Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:59:47 GMT

آغاز برداشت بادام در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۹۳۲

آغاز برداشت بادام در خراسان جنوبی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از این سطح ۶ هزار و ۷۲۴ هکتار مربوط به باغات دیم و ۲ هزار و ۵۸۷ هکتار باغات بادام آبی است.

او افزود: از این سطح ۶ هزار و ۸۰۲ تن بادام برداشت شود.

قوسی بیان کرد: برداشت محصول بادام استان با توجه به تنوع ارقام و تفاوت اقلیم‌های کشت از نیمه مرداد آغاز تا پایان شهریور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پیش بینی برداشت ۶ هزار و ۸۰۰ تن بادام از باغات خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان‌های قاین، بیرجند و سرایان به ترتیب با تولید یک هزار و ۵۶۶، یک هزار و ۳۸۲ و یک هزار و ۷۳ تن بیشترین تولید استان را به خود اختصاص داده اند.

او درآمد سالانه استان از این محصول را ۲۳۸ میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: محصول بادام برداشت شده بیشتر به مصرف داخلی استان و مقادیری به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال می‌شود.

پارسال ۶ هزار و ۶۲۷ تن بادام از باغات خراسان جنوبی برداشت شد.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغات دیم بادام دیم برداشت بادام برداشت محصول خراسان جنوبی ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است و پیش بینی می شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

رضا مقدم افزود: با هدف افزایش عملکرد محصول، ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذر پرورشی گندم جهت کشت در بین کشاورزان پیشرو میاندوآب توزیع شده است.

او ادامه داد: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع گندم به کشت بذر مادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت بذر پرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی شده گندم در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: تاکنون در ۱۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع گندم با علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ و در چهار هزار و ۵۵۱ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبازره انجام گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات
  • مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد
  • آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی