Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:06:45 GMT

نسخه ترکی «لیلی و مجنون» و «یوسف و زلیخا» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۹۷۲۱

نسخه ترکی «لیلی و مجنون» و «یوسف و زلیخا» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، دو کتاب صوتی «لیلی و مجنون» و «یوسف و زلیخا» به‌تازگی توسط موسسه آوای چیروک منتشر و به بازار نشر عرضه شده‌اند.

«لیلی و مجنون» ترجمه داستان عاشقانه لیلی و مجنون نظامی گنجوی، شاعر بزرگ و داستان‌سرای قرن ششم هجری به زبان آذری است که توسط سیروس قمی از پژوهشگران آذری‌زبان به ترکی ترجمه شده و بهمن وخشور آن را خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در داستان لیلی و مجنون، دختر و پسری نابالغ با همین اسامی در مکتب‌خانه‌ای به یکدیگر دل می‌بندند. خواستگاری خانواده پسر به نتیجه نمی‌رسد و حتی به جنگ قبیله‌ای منجر می‌شود. مجنون در جنگ، طرف دشمن یعنی طایفه عروس را می‌گیرد اما در نهایت لیلی را به مرد مالداری شوهر می‌دهند؛ ولی بیماری لیلی باعث ناکامی شوهر می‌شود و لیلی دوشیزه می‌ماند. در ادامه داستان، شوهر از شدت ناراحتی لیلی، دق می‌کند و می‌میرد. لیلی هم به ذکر حق می‌پردازد و دلش به نور الهی و فره ایزدی روشن می‌شود و به مقام والای معنوی می‌رسد. سرانجام در آخرین دیدار بر سر گور لیلی، از مجنون دستگیری کرده و آن نور ایزدی در دل مجنون هم جا می‌گیرد.

این‌کتاب صوتی با مدت یک‌ساعت و ۴۴ دقیقه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

«یوسف و زلیخا» هم یکی از داستان‌های معروف ادبیات کلاسیک فارسی است و داستان دلباختگی و عشق مجنون‌وار زلیخا همسر عزیز مصر به حضرت یوسف (ع) را در بر می‌گیرد که برای تولید کتاب صوتی، توسط سیروس قمی به ترکی بازگردانده و توسط بهمن وخشور خوانده شده است.

کتاب صوتی «یوسف و زلیخا» هم با مدت ۲ ساعت ۲۳ دقیقه و قیمت ۹ هزار تومان عرضه شده است.

پیش از این‌ کتاب‌های «کوراوغلو»، «قاچاق نبی»، «چیل مادیان»، «داغلار قیزی»، «پاسلی قلینج»، «قارتال» و « کلیات دیوان اشعار ترکی شهریار» به زبان آذری با صدای بهمن وخشور توسط همین موسسه منتشر شده‌اند.

کد خبر 4998859 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب صوتی کتاب الکترونیکی زبان ترکی ترجمه تازه های نشر رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح تابستانه کتاب ویروس کرونا معرفی کتاب ادبیات جهان خانه کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روز خبرنگار انقلاب مشروطه ادبیات داستانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور یوسف و زلیخا لیلی و مجنون کتاب صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آداب آبادانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» در مکتب معماری یزد، گزیده‌ای از مقالات این حوزه به قلم محمدرضا اولیا و با مقدمه‌ای از هادی ندیمی و به کوشش گروه پژوهشی والا در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب در زمینه معماری ایرانی اسلامی و مرمت حکمت و هنر اسلامی آثار برجسته‌ای دارد. مقالات این اثر  به صورت پراکنده در بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در نشریه‌های مختلف به چاپ رسیده و در این کتاب تدوین و منتشر شده است.

سحر قناعتی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر