Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی، با اشاره به رد قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت، گفت: قدرت پوشالی آمریکا در معادلات سوریه و عراق به هم ریخت.


وی با بیان اینکه در زمانی آمریکا با چنگ و دندان و با همکاری صهیونیست‌ها و پول هنگفت سعودی‌ها از داعش حمایت می‌کرد، گفت: حضور مقتدرانه ایران به فرماندهی بی نظیر و بی بدیل سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باعث شد هیمنه رژیم آمریکا شکسته شود و آمریکایی‌ها به هم بریزند و زمین‌گیر شوند و این مسئله باعث شد تا آمریکایی‌ها در معادلات سیاسی و نظامی بازنده میدان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تاکید کرد: رد قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت بسیار مشخص بود لذا این موضوع خیمه شب بازی برای ترامپ پیش از برگزاری انتخابات آمریکا بود.


وی تصریح کرد: ترامپ می‌کوشید با ارائه قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت و تصویب آن وزن خود را مشخص کند و در واقع دیدیم که هیچ وزنی ندارد.


مالکی تاکید کرد: این که تنها یک کشور کوچک رای به این قطعنامه ضد ایرانی داده، این بدین معناست که آمریکایی‌ها با بودن بیش از دو دهه در منطقه شکست خورده و باید هر چه سریعتر منطقه را ترک کنند.


این نماینده مجلس گفت: رد قطعنامه ضد ایرانی از سوی آمریکا در شورای امنیت بارزترین و پخته‌ترین نشانه ترک آمریکا از منطقه است.


مالکی اظهار داشت: ما پیش تر هم این چنین شکست‌ها را از سوی آمریکا در مقابل چین، روسیه و جمهوری اسلامی دیده بودیم، اما این شکل آن که اروپایی‌ها هم پشت به آمریکا بکند یک امر جدید بود؛ البته ما در بسیاری از موارد علائم این مسئله که اروپایی‌ها اعتمادی به ترامپ ندارند را دیده بودیم، اما در این مقطع این مسئله این بار به صورت علنی خود را نشان داد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون امنیت ملی نماینده قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه ۲۷۲۸ که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

این در حالی است که سه روز قبل از آن در روز جمعه سوم فروردین روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بندهای آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.

پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه با ۱۱ رای موافق، سه رای مخالف از جمله وتوی روسیه و چین و مخالفت الجزایر و همچنین یک رأی ممتنع گویان، رأی نیاورد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه و چین به این دلیل این وتو را علیه این قطعنامه پشتیبانی شده از سوی آمریکا ارائه کردند چون تنها به «ضرورتی کلی» برای متوقف کردن جنگ ذیل شرط سفت و سخت آزاد شدن گروگانها (اسرای صهیونیست) اشاره کرده بود.

همچنین در این بیانیه اعلام شد این پیش‌نویس در حالی صحبت از محکومیت گروه فلسطینی حماس و توصیف آن به عنوان یک «سازمان تروریستی» کرده که هیچ اشاره‌ای به اسرائیل به عنوان یک «قدرت اشغالگر» و تخطی‌های متعددش از الزامات بشردوستانه نکرد.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: «طرف روسی انتظار دارد قطعنامه الزام‌آور ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل منجر به کاهش خشونت‌ در غزه، از جمله جلوگیری از عملیات اسرائیل در شهر رفح، آزاد شدن گروگان‌ها، (و) افزایش عرضه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان این بخش شود.»

این در حالی است که در پی تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شبکه العربیه گزارش داد که یک مقام کاخ سفید در گفتگو با این شبکه ادعا کرده که این قطعنامه الزام آور نیست.

آمریکا پیش از این سه‌ مرتبه قطعنامه‌های ارائه شده از سوی دیگر کشورها را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، وتو کرده است. آمریکا از زمان شروع حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر صحبت از آتش‌بس می‌کند. آمار شهدای غزه نزدیک به ۳۲ هزار تن شده است.

کد خبر 840938 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه فلسطین

دیگر خبرها

  • ببینید | چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌ بس در غزه را وتو نکرد؟
  • چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • اسرائیل دیگر مانند گذشته در آمریکا جایگاه قدرتمندی ندارد
  • جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!
  • اعتراف رسانه عبری زبان: اسرائیل به انزوای کامل نزدیک می‌شود
  • همه چیز درباره قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه