Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@12:53:10 GMT

دورکاری بهترین انتخاب در دوران شیوع کرونا است؟ 

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۹۹۵۰

دورکاری بهترین انتخاب در دوران شیوع کرونا است؟ 

افرادی که از منزل به فعالیت‌های کاری خود می‌پردازند، احتمالاً نمی دانند که حتی با وجود میکروب‌ها و ویروس‌ها، این نوع کار کردن بیش از حضور در دفاتر کاری برای سلامتی افراد مضر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احساس درد در گردن و شانه‌ها به دلیل قرار نگرفتن در موقعیت مکانی مناسب، متشنج و عصبی شدن به دلیل گوش کردن به صداهای اطراف در حال انجام یک فعالیت کاری مهم، ارسال ایمیل‌های اضطراری، پاسخ دادن به رئیس یا مشتریان به‌دنبال دور کار شدن که به‌عنوان یکی از مؤثرترین راهکارهای مهار کرونا پیشنهاد شده است، احتمالاً منجر به دلتنگی و ترغیب بسیاری از کارمندان برای بازگشت به محیط کاری نسبتاً آرام و راحتی می‌شود که مجبور به ترک آن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دورکاری و مشکلات روانی

کارمندانی که در دوران شیوع کرونا به دورکاری و فعالیت از منزل مشغول هستند، با وجود کاهش چشمگیر میزان قرار گرفتن در معرض میکروب‌ها و ویروس‌ها که در محیط‌های عمومی از طریق لمس لوازم و اشیا آلوده مثل دستگیره درب‌ها، دستگاه کپی و کلید آسانسور منتقل می‌شود، با مشکلات جسمی و روانی بسیاری مواجه شده‌اند. برای مثال برخی از آن‌ها گزارشاتی مبنی بر احساس انزوا و تنهایی به دلیل دوری از همکاران ارائه داده‌اند که آن‌ها را کم کم به سمت افسردگی سوق می‌دهد. برخی افراد نیز اعلام کرده‌اند که برای اثبات صداقت کاری خود، ۲۴ ساعت از شبانه‌روز را در حال کار کردن هستند و نظم طبیعی زندگی آن‌ها کاملاً مختل شده است. تعدادی نیز به‌منظور تحمل بار روانی و فشارهای ناشی از استرسی که با وجود تغییر ناگهانی محل کار به خانه ایجاد شده است، به استفاده از آرام‌بخش‌های بسیار قوی روی آورده‌اند.

دورکاری و سندروم تونل کارپال

در کنار مشکلات روحی، دورکاری باعث چالش‌های جسمی نیز شده است. بسیاری از افرادی که به کار کردن در منزل مشغول هستند، برای انجام وظایف کاری خود از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند که یا آن را روی پیشخوان و میز ناهارخوری قرار می‌دهند و یا آن را با خود به تخت‌خواب می‌برند و روی پا می‌گذارند. این اقدامات می‌تواند فشار بسیار بالایی را به عضلات بدن وارد کند و باعث وضعیتی هم‌چون "سندروم تونل کارپال" (CTS) یا نشانگان مجرای مچ‌دستی شود. این سندروم که شایع‌ترین نوع التهاب عصب‌های مفاصل محسوب می‌شود، در اکثر مواقع در اثر آسیب‌دیدگی و وارد آمدن فشار به عصب میانی یا مدین ناحیه مچ دست ایجاد می‌شود که وظیفه آن کنترل حرکات و تأمین حس در شست و دو انگشت کناری آن است. CTS با احساس گز گز و سوزن‌سوزن شدن، بی‌حسی و در بعضی از مواقع درد همراه است و بیشتر در بین زنان مسن، تصویربرداران، نجارها، مکانیک‌ها، کارگران، رانندگان ماشین‌های سنگین و کاربران کامپیوتر مشاهده می‌شود.

دورکاری و ایمن ماندن از خطرات

از سوی دیگر فعالیت در دفاتر و ادارات ممکن است با قدم زدن‌های گاه و بی‌گاه در محیط برای دسترسی به فایل‌ها، کپی گرفتن، صحبت با همکاران و جابجایی پرونده‌ها همراه باشد؛ حال‌آن‌که که دورکاری باعث تحرک کمتر می‌شود که این امر ابتدا با اضافه وزن و در نهایت با خطرات شدیدتری هم‌چون ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی همراه است. با این‌وجود تطبیق رفتار کاری افراد در محیط منزل می‌تواند باعث شود که آن‌ها علاوه بر ایمن ماندن از ابتلا به بیماری‌های واگیر، سلامت روحی و جسمی خود را نیز تأمین کند. برای مثال پرداختن به ورزش‌های سبک در طول روز، مصرف غذاهای سالم‌، برنامه‌ریزی برای زمان کار، استراحت کردن و سرگرم شدن در طول روز و مقاومت در برابر وسوسه انجام کار بیشتر در ساعاتی غیر از آنچه مقرر شده است، نقش بسزایی در افزایش میزان سلامت یک فرد برای دور کار شدن دارد. بنابراین کار در منزل در صورتی سلامتی را تضمین می‌کند که خود فرد شرایط لازم را برای ایمن ماندن در برابر تمامی خطرات روحی و جسمی فراهم کرده و خود را در برابر تمامی عواقب ناگوار آن ایمن کند.

کد خبر 436479

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید ۱۹ کرونا ویروس کرونا قرنطینه قرنطینه خانگی دورکاری کرونا در جهان آخرین اخبار ویروس کرونا پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس

ستاره سابق آرسنال و چلسی از ترکیب رویایی خود رونمایی کرد.

طرفداری | از تیم منتخب تاریخ لیگ برتر انگلیس به انتخاب فیل فودن رونمایی شد.

به گزارش دیلی میل، از سسک فابرگاس، ستاره سابق آرسنال و چلسی به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های هجومی تاریخ لیگ برتر انگلیس یاد می‌شود. هافبک اسپانیایی پس از رایان گیگز افسانه‌ای با 111 پاس گل، دومین پاسور برتر تاریخ پرمیرلیگ به حساب می‌آید. در کارنامه درخشان فابرگاس علاوه بر آمار فردی عالی، افتخارات پرشماری از جمله دو قهرمانی پرمیرلیگ )با چلسی) و قهرمانی جام حذفی انگلیس (با آرسنال و چلسی) به چشم می‌خورد.

سسک فابرگاس در مصاحبه‌ای با دیلی میل، از بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس به انتخاب خودش رونمایی کرد. در ترکیب رویایی فابرگاس، اساطیری چون تیری آنری، دیدیه دروگبا و کریستیانو رونالدو دیده می‌شوند. نکته جالب میان انتخاب‌های او، وقتی بود که نتوانست کوین دی بروین و داوید سیلوا را به دیگری ترجیه بدهد و بنابراین، هر دوی آن‌ها را در تیم منتخب گذاشت.

بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس دروازه‌بان: دیوید سیمن مدافعان: کایل واکر، ریو فردیناند، جان تری و اشلی کول هافبک‌ها: کوین دی بروین یا داوید سیلوا، استیون جرارد، پاتریک ویرا و کریستیانو رونالدو مهاجمان: تیری آنری و دیدیه دروگبا

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • برای عایق کاری ویلا با استفاده از عایق الاستومری
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا