Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی محسنی بندپی  ، در واکنش به اظهار نظرهای متناقض وزارتخانه‌های بهداشت و علوم در خصوص زمان برگزاری آزمون سراسری، گفت: نبود مرکز تصمیم‌گیری واحد یکی مشکلات اساسی است که در خصوص برگزاری کنکور سراسری به چشم می خورد. همان طور که مقام معظم رهبری اعلام کردند در همه موارد حتی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم نیز تصمیمات ستاد ملی کرونا ارجح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در نشستی که دو روز گذشته با حضور وزیر بهداشت، وزیر علوم و جمعی از نمایندگان مجلس از جمله رئیس کمیسیون آموزش و بهداشت برگزار شد، وزرای علوم و بهداشت به این نتیجه رسیدند که برای رعایت پروتکل‌ها به یک ماه زمان نیاز است.

وی ادامه داد: در بحث مقابله با ویروس کرونا دو نوع تفکر وجود دارد، ابتدا اینکه کنکور به امید فروکش کردن پیک بیماری کویید 19 به تعویق بیافتد و دیگری اینکه باید هرچه سریع‌تر زندگی و همزیستی با این ویروس را بپذیریم و همیشه پروتکل‌های بهداشتی را مانند حفظ فاصله فیزیکی و استفاده ماسک را رعایت کنیم. از این رو معتقدیم سیاست تعویق کنکور از جنس تفکر دوم و آغاز پذیرش کرونا در زندگی اجتماعی است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر علوم و وزیر بهداشت دو فرد تأثیرگذار و تصمیم‌گیر در خصوص برگزاری کنکور بودند که هردو با تعویق کنکور تا زمان مناسب برای اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی موافقت کردند اما به یکباره در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حضور رئیس جمهور تغییر نظر دادند. این تصمیم‌های یکباره موجب شده داوطلبان بیش از آسیب جسمی احتمالی ناشی از کرونا، تحت تاثیر آسیب های روحی و روانی این مسائل قرار بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ممکن است تصمیم اخیر رئیس جمهور برای برگزاری کنکور به این دلیل باشد که باید هر چه سریع تر زندگی همراه با این ویروس را بپذیریم. از این رو بعید میدانم این تصمیمی سیاسی باشد. بسیار نا امیدکننده خواهد بود اگر متوجه شویم این تصمیم غیر کارشناسی و سیاسی بوده چرا که سلامت جسمی و روحی داوطلبان بسار مهم تر از تمامی مسائل سیاسی است./

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:در حال حاضر جهان در یکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت قراردارد و ویژگی اصلی این بحران آسیب‌های روانی مانند: استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و عزیزان، افسردگی و وسواس است.   وی افزود: در همین رابطه و در راستای افزایش خودارزیابی روانشناختی، سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان ذیل پایگاه اینترنتی http://salamat.gov.ir مدتی است که راه اندازی شده است.    زارع ادامه داد:همه افراد می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه خودارزیابی روانشناختی در سمت چپ و پایین صفحه به سؤالات ده گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت نمایند.   وی تصریح کرد: در بخش‌های بعدی این سامانه محتوای آموزشی خودمراقبتی در حوزه سلامت روان و فهرست مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده شده است.   رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان داشت:هدف از راه اندازه این سامانه، توانمندسازی جمعیت عمومی برای خودارزیابی در حوزه سلامت روان و همچنین راهنمایی آنان برای یادگیری شیوه‌های خودمراقبتی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت روان می‌باشد.    وی افزود: مراجعه کنندگان به این درگاه می توانند ضمن مطالعه محتوای آموزشی، در صورت نیاز با استفاده از سامانه، به جستجوی مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود پرداخته و برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه کمک گیرند.

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی | تصمیم نهایی در خصوص افشین قطبی
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳