Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین روز شنبه گزارش کرد که ارتش چین این رزمایش را واکنشی به اقدام اخیر آمریکا در اعزام وزیر بهداشت خود به تایوان می داند و اینکه پیامی جدی به استقلال طلبان تایوانی بدهد.

«جانگ چون خویی»  سخنگوی پایگاه فرماندهی نظامی شرقی چین که این رزمایش را در تنگه تایوان برگزار کرد نسبت به تحولات در این منطقه و سفر وزیر بهداشت آمریکا به تایوان ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این موضوع را باعث جسورتر شدن استقلال طلبان تایوانی دانست و بر برگزاری این رزمایش به عنوان اقدامی برای محافظت از تنگه تایوان تاکید کرد.

چین چندین هفته است که به دلیل تحولات آمریکا در منطقه دریای جنوبی و تنگه تایوان دست به برگزاری رزمایش های مختلف زده و خواستار آن شده است که آمریکا بیش از این به مسایل منطقه و موضوعات داخلی چین ورود نکند.

افزایش ارتباطات تایوان و آمریکا پس از سال ۲۰۱۶ میلادی که رهبرانی جدید قدرت را در آنجا بدست گرفتند بشدت نگرانی و عصبانیت چین را به دنبال داشته است.

این در شرایطی است که خانم تسای اینگ ون در تازه ترین اظهارات خود در فضای مجازی و در گفت و گو با شماری از مسوولان و کارشناسان آمریکایی گفته است که روابط با آمریکا را تقویت خواهد کرد و به دنبال حفظ یک دموکراسی تمام عیار در مخالفت با چین است.

او که بارها باعث خشم چین شده در این اظهار نظر جدید گفته است که پکن باید دموکراسی تایوان را مورد پذیرش قرار دهد و بر تقویت ارتباطات تایوان و آمریکا تاکید کرده است.

همزمان با این تحولات و تشدید تنش ها بین چین و آمریکا و بروز تشنجات در تنگه تایوان، آمریکا بمب افکن های هسته ای خود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ میلادی در یک پایگاه هوایی در اقیانوس هند مستقر کرده است.

استقرار این بمب افکن های اتمی که از نوع «بی ۲ آ» هستند در پایگاه «دیه گو گارسیا» در یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری جنوب مالدیو موجی از نگرانی ها را به دنبال داشته و برخی آن را تلاشی از سوی آمریکا برای مرعوب ساختن پکن توصیف کرده اند.

«جایو تونگ» مفسر امور نظامی در چین می گوید که به پرواز دراوردن چنین بمب افکن هایی نشانه ای از قلدری و قدرت مداری است اینها عمدتا اقداماتی برای مرعوب سازی چین محسوب می شود.

با این وصف او تاکید کرده است که بمب افکن های رادارگریز را بسختی می توان ردیابی کرد و اگر قرار باشد در حریم هوایی چین پروازی داشته باشند، تصمیم برعهده آمریکاست که بخواهد یک جنگ را شروع کند.  

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا تایوان پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا تایوان پکن ایالات متحده آمریکا تایوان پکن بمب افکن تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از شین‌هوا، در بحوبحه تشدید تنش‌ها در منطقه آسیا-پاسفیک بین آمریکا و چین و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اینکه رزمایش‌های نظامی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی آمریکا و فیلیپین بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آن‌گونه که در بیانیه ارتش فیلیپین آمده نام این رزمایش ۱۹ روزه «بالیکاتان ۲۰۲۴» است و با حضور ۵ هزار نیروی نظامی فیلیپینی و ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکایی برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در ده‌های اخیر است.

در رزمایش امسال نیروهایی از نیروی دفاعی استرالیا و برای اولین بار در تاریخ بالیکاتان، نیروی دریایی فرانسه نیز به عنوان شرکت کننده به این رزمایش خواهند پیوست. در مجموع ۱۴ کشور از جمله ژاپن و هند به عنوان ناظر در رزمایش‌های نظامی سالانه شرکت می‌کند.

این رزمایش از امروز ۲۲ آوریل تا ۱۰ مه ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در این رزمایش طیف وسیعی از ماموریت‌های پیچیده را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت دریایی، دفاع هوایی و موشکی، حملات موشکی پویا، دفاع سایبری و عملیات اطلاعاتی اجرا خواهند کرد.

رزمایش دریایی امسال برای اولین بار فراتر از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار خواهد شد.

همچنین امروز معترضان در کمپ آگوینالدو، محل مقر نیروهای مسلح فیلیپین، جایی که مراسم افتتاحیه بالیکاتان ۲۰۲۴ برگزار می شود، تجمع کردند تا مخالفت خود را اعلام کنند.

معترضان پلاکاردها و بنرهایی را حمل می کردند که در آن این رزمایش نظامی را محکوم می کردند و از دولت فیلیپین می خواستند که توافقات نظامی با آمریکا را لغو کند.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فیلیپینی نیز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، ابراز کردند.

کد خبر 6085354

دیگر خبرها

  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین