Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیرکل جبهه جهادگران گفت: عدم همراهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل با آمریکا نقطه عطفی در تاریخ جهان و نشانه روشنی از پایان یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکاست. تاریخ انتشار: 12:12 - 25 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۸۴۷ وهاب عزیزی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به شکست قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بود، گفت: عدم همراهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل با آمریکا نقطه عطفی در تاریخ جهان و نشانه روشنی از پایان یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به قطعنامه‌ای که بر علیه ایران اسلامی تنظیم شده بود چین و روسیه رای مخالف دادند و حتی کشور‌های اروپایی نیز با رای ممتنع خود آمریکا را تنها گذاشتند.

دبیرکل جبهه جهادگران افزود: این دستاورد بزرگ نتیجه استراتژی نرمش قهرمانانه، دیپلماسی اسلامی، قدرت بازدارندگی توان موشکی و تحرک محور مقاومت بود.   عزیری تصریح کرد: بعد از این می‌توانیم منتظر پیروزی بیشتر در سطح بین الملل، گشایش اقتصادی و توسعه صنعت در داخل کشور باشیم. چرا که دومینو شکستن سد‌ها و موانع جمهوری اسلامی ایران شروع شده است.   بیشتر بخوانید: شکست یک‌جانبه‌گرایی آمریکا مقابل چندجانبه‌گرایی ایران   قطعنامه پیشنهادی رژیم وحشی آمریکا برای جلوگیری از لغو تحریم‌های حوزه تسلیحاتی کشورمان که زمان ۵ ساله آن بر اساس برجام، مهر ۹۹ به پایان می‌رسد، در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل رد شد. در این نشست، روسیه و چین به قطعنامه یادشده رأی منفی و ۱۱ عضو دیگر نیز رأی ممتنع دادند. صرفاً رأی رژیم تروریستی آمریکا و کشور ذره‌ای (Micro state) جمهوری دومینیکن به آن رأی مثبت دادند. برخی معتقدند اقدام رژیم آمریکا در ارائه این طرح، تلاشی برای هموار کردن مسیر استفاده از مکانیسم ماشه است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای امنیت شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن از همراهی با صهیونیست‌ها پشیمان خواهد شد

«مهدی سعادتی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: دنیا می‌داند که اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، جنگ مستقیم و تمام عیار با جمهوری اسلامی ایران بود و ما هم بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع از خودمان را داشتیم و باید پاسخ می‌دادیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» اقدامی مشروع و دفاع ایران از خودش بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران جنگ‌طلب نبوده و نخواهد بود اما دنیا متوجه شده است که ایران با کسی شوخی ندارد و هر کشوری به ایران تعرض کند، توان مبارزه با ملت بزرگ ایران را ندارد.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر ده‌ها واسطه برای ما فرستادند تا ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری پاسخ ندهد اما عملیات وعده صادق، اقدامی لازم و پشیمان‌کننده بود و منجر به افزایش قدرت بازدارندگی ایران شد.

سعادتی افزود: با این عملیات، صهیونیست‌ها و دیگر دشمنان ایران متوجه شدند نمی‌توانند با دُم شیر بازی کنند. رویکرد ایران دفاع از خودش بود و به همین دلیل در عملیات «وعده صادق» فقط مراکز نظامی را مورد هدف قرار دادیم و کشت و کشتاری راه نیانداختیم.

شکست رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

سعادتی با اشاره به اینکه اقتدار ایران در عملیات «وعده صادق» همه دنیا را متحیر کرد و باعث غرور ملی ما شد، گفت: ایران با این عملیات خیره‌کننده بیش از پیش آبروی نداشته رژیم صهیونیستی را بُرد. از سوی دیگر قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه ایران صادر نشد و این هم شکست دیگری برای صهیونیست‌ها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران بر این اعتقاد است که امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه تأمین شود. هر کسی بخواهد علیه ایران با رژیم صهیونیستی همراهی کند، بداند که با پاسخ سخت ایران مواجه خواهد شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی روزهای اخیر تاکید آمریکا و برخی از غربی‌ها این بوده که دیگر رژیم صهیونیستی به ایران تعرض نکند و بهتر است که اینگونه باشد، چراکه در غیر این صورت پاسخ بعدی ایران سخت‌تر خواهد بود.

وی درباره همراهی اردن با رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران، اظهار کرد: ما به همه کشورهای منطقه از قبل پیام داده و گفته بودیم که هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی برای آنان عواقبی را به دنبال خواهد شد. متأسفانه اردن با رژیم صهیونیستی همراهی داشت و حتماً پشیمان خواهد شد.

وابستگی سران اردن به آمریکا

سعادتی تاکید کرد: وابستگی سران اردن به آمریکا باعث شد که در عملیات «وعده صادق» جلوی ایران بایستند؛ البته برخی از کشورهای غربی هم این همراهی را با رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران در عملیات اخیر داشتند، اما آنقدر قدرت موشکی و پهپادی ایران زیاد است که نتوانستند کاری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اردن احتمالاً تحت فشار آمریکا و غرب با رژیم صهیونیستی همراهی کرد که نصیحت می‌کنیم دست از این کارها بردارند.

کد خبر 6079880 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • اردن از همراهی با صهیونیست‌ها پشیمان خواهد شد
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • چرا جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه‌ پایان یافت؟ | پاسخ مهم سخنگوی وزارت امور خارجه
  • جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه پایان یافت