Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست آنلاین که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، به وضعیت تولید داروهای درمان کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: هنوز داروی قطعی در دنیا برای درمان کرونا تولید نشده است و همه داروهایی که تا به امروز به عنوان داروی مؤثر در بهبود بیماران مبتلا به کرونا در دنیا تأیید شده‌اند در کشور ما عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان ما تمام تلاش خود را برای تولید داروهای ضد التهاب و ضد ویروس به کار گرفته‌اند و خوشبختانه حتی مواد اولیه بسیاری از این اقلام در کشور ما تولید می‌شود و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اعلام کرده‌اند که توانایی تولید مواد اولیه را دارند که درخواست آنها در سازمان غذا و دارو در حال بررسی است.

شانه‌ساز با بیان اینکه پس از تأیید و قرار گرفتن داروی رمدسیویر ما آن را برای انجام مطالعات و کارهای تحقیقاتی به کشور وارد کردیم و در اختیار بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها قرار دادیم افزود: در حال حاضر این دارو در کشور تولید می‌شود و باید توسط بیمارستان‌ها تجویز و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

 رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: طی چند روز آینده این مدل دارو به وفور در اختیار بیمارستان‌ها قرار خواهد گرفت لذا هموطنان از تهیه این دارو در خارج از مبادی رسمی خودداری کنند.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد اغلب نمونه‌های داروی رمدسیویرکه با قیمت‌های گزاف در خارج از بیمارستان‌ها به دست بیماران رسیده است، نوع اصلی و باکیفیت این دارو نبوده بلکه داروی دیگر را با نام داروی رمدسیور به بیمار ارائه داده‌اند.

 رئیس سازمان غذا و دارو افزود: نوع دیگری از داروها به نام اکتمرا که در بهبود بیماران کرونا مؤثر است در کشور تولید و عرضه می‌شود و این دارو نیز در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته تا از طریق مبادی رسمی به دست بیماران برسد.

شانه‌ساز در ادامه به موضوع توزیع ماسک در داروخانه‌ها اشاره کرد و  گفت: هنوز ماسک‌های صنعتی در اختیار داروخانه‌ها قرار نگرفته‌اند اما با رایزنی‌هایی که با وزارت صمت داشتیم مقرر شد که از اواخر هفته روزانه 2 میلیون ماسک صنعتی در اختیار داروخانه‌ها قرار بگیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو رمدسیویر سازمان غذا و دارو داروی کرونا کووید ۱۹ رمدسیویر اکتمرا سازمان غذا و دارو بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یادگاری گفت: توزیع داروی وارفارین در دو ماه اخیر در سه مرحلۀ قبل از اسفند، ابتدای فروردین و دو روز گذشته انجام شده و در این زمینه کمبودی در استان نداریم.

 او با اشاره به اینکه بیماران می‌توانند با ارائه نسخه پزشکی این دارو را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ابتدا دارو‌های شبانه روزی از این دارو اشباع شد و بعد از آن این دارو به تناوب در داروخانه‌های عادی هر منطقه توزیع شد.

معاون غذای و داروی علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه مردم در تماس با شماره ۱۲۵ می‌توانند از داورخانه‌های ارائه دهنده دارو مطلع شوند افزود: تلاش شده احتیاج استان با توزیع این دارو برطرف شود و جای نگرانی برای بیماران نیست.

دیگر خبرها

  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم