Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، صبح امروز ۲۵ مرداد با حضور موسوی‌آیت‌اللهی، معاون عمرانی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان مراسم انعقاد قرارداد واگذاری خانه حاج آقاعلی به شهرداری رفسنجان در بزرگترین خانه خشتی جهان برگزار شد. شهردار رفسنجان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سعی کردیم فضای شهری دارای تنوع برای شهروندان ایجاد کنیم و در زمینه توسعه گردشگری هم این مسیر را پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضاعظیمی‌زاده خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان را یکی از جاذبه‌های ارزشمند گردشگری استان کرمان برشمرد که می‌تواند محل تعاملات مردم رفسنجان و سایر نقاط کشور باشد. از یک سال قبل مذاکراتی مبنی بر واگذاری این خانه به شهرداری صورت گرفت که در نهایت قرار شد بهره‌برداری از آن به مدت ۹ سال به شهرداری واگذار شود.

سیدمصطفی موسوی‌آیت‌اللهی، معاون عمرانی استاندار کرمان هم در این مراسم گفت: بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد حاجی با ۱۲ هزار مترمربع مساحت و ۷هزار متر مربع زیربنا یک بنای فاخر در دنیا به حساب می‌آید که نباید درهای آن بسته باشد. ۹ ماه قبل در این مکان جلسه‌ای برگزار شد و در جلسه‌های بعد قرار شد شهرداری ۹ سال این بنا را به عنوان فضای اقامتی تفریحی اداره کند.

وی عنوان کرد: طبق توافقی که انجام شده هزینه‌ای که صندوق موقوفات کشور در این محل برای مرمت و سایر هزینه‌ها انجام داده، ۶/۵ میلیارد تومان بوده که شهرداری باید طی مدت ۹ سال آن را به این صندوق بپردازد و بخشی از آن به‌صورت نقد است.

کد خبر 540432 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی استان کرمان خانه خشتی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان

شهید ۱۳ ساله محمدمهدی ایرانمنش که در حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه در کرمان مصدوم شده بود امروز بر دستان مردم تشییع و در کنار پدر شهیدش در گلزار شهدای اختیارآباد تدفین شد.این نوجوان ۱۳ ساله کرمانی که از قسمت نخاع آسیب جدی دیده بود از روز حادثه تاکنون در بخش ای سی یو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان بستری بود و با وجود درمان‌های تکمیلی زیادی بر روی وی انجام شده بود روز گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073204 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • مصدومیت شدید یک جوان بر اثر صاعقه در کرمان
  • مراسم یادبود آیت الله موسوی بجنوردی (ره) در موسسه یاسین + تصاویر
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • لحظه تدفین شهید ۱۳ ساله حادثه تروریستی کرمان
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • اثبات اقتدار ایران در جهان با اقدام اخیر سپاه