Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در ۶ کشور جهان روز شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در ۶ کشور جهان روز شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در این دیدار برای سفرای جدید کشورمان آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشور‌ها تلاش کنند.

روحانی همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرای جمهوری اسلامی ایران به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشور‌ها و همچنین گسترش همکاری‌های علمی و فناورانه تاکید کرد.

«سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، «نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، «اسماعیل زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، «قلیچ خان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، «شریفی ساداتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا و «قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشور‌های محل ماموریت خود در زمینه‌های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری‌های همه جانبه ایران با دیگر کشور‌ها تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سفیر جمهوری اسلامی ایران محل ماموریت خود کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اظهارات نسنجیده جناب سفیر که صدای فعالان مسلمان را درآورد | سفارت ایران ناچار به صدور بیانیه شد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: اظهارات سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد.

در روزهای اخیر رشید حسن‌پور، سفیر تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در بلگراد صربستان، در بخشی از گفت‌وگوی خود با یک برنامه تلویزیونی، اظهارات نسنجیده‌ای را در ارتباط با کشتار مسلمانان بوسنی به دست صرب‌ها بر زبان آورد. او با فاصله‌گذاری بین دولت و گروه‌های نژادپرست صرب، مدعی شد که نسل‌کشی مسلمانان در سربرنیتسا که در دهه ۷۰ شمسی اتفاق افتاد، کار دولت صربستان بوده و نژادپرستان را مبری از نسل‌کشی دانست. این درحالی است که اساساً گروه‌های نژادپرست با خشونت هرچه تمام‌تر به دنبال پاکسازی مسلمانان از بوسنی و هرزگوین بودند و نسل‌کشی بی‌سابقه را در سربرنیتسا رقم زدند.

اظهارات سفیر ایران در بلگراد موجب واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و کار تا جایی پیش رفت که حساب کاربری سفارت کشورمان در سارایوو پایتخت بوسنی، با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات حسن‌پور را تصحیح کرد: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با تأکید بر اینکه سخنان سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در خصوص نسل‌کشی سربرنیتسا مورد سوء برداشت قرار گرفته، اظهار می‌دارد، رویکرد اصولی و رسمی جمهوری اسلامی ایران ثابت و تغییرناپذیر بوده و مفتخر است که از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین همواره در کنار دولت و مردم این کشور قرار داشته و با قاطعیت از حاکمیت، تمامیت ارضی و همزیستی همه اقوام حمایت نموده و خواهد کرد. نسل‌کشی همیشه و همه جا محکوم است. هم در غزه و هم در سربرنیتسا.»

کد خبر 845909 منبع: ایران برچسب‌ها خبر ویژه نسل‌کشی صربستان

دیگر خبرها

  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • ماجرای اظهارات نسنجیده جناب سفیر که صدای فعالان مسلمان را درآورد | سفارت ایران ناچار به صدور بیانیه شد
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است