Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سازمان‌های مردم نهاد همواره نقش کلیدی در همکاری با دولت و کاهش هزینه‌ها داشته‌اند و دولت نیز سعی کرده از بعد حقوقی و تصویب و ارائه پروانه فعالیت از سازمان‌های دارای شرایط، تمام قد حمایت کند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در نشست تخصصی با نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان در سراسر کشور که به بهانه فرارسیدن ۲۲ مرداد روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی برگزار شد، افزود: سازمان های مردم نهاد نقش برجسته ای در پیشبرد وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توان افزایی زنان، خانواده و ارتقا و بهبود وضعیت جامعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید، حمایت از نهادهای مدنی بوده و از طریق سازوکارهای مختلف، تلاش شده حمایت های ساختاری و توان افزایی و همکاری در پروژه های مشخص را با سازمان های مردم نهاد داشته باشد.

انسجام اجتماعی نیاز مبرم روزهای کرونایی

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه نشست امروز بررسی اقدامات و رویکردهایی است که طی سه سال گذشته دنبال شده و همچنین برنامه ریزی برای سال ۹۹ است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوان این همکاری ها را ادامه داد تا نتایج خوبی کسب شود خصوصا در شرایط کرونا که بیش از پیش نیاز به انسجام اجتماعی و همکاری بین بخشی و سازمان های مردم نهاد داریم.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد همواره نقش کلیدی در همکاری با دولت و کاهش هزینه ها ایفا می کنند و دولت هم سعی کرده از بعد حقوقی و تصویب و ارائه پروانه فعالیت برای سازمان های دارای شرایط تمام قد حمایت کند.

ابتکار با یادآوری اینکه زدودن نگاه امنیتی صرف و کمک به توان افزایی تشکل ها از جمله اهداف حمایتی دولت بوده است، آن را عامل تشدید انگیزه داوطلبانه و قدرت سازمان های مردم نهاد برای رسیدگی بهینه به مسایل دانست.

وی تاکید کرد: اجرای برنامه ها و سیاست های کلان کشور از جمله نقش این سازمان ها است که توسط دولت تدبیر و امید به رسمیت شناخته شده است.

آموزش ۱۲۰۰ تشکل مردم نهاد از عملکردهای معاونت

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه تا کنون ۱۲۰۰ تشکل مردم نهاد با همکاری معاونت امور زنان و خانواده، آموزش های تخصصی چهار روزه دیده اند، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا، بنا داریم در شهریور امسال، از طریق فضای مجازی دوره چهار روزه را برای یکهزار تشکل باقی مانده برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مهم است و امیدواریم همه سازمان های مردم نهاد در این مساله با ما همکاری داشته باشند، اظهار کرد: خاصیت این نشست ها، اعلام طرح های اقدام مشترک و سیاست ها و استراتژی های اصلی دولت است مانند تحقق عدالت جنسیتی که تبلور آن در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده نهفته شده است.

ابتکار، موضوع خانواده و توجه به مهارت های زندگی و ارتباطی داخل خانواده و طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی را یکی دیگر از طرح های معاونت عنوان کرد که با همکاری سازمان های مردم نهاد در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوعاتی مانند توان افزایی اقتصاد زنان و حمایت از زنان روستایی را با حمایت وزارت جهاد کشاورزی دنبال کردیم.

ضرورت ایجاد شبکه های تخصصی در حوزه کارآفرینی مردمی

ابتکار با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای سازمان های مردم نهاد نهادینه کردن طرح های کارآفرینی است، تاکید کرد: علاقه مندیم به شکل گیری تخصصی سازمان های مردم نهاد کمک کنیم زیرا ایجاد شبکه های تخصصی در حوزه کارآفرینی و اشتغال جهت تبادل اطلاعات و تجربیات و  محکم تر شدن زنجیره انسانی مهم است.

معاون رئیس جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه بذرهای تشکل های اجتماعی در پروژه با معاونت به ثمر برسد، تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد با ارتباط خوب با نیروهای داوطلب می توانند آن را بسط دهند تا تبدیل به طرحی ملی در نقاط مختلف کشور شود.

ابتکار با بیان اینکه مقدمات این شبکه سازی فراهم شده، تصریح کرد: امیدواریم شبکه های تخصصی تا پایان دولت دوازدهم شکل بگیرند.

وی تاکید کرد: اعتقاد به سازمان های مردم نهاد در حد آرمانگرایی محدود نیست و تلاش شده به واقعیت بپیوندند زیرا نقش این تشکل ها در سیاستگذاری، بسیج اجتماعی، ‌ دیدبانی و ‌رصد شرایط کشور پررنگ است و می توانند فاصله های موجود در قانون را ترمیم و فساد را از بین ببرند.

در این جلسه آنلاین زهرا جواهریان معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت با اشاره به دوره های آموزشی برگزار شده توسط معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در ۲۸ استان، از آمادگی برای دریافت طرح های سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده و نیز کمک به انجام طرح های قابل اجرا خبر داد.

وی گفت: نهمین دوره آموزشی ما در شهریور یا مهرماه به شکل مجازی برگزار خواهد شد که ظرفیت آموزش ۱۰۰۰ سازمان مردم نهاد را دارد.

جواهریان با بیان اینکه پیش از این برای ۱۲۰۰ سازمان مردم نهاد دوره‌های آموزشی را برگزار کرده ایم، در مورد اجرای دوره های تاب آوری تصریح کرد: هر بخشی از دوره تاب آوری که انجام آن به شکل مجازی امکان پذیر باشد را اجرا خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان چند سازمان مردم نهاد حوزه زنان و خانواده به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های انجام شده و نیز ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

مهشید چوبداری مدیرعامل سمن فصل جدید زندگی از خراسان جنوبی با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه دوره کرونا، به مشارکت در طرح ملی پیمایش کرونا و ارائه آموزش های مجازی هنری برای بانوان استان اشاره کرد و از آماده سازی فایل های صوتی آموزشی با هدف پاسخگویی به سوالات مطرح شده در خصوص کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت خبر داد.

به گفته وی آموزش های کارگاهی برای زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست و آموزش های فرزند پروری و مهارت های زندگی برای دختران مناطق محروم از دیگر فعالیت های این سازمان مردم نهاد است.

سارا هیئت نماینده سمن ندای آرامش جوان از خوزستان با بیان اینکه بازار فعالیت های اقتصادی و مدیریت رده های میانی در خوزستان اغلب در دست آقایان است، گفت: با معضل زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار روبرو هستیم ضمن اینکه بازارچه خود اشتغالی برای محصولات تولید شده بانوان ضروری است.

آقای نوری زاده مدیرعامل خیریه شمس از استان تهران با اشاره به فعالیت این موسسه در حوزه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار  و  زنان کارآفرین گفت: تاکنون اقداماتی جهت استانداردسازی محصولات تولیدی و ارتقا کیفیت آن در راستای زنجیره تامین و تولید انجام داده ایم.

محمد حسین چاوشیان مدیر موسسه خاتم از استان قم با درخواست تداوم پیگیری مسایل زنان در منطقه دیشموک به حضور تیم پژوهشی این تشکل در منطقه و تلاش جهت کاهش آسیب های زنان اشاره کرد و گفت: در حال راه اندازی مجموعه فرهنگی در آن منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه جهت توانمندسازی زنان در استان قم طرحی را  با تاکید بر آموزش بورس به زنان در دست اجرا داریم، اظهار امیدواری کرد با همکاری معاونت این طرح به زودی اجرا شود.

خانم علی محمدی مدیرعامل موسسه کودکان آفتاب از استان مرکزی نیز به تامین اقلام بهداشتی و مواد غذایی در دوره بحران کرونا برای خانواده های نیازمند اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی دوران کرونا و همچنین دوره های افزایش تاب آوری خانواده ها از جمله اقدامات این سمن بوده است.

خانم زارع مدیر عامل انجمن زنان پویای فارس از شیراز تقاضای باور سازمان های مردم نهاد در دستگاه های دولتی را مطرح و به طرح توانمند سازی زنان برای عبور از بحران طلاق توسط این موسسه اشاره کرد.

میلاد بسطامی مدیر عامل موسسه فخر کاسپین از استان گیلان نیز از اجرای طرح های گفتگوی ملی خانواده و ارتقاء تاب آوری توسط این سمن سخن گفت و جهت ایجاد سامانه ای برای ارائه دستاوردهای سمن های سراسر کشور و به اشتراک گذاری تجارب آنها اعلام آمادگی کرد.

سپس نساء نویری مدیرکل هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گزارشی از عملکرد معاونت را در این جلسه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در اداره کل هماهنگی سازمان های مردم نهاد حول ۵ محور صورت پذیرفته است، گفت: محور اول که اهمیت ویژه ای دارد، ایجاد زمینه های مناسب جهت توان افزایی و ارتقاء ظرفیت های تخصصی سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده است که در این زمینه با حمایت از اجرای طرح های سمن ها، نشست های آموزشی و تخصصی برای آنها برگزار کرده ایم.

وی گفت: در دولت یازدهم اولین دور این نشست ها با موضوع همکاری های شبکه ای و تخصصی برای ۱۵۳۵ نفر  از نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار شد و با گرفتن بازخورد نشست و جمع آوری نظرات دوستان متوجه شدیم بیشترین درخواست برای آموزش پروژه نویسی و تجهیز منابع مالی بوده و به همین جهت در دولت دوازدهم برنامه نشست های تخصصی را از نیمه دوم سال ۹۷ با این دو جوضوع برگزار کردیم که بیش از ۱۲۰۰ نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده کل کشور در آن به مدت ۳۶ ساعت آموزش دیدند.

نویری با یادآوری اینکه تاکنون ۸ نشست تخصصی منطقه ای برای سازمان های مردم نهاد کشور برگزار شده گفت: قرار بود نشست نهم در اسفند ماه برگزار شود که با برگزاری آن کل کشور زیر چتر آموزشی این دوره قرار می گرفت، اما به دلیل پاندمی کرونا لغو شد.

وی تصریح کرد: با این وجود ما کار را تعطیل نکرده و پر قدرت تر و گسترده تر آن را دنبال کردیم و در قالب آموزش مجازی این طرح را پیش بردیم که در حال حاضر محتوای آن تهیه شده و بیش از ۷۰ درصد کار پیش رفته و از اواخر تابستان یا اوایل مهر ماه می توانیم برای حدود هزار نفر آموزش های پروژه نویسی و تجهیز منابع مالی را به شکل مجازی داشته باشیم.

به گفته نویری، معاونت زنان و خانواده جهت توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد، طرح ارتقاء تاب آوری اجتماعی را برای حدود ۱۳۸۰ نفر از نمایندگان تشکل های مردم نهاد برگزار کرده که با این آموزش‌ها با میانگین ۳۴ ساعت، افراد دوره دیده به عنوان تسهیلگر محلی با مباحث تاب آوری آشنا شده و سپس با اعزام به مناطق حاشیه نشین و پر آسیب و در معرض خطر، آموزش های لازم را به خانواده ها ارائه داده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: محور دوم فعالیت های معاونت گسترش فضای اعتماد و تعامل میان دولت و سمن ها و بهره گیری این دو بخش از ظرفیت های یکدیگر با هدف پرداختن به مسائل جامعه مخاطب و تلاش در راستای رفع نیازها و مشکلات مشترک زنان و خانواده بود.

نویری با اشاره به پایگاه و جایگاه سمن ها در میان مردم  گفت: طبیعتاً سازمان‌های مردم نهاد بسیار بهتر از بخش های دولتی می‌توانند نیازهای مردم و مخاطبان خود را شناسایی کرده و در جهت رفع آن‌ها برنامه های مناسبی ارائه دهند و زمانی که این برنامه ها با منابع مالی و قدرت دولت هماهنگ می شود اثرگذاری آن قابل توجه بوده و باید از آن بهره درست گرفت.

وی با اشاره به ایجاد بخشی ویژه در پرتال معاونت جهت بارگذاری طرح های پیشنهادی سازمان های مردم نهاد گفت: ما در دولت دوازدهم در مجموع  ۱۴۱ طرح را به شکل مستقیم و غیرمستقیم با سمن ها اجرا کردیم که ۸۴ طرح به شکل کاملا مستقیم با انعقاد تفاهم‌نامه با سمن ها و ۵۷ طرح نیز به صورت غیرمستقیم  بود، به این شکل که اعتبار لازم در اختیار استانداری ها قرار گرفته تا ضمن انعقاد قرارداد با سمن ها طرح ها را به مرحله اجرا درآورند.

به گفته نویری پس از طرح تاب آوری بیشترین طرح های ارائه شده به معاونت مربوط به حوزه اشتغال و معیشت و پس از آن طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده، ضمن اینکه طرح‌هایی در زمینه ارتقای سلامت و تحکیم بنیان خانواده، فرهنگی و اطلاع رسانی، تعمیق باورهای دینی و محیط زیستی نیز به این معاونت ارجاع شده است.

نویری در ادامه گفت: محور سوم فعالیت های ما ارزیابی و نظارت بر عملکرد مجریان طرح های مشترک است که بر اساس یکی از بندهای موافقت نامه های بین معاونت و سمن ها هر زمان که معاونت درخواست کند سمن ها ملزم به ارائه گزارش مرحله ای به معاونت هستند و پس از پایان کار نیز ملزم به ارائه گزارش پایانی هستند که در این کار علاوه بر همکاری امور بانوان استان ها از ناظران بیرونی هم استفاده می کنیم.

وی حضور در جلسات تصمیم گیری شورای ملی توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد وزارت کشور را محور چهارم فعالیت های معاونت در این حوزه دانست و گفت: تا به حال در ۱۲ جلسه حضور داشته ایم.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور زنان ریاست جمهوری؛ ایجاد زمینه های مناسب جهت ترغیب بانوان به ساماندهی فعالیت های مردمی و مشارکت های اجتماعی در قالب سازمان های مردم نهاد پنجمین محوری بود که نسا نویری به آن اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ که آغاز دولت یازدهم بود، ۱۶۷۷ سمن در حوزه زنان و خانواده داشتیم ولی در سال های اخیر این تعداد به ۲۸۰۰ سمن افزایش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه در مجموع طرح هایی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم اجرا کرده ایم حدود ۳۰۰ هزار  نفر از آموزش های سمن ها بهره مند شده اند، گفت: بیش از ۸۰۵۸ نفر مشاوره های مختلف در حوزه تحکیم بنیان خانواده، سلامت و بهداشت، اشتغال و کار آفرینی و فرهنگی دریافت کرده اند و ۶۲۷ شغل یا ایجاد شده یا پایداری آن تضمین شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح های ارائه شده به معاونت باید دارای یک سری شاخص‌ها باشد، گفت: ارائه دهنده طرح حتما باید مجوز فعالیت رسمی و اساسنامه مصوب و برگه آگهی ثبت داشته باشد، حساب جاری متعلق به سازمان مربوطه و کد اقتصادی داشته باشد، طرح ها حتما باید در چارچوب مناسب ارائه شود و توضیحات مکفی داشته و هم راستا با اهداف و وظایف پیش‌بینی شده در اساسنامه سمن باشد.

مدیرکل هماهنگی معاونت در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: همانگونه که مستحضرید در تمام استان ها سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را به تصویب رسانده ایم و بخشی از این سند طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده ای است که توسط سازمان‌های مردم نهاد اجرا می شود، بنابراین در سال جاری طرح های پیشنهادی هم جهت با این سند برای ما دارای اولویت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمن معاونت زنان کارآفرینی زنان اشتغالزايي سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده امور زنان و خانواده معاون رئیس جمهوری سازمان مردم نهاد شبکه های تخصصی حوزه زنان توان افزایی برنامه ها سازمان ها برگزار شد تاب آوری آموزش ها نشست ها تشکل ها طرح ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: خیرین شریک راهبردی دولت هستند/خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم

رئیس جمهور خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

رئیس جمهور در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

وی با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

رئیس جمهور در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کارهای مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

آیت الله رئیسی در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیات مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر موسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیات مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستادهای خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • خیران شریک راهبردی دولت هستند
  • خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند و خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم
  • خیرین شریک راهبردی دولت هستند/خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم
  • رئیس جمهور: خیرین شریک راهبردی دولت هستند/خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم
  • تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر