Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار سفیر کشورمان در بلغارستان با مسولان استان روسه و ولیکوترنوو این کشور، توسعه روابط دو جانبه در بخش های فرهنگ و اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سید محمد جواد رسولی محلاتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان در چارچوب سفری رسمی به استان های روسه و ولیکو ترنوو بلغارستان با مقامات و مسئولین این استان ها شامل استاندار, شهردار, رییس اداره پلیس مرزی،مدیر عامل مجموعه بندری روسه، شهردار روسه،  و همچنین شهردار و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ولیکو ترنوو دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرفین با اشاره به روابط تاریخی خوب میان دو کشور و  ظرفیت‌های قابل توجه برای توسعه همکاری های استانی در خصوص راه های تقویت روابط در زمینه های مختلف گفتگو و تبادل نظر کردند.

توسعه روابط دوجانبه در بخش های فرهنگ و اقتصاد، از جمله مهم ترین موضوعاتی بود که در این دیدار ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


برگزاری روز سینمای ایران در روسه و ساخت مجسمه ای از سوی مجسمه سازان ایرانی مقیم بلغارستان و نصب در روسه به عنوان نمادی از روابط خوب دو کشور از بحث های صورت گرفته در زمینه فرهنگ بود.


در زمینه تقویت همکاری های اقتصادی نیز قرار شد تا پایان سال جاری همایش تجاری با حضور شرکت های خصوصی بلغاری و ایرانی در روسه برگزار شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران روابط ایران بلغارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر پنج شنبه در نشست مسئولان استان بوشهر با سفیر تاجیکستان با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر اظهار داشت: این استان طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحل با خلیج‌فارس دارد و با ۵ کشور حاشیه خلیج‌فارس همسایه است.

وی تولید ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور، فعالیت ۲۳ مجتمع پتروشیمی و تولید ۵۰ درصد محصولات صنایع پتروشیمی را از دیگر ویژگی‌های استان بوشهر برشمرد و بیان کرد: ۹۳ درصد نفت خام کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و در کنار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی از جمله خرما، میگو وجود دارد.

استاندار بوشهر وجود ۶ میلیون اصله نخل، تولید ۲۰ درصد خرمای کشور و ۵۰ درصد محصول میگو پرورشی را از دیگر توانمندی‌های استان برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر دارای ۱۶ بندر در بخش‌های مختلف است که ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان برای معادلات تجاری با کشورهای جنوبی خلیج‌فارس دارد.

محمدی‌زاده بندر دیر را یکی از قطب‌های تجارت دریایی با کشور قطر نام برد و افزود: استان بوشهر با این ظرفیت‌ها آمادگی توسعه روابط با تاجیکستان را دارد.

وی خواستار بررسی تعیین خواهرخواندگی یکی از شهرهای استان بوشهر با یکی از شهرهای تاجیکستان شد و گفت: تاجیکستان می‌تواند در امر صادرات محصولات مختلف از استان بوشهر اقدام کند.

استاندار بوشهر خواستار راه‌اندازی نمایشگاه مشترک محصولات استان بوشهر با تاجیکستان و اعزام هیئت‌های تجاری ۲ کشور برای آشنایی با محصولات در امر توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری شد.

محمدی‌زاده پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه تاجیکستان مرز دریایی ندارد از ظرفیت بنادر استان بوشهر در ساخت انبار پشتیبانی برای صادرات به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس استفاده کنند.

کد خبر 6082065

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است