Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران گفت: قادر به تکمیل و تجاری‌سازی همه خودروهای ناقص باقی‌مانده در کف پارکینگ خودروسازان با ترخیص قطعات مربوطه از گمرک هستیم.

«محمدرضا نجفی‌منش»  افزود: مطابق آخرین آمارها، اکنون ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو و سایپا) وجود دارد که هر یک از آنها با کسری در چند قطعه روبرو بوده و به همین دلیل تجاری نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان‌کرد: ‌قطعات مورد نیاز همه این خودروها وارد شده و در گمرکات کشور موجود است، اما متظر تخصیص ارز از سوی بانک‌مرکزی است.

این مقام صنفی تاکیدکرد:چنانچه مشکل تخصیص ارز حل شود، قطعات به سرعت به خطوط تولید رسیده و نقصی ها برطرف خواهند شد.

پیش از این، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود:‌ حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و همکاری زنجیره تامین در هفته آینده هم‌زمان با تعطیلات تابستانی این خودروساز، تکمیل و تجاری‌سازی ۳۵ هزار دستگاه از خودروهای دارای کسری در دستور کار قرار می‌گیرد

پیشتر «آرش محبی نژاد» ‌ دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور  از مجموع نیاز سه میلیارد دلاری امسال صنعت خودرو به ارز خبر داده بود که نزدیک به دو میلیارد دلار آن نیاز قطعه‌سازان است.

تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز قطعه سازان، منجر به تامین نشدن قطعات خارجی مورد نیاز و در نتیجه تولید خودرو با کسری قطعات خواهد شد که در ادامه، شمارگان تولید خودروسازان را با کاهش روبرو خواهد کرد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛، محمود خرمی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ایرانی از فروش مایع پولیش نانویی این شرکت به یکی از شرکت‌های تامین کننده قطعات خودرو خبر داد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته  این شرکت، تولیدکننده قطعات سپر خودرو، از مایع پولیش نانویی در فرآیند تولید خودرو استفاده کرد.

به گفته وی، در حال حاضر به دنبال افزایش دامنه کاربرد این محصول در بخش‌های مختلف خودروسازی هستیم.

همچنین با چند شرکت حوزه رنگ نیز مذاکره داشته‌ایم تا این مایع پولیش در سبد محصولات شرکت‌های تولیدکننده رنگ قرار گیرد و از طریق آنها وارد بازار شود.»

به گفته خرمی، «ظرفیت فعلی ما صد کیلوگرم در روز است که فعلا براساس سفارش‌های دریافتی کار می‌کنیم، امیدواریم که با بازاریابی‌های انجام شده بتوانیم تمام ظرفیت را برای تولید به کار بگیریم.

وی گفت: یکی از هدف‌های ما این است که مایع پولیش را در بسته‌های صدگرمی برای مصرف‌کنندگان خُرد به بازار عرضه کنیم به طوری که هر فردی که خودرویی دارد یک بطری از این محصول را در دسترس داشته باشد تا بتواند بدنه خودرو را به سادگی پولیش دهد.»

این محصول یک ماده ترکیبی شامل آمولسیون آب و روغن به همراه نانوذرات ساینده آلومینا است که برای ایجاد براقیت مناسب برای بدنه خودرو به این فرمولاسیون اضافه می‌شود.

کنترل توزیع اندازه ذرات و اندازه بلور‌ها در مقیاس نانویی و مشخصات شیمیایی امولسیون اهمیت زیادی در نتیجه نهایی دارد.

این شرکت دانش بنیان موفق به توسعه این فناوری شده و در حال حاضر این محصول به تولید انبوه رسیده است.

به گفته خرمی نانوذرات مورد استفاده در این محصول توسط این شرکت ایرانی تولید می‌شود هر چند که طراحی فرآیند تولید نانوذرات توسط این شرکت انجام می‌شود.

همچنین، علاوه بر خودروسازان، در حوزه‌هایی نظیر یخچال‌سازی و تولید لوازم خانگی و همچنین مشاغلی نظیر صافکاری از این مایع پولیش می‌توان استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری بهبود ۴۰ درصدی کیفیت قطعات خودرو در زنجیره تامین
  • ۱۵ هزار ‬قطعه از تاسیسات مورد نیاز شرکت نفت گچساران از سوی متخصصان داخلی ساخته شد
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور
  • عوارض واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • عوارض ۲۵ قلم کالای وارداتی شامل گوشت و خودرو ابلاغ شد
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو
  • توزیع روزانه مرغ به ۷ هزار تن رسید
  • ناوگان پست به خودرو‌های قابل تردد در مناطق کوهستانی مجهز می‌شود