Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» هادی بیگی نژاد با اشاره به چگونگی هدایت نذورات مردم  به سمت مقابله با کرونا در ماه محرم بیان کرد: محرم سال جاری با ایام محرم سال‌های گذشته هم دارای شباهت بوده و هم دارای تفاوت است. شباهت محرم امسال با سال‌های گذشته این است که در برگزاری اصل عزاداری در این ماه با سال‌های پیش تفاوتی وجود ندارد، اما آن چه که متفاوت است این است که نباید تجمعات و اجتماعات پرشور همانند سال‌ گذشته شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد.

وی در ادامه اظهار کرد: به همان میزان که تجمعات در محرم امسال کمتر شود هزینه‌های برگزاری مراسم‌ها نیز خود به خود کاهش می‌یابد. در سال‌های گذشته نیز مردم نذوراتی در این ماه داشتند که در بین افراد توزیع می‌کردند. امسال نیز باید این کار خیر صورت گیرد اما شاید شیوه آن با سال‌های گذشته تفاوت کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم می‌تواند نذورات خود را به در خانه‌های افراد نیازمند ببرند یا این که آن را به خیریه‌ها دهند. در این حوزه نیز تمام افرادی که در تبلیغات و فرهنگ سازی در حوزه فرهنگ  عاشورایی نقش دارند نظیر مداحان، مبلغان و مسوولان هیات‌ها دارای مسئولیت هستند تا مراسمات را به گونه‌ای برگزار کنند تا هم اصل عزاداری حفظ شود و هم مطابق فرهنگ عاشورایی سلامتی فردی به خطر نیفتد.

وی در ادامه تاکید کرد: اما این که بگویم که کل نذورات باید در این ماه به تامین اقلام بهداشتی  اختصاص یابد صحیح نیست آن چه ستاد کرونا تعیین کرده است برای پیشگیری از ابتلا شدن به این بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها می‌باشد. این که در دهه محرم نیز به سلامتی فردی افراد توجه کنیم به فرهنگ عاشورایی نزدیک است. اما از سوی دیگر خیلی از اقشار نیازمند جامعه به غذاهای که در این ماه توزیع می‌شود چشم دوختند و لذا باید نذورات هم در تامین اقلام خوراکی وتوزیع آن به صورت بهداشتی و هم در تامین اقلام بهداشتی هدایت شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: برگزاری مراسم عزاداری کرونا ماه محرم سال های گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب

به گزارش خبرنگار مهر سردار مهدی حاجیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا لازم می دانم از همراهی شهروندان کرمانشاه و خصوصاً بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است، گفت: خوشبختانه بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل کردی که حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است جایی ندارد.

وی در ادامه به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

سردار حاجیان همچنین با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون الهی را نادیده گرفته و هنجار شکنی کنند.

وی از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آنها انجام خواهد شد.

کد خبر 6087050

دیگر خبرها

  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز سوژه شدند
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • قاتل فراری در مرکز شهر ایلام دستگیر شد