Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه مشارکت سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی و جهادی در مدیریت بیماری کرونا مصداق جهاد مشارکت های اجتماعی است گفت: فعالیت ۳ هزار و ۴۰۰ سازمان مردم نهاد و ۴ هزار گروه جهادی و مردمی در اقناع عمومی، تامین بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی مصداق بسیج مشارکت های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ زهرا عابدینی در مراسم روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در ارومیه با بیان اینکه فقدان ساز و کارهای قانونی یکی از مشکلات جدی سازمان های مردم نهاد است گفت: لایحه رفع مشکلات حوزه سازمان های مردم نهاد بویژه در خصوص مالیات تدوین شده و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای عمومی غیر دولتی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند، گفت: تشکل‌های خیریه‌ای‌ برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی باید اطلاعات خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

عابدینی با بیان اینکه براساس بند(ح) تبصره(۱۷) قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور، تمامی نهادهای عمومی غیر دولتی و بنیادهای خیریه که از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت می‌کنند، مشمول معافیت‌های مالیاتی شده‌اند، گفت: طبق این قانون، همه سازمان‌های مردم‌نهاد که در امر کار خیر و خدمات‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه فعالیت دارند، مکلفند تمامی حمایت‌ها و کمک‌های خود را به تفکیک شماره کد ملی فرد دریافت کننده حمایت، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با تأکید بر لزوم ثبت اطلاعات دقیق در سامانه وزارت تعاون، تصریح کرد: با توجه به قانون سازمان امور مالیاتی کشور، تمامی تشکل‌های خیریه‌ای‌که دارای مجوز از نهادهای رسمی و قانونی کشور هستند، به منظور استفاده از تسهیلات معافیت‌های مالیاتی، اطلاعات فعالیت‌هایشان را به صورت خود اظهاری در سامانه وزارت تعاون، ثبت کنند.

عابدینی درهمین راستا یادآور شد: البته نهادها و سازمان‌های مذکور باید برای دریافت تسهیلات، اطلاعات ثبت شده خود در سامانه وزارت تعاون را به اطلاع سازمان امور مالیاتی کشور برسانند.

وی با انتقاد از اینکه وزارت تعاون هنوز سامانه مذکور را راه اندازی نکرده لذا دریافت مالیات از موسسات خیریه تا زمان ایجاد این سامانه را نادرست دانست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان مردم نهاد سازمان مردم نهاد آذربایجان غربی سامانه وزارت تعاون سازمان های مردم نهاد مشارکت های اجتماعی سازمان امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است