Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید از نظر برخی از صاحبنظران سیاسی چنین اقدامی از سوی ابوظبی غیرمنتظره بوده باشد، ولی چنانچه نیک اندیشیده شود، سران ابوظبی هم اگر بیشتر از سران رژیم صهیونیستی جنایتکار نباشند، کمتر از آنها نیستند و  نوعی هم ذاتی در آنها می توان یافت. سران ابوظبی سالها است که نه تنها نقش مستقیمی در ایجاد و پشتیبانی از گروههای تروریستی چون داعش و کشتار وحشیانه ی مردم سوریه، عراق و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بدست آنها، دارند؛ بلکه خود با مشارکت در حمله ی نظامی وحشیانه به یمن، مستقیما در کشتار مردم مظلوم یمن و درد و رنج فراوان آنها، دخیلند. جنایات ضد بشری ابوظبی محدود به این کشورها نیست و معمولا هر جا نشانی از سیاستهای خباثت آلود ریاض وجود دارد، ابوظبی نیز در آنها شریک است، مانند افغانستان و لیبی.

اقدام اخیر ابوظبی نشان می دهد سران ابوظبی به غلط، تداوم حاکمیت خود را مدیون رژیم تروریستی آمریکا می دانند و بهمین دلیل  برای کمک به ترامپ در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری، چنین اشتباه خطرناک و راهبردی را مرتکب شده اند. این در حالی است که آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی بدنبال اهداف خود در منطقه بوده و در زمان مقتضی هرگز از حکام ریاض و ابوظبی حمایت نکرده و نخواهند کرد. حوادث اخیر در خلیج فارس علیه بنادر، نفتکشها و تاسیسات نفتی آرامکو، بخوبی نشان داد که رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود به هیچ اصولی پای بند نیست. هدف مشترک آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی، سوء استفاده از موقعیت کشورهای منطقه برای آسیب رسانی به ملت بزرگ ایران است و هدف دیگر آمریکاییها چپاول ثروت و منابع کشورهای منطقه با فروش تسلیحات و ترویج سیاست ایران هراسی و امنیتی ساختن منطقه است.

سران ابوظبی همچون سران ریاض، در تشخیص دوست و دشمن نیز مرتکب اشتباه شده اند؛ آنها دست دوستی ایران را که با ارایه ی ابتکار صلح هرمز یا طرح صلح امید، بدنبال برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و است، رد کرده و دست دشمنان را که حضورشان در منطقه نتیجه ای غیر از بی ثباتی و ناامنی نخواهد داشت، فشرده اند. آنها اسیر تبلیغات ایران هراسی رژیمهای آمریکا و اسرائیل شده اند. البته ابوظبی می داند که مسوولیت تمامی عواقب هرگونه دخالت رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه خلیج‌فارس، متوجه امارات و دولت های دیگر بوده و ایران هیچ بهانه ای را در این خصوص نخواهد پذیرفت. می توان بجرات گفت که اقدام ابوظبی نه تنها تاثیر منفی بر محور مقاومت نخواهد داشت، بلکه موجب تقویت آن و اتحاد و همبستگی علیه رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه خواهد شد.

آنچه در این مقطع بلحاظ داخلی مهم است، پرهیز از هرگونه اقدام خودسرانه ی گروههای تندرو در قبال رژیم ابوظبی است؛ چرا که آنان نیز مترصد این فرصت برای توجیه عملکرد خود در افکار عمومی عربی هستند. این اتفاق قبلا در حمله عناصر خودسر به سفارت و سرکنسولگری عربستان در تهران و مشهد، بوقوع پیوسته و بهانه ی بزرگی را در دستان سران ریاض برای گرایش هر چه بیشتر به رژیم آمریکا و تحریک کشورهای منطقه و مسلمان علیه ایران، قرار داده است. سران ریاض با سوء استفاده از این اتفاق، بدنبال تبرئه ی خود از رفتارهای بی ثبات کننده ی خویش در منطقه بوده و هستند و همیشه سعی داشته اند که همصدا با رژیمهای آمریکا و اسرائیل،  ایران را عامل بی ثباتی در منطقه معرفی کنند. حرکت اخیر ریاض در همراهی با رژیم آمریکا برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران هم در همین راستا صورت گرفت.
در هر حال اقدام اخیر ابوظبی محکوم است، ولی نباید اجازه داد که بواسطه ی برخی اقدامات احساساتی که احتمالا امکان دارد سرویس های خارجی هم برای آن برنامه ریزی داشته باشند این امکان برای دولتمردان ابوظبی فراهم شود تا از زیر بار پرداخت هزینه اقدام نامشروع خود در قبال ملت مظلوم فلسطین خارج شوند.

*کارشناس روابط بین الملل

310 310

کد خبر 1421873

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امارات متحده عربی ایران و امارات رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی سران ابوظبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در باتلاق غزه گرفتار مانده و فقط مشغول کشتار و تخریب بیشتر است.

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام، با تأکید بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، محاسبات دشمن را به هم ریخت، بیان کرد: که اُبُهت رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، فقط طی ۶۰ دقیقه از بین رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب