Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی ساخت و فروش هر نوع ساختمان تا پایان مرداد ماه، علاوه بر تعلق 30 درصد جریمه غیرقابل بخشش، باعث عدم برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مقرر خواهد شد.

محمد آرانیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مالیات بساز بفروشی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی 31/04/1394 که از ابتدای سال 95 اجرایی شده، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، بابت درآمد ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان، مشمول مقررات مالیات بر درآمد مشاغل و اشخاص حقوقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اشخاص حقیقی که بیش از سه سال از تاریخ پایان کار اخذ شده آنها نگذشته و پروانه احداث آن‌ها از 01/01/1395 به بعد صادر شده باشد، در صورت انتقال املاک خود در سال 1398، مشمول مالیات موضوع این ماده بوده و مکلف به انجام ثبت نام الکترونیکی، تشکیل پرونده و تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل در مهلت مقرر قانونی تا پایان 31/05/1399 خواهند بود.

آرانیان بیان کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر تعلق 30 درصد جریمه غیرقابل بخشش، باعث عدم برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مقرر خواهد بود. بدیهی است مالیات علی‌الحساب پرداختی بر مبنای 10 درصد ارزش معاملاتی در هنگام انتقال، جزء پرداختی‌های مؤدی محسوب می‌شود.

معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: درآمد ناشی از حق واگذاری محل نیز مشمول مالیات ساخت و فروش خواهد بود. در نتیجه شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام و قوچان که بیش از 100 هزار نفر جمعیت دارند، مشمول مقررات این ماده هستند.

وی اضافه کرد: اشخاص حقوقی نیز مکلف هستند درآمدهای ناشی از ساخت و فروش مسکن را در اظهارنامه موضوع ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم شناسایی و در مهلت مقرر به اداره امور مالیاتی تسلیم نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ماليات جریمه مالیاتی تسلیم اظهارنامه ساخت و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با اصلاح رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه) قرار داشت.

وکلای ملت پس از ارزیابی‌های لازم ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را اصلاح کردند.

همچنین نمایندگان در ادامه موادی از این طرح که شامل ماده 6 و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده 2 (الف) مواد 46 تا 51 فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و  فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد 46 تا 80 به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.

بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده 3 اصلاح شد، همچنین بندهای (خ) و (ت) ماده 3 تبصره (4) و ماده 5 اصلاح شدند.

در بند (الف) ماده 7 موضوع اصلاح ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.

همچنین در این جلسه بند (ب) ماده 7 و تبصره آن از سوی نمایندگان اصلاح شد و یک سند به عنوان بند (پ) و 3 تبصره به عنوان یک تا 3 به این ماده الحاق شده است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲