Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@11:19:50 GMT

مسعود سمیعی درگذشت/ فقدان هنرمندی که غریبانه رفت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۹۵۵۸

ساعت24-مدیر مجموعه تئاتر شهر، در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت مسعود سمیعی، کارگردان و نمایشنامه‌نویس، نوشت: سمیعی بی آنکه در پی نام و نانش باشد، در میدان هنر بود و غریبانه رفت.

سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر با انتشار پیامی، درگذشت مسعود سمیعی نمایشنامه‌نویس، بازیگر، منتقد و کارگردان تئاتر را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام  آمده است: «هرکس که به‌راستی هنر را برگزیند، علاوه بر حلاوتش، رنج و سختی اش را هم به جان می خرد. همین است که هنرمند بودن شجاعت ایستادن در میانه‌ میدان رنج و لذت توأمان است.  امروز سوگوار هنری مردی هستیم که بار سبکی تحمل ناپذیر بودن در میدان هنر را، بی آنکه در پی نام و نانش باشد، به دوش کشید و غریبانه رفت. مدیریت مجموعه تئاترشهر درگذشت مسعود سمیعی، نمایشنامه نویس و کارگردان ایرانی را به خانواده گرامی ایشان و هنرمندان تئاتر ایران تسلیت می گوید.»

مسعود سمیعی نمایشنامه نویس، بازیگر کارگردان در ۶۷ سالگی دارفانی را وداع گفت. این هنرمند بروجردی در  سال ۱۳۳۲ متولد و در رشته  ادبیات نمایشی تحصیل کرد. سمیعی از رزمندگان دفاع مقدس است که حدود ۴۰ سال در عرصه هنرهای نمایشی، به نمایشنامه نویسی و کارگردانی مشغول بود و نگارش بیش از ۳۰ نمایش حرفه ای در پرونده خود دارد. این هنرمند از عوارض حملات شیمیایی رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس رنج می برد .

برخی از  آثار نمایشی سمیعی؛ با لنج تا عمق دریا: کارگردان مسعود سمیعی، زیباترین سکوت کارگردان مسعود سمیعی، اه خواهرم مده ا، خوان هشتم (نمایشنامه)که در چندین استان و جشنواره های مختلف اجرا شده است و آثاری دیگر.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نمایشنامه نویس مسعود سمیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه یک هنرمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  آقای هاشمی اجرای برنامه های مختلف تلویزیونی را هم برعهده داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • کارنامه یک هنرمند
  • هنرمند انقلاب اسلامی در همه شئون زندگی تعهد و مسئولیت دارد+فیلم
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • پولتیکو: اوکراین احتمالاً بدلیل مشکلات روحی امسال شکست می‌خورد
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها