Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:27:34 GMT

حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۴۱۵

حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه‌ها از جمله برنامه هایی است که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب، درباره مسئله حذف کنکور عنوان کرد: مسئله کنکور از جمله موضوعاتی است که وعده اصلاح آن نزدیک به ۴۰ است که به مردم داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار کارشناسی جدیدی را فراهم کرده و در این دوره شورا به جمع بندی‌های مهمی رسیده است.

سنجش و پذیرش نباید در اختیار سازمان سنجش باشد

وی اضافه کرد: یکی از ایردات وارد این است که در حال حاضر سازمان سنجش، به تنهایی کار سنجش و پذیرش دانشجو را انجام می‌دهد در حالیکه کشورهای موفق در این زمینه بین سنجش و پذیرش تفکیک قائل می‌‎شوند و یکی از اصلی ترین برنامه‌های ما تفکیک حوزه سنجش و پذیرش است.

عاملی با بیان اینکه راهبری مسیر حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کنیم، افزود: به این دلیل قوانینی در زمینه کنکور در مجلس به تصویب رسیده باید در تعامل تنگاتنگ بین شورا و مجلس این مسائل نهایتا تا سال آینده حل و فصل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سئوال که بیان این اظهارات به معنای حذف کنکور تا سال آینده است، گفت: نباید از حذف کنکور برای دوره کارشناسی صحبت کرد، بلکه باید از اصلاح آن سخن گفت. ما باید مسیری را طی کنیم که اطمینان بخش باشد و نباید مسیری دنبال شود که بتوان در آن اعمال سلیقه‌ و پارتی بازی کرد.

به گزارش خانه ملت، وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها در این شرایط، تنوع بخشی به برگزاری آزمون و برگزاری آن در مقاطع مختلف است تا فشار روحی کمتری به داوطلب وارد شود. ضمن اینکه دانشگاه‌‎هایی که از رتبه‌های برتری برخوردار هستند باید اختیارات بیشتری در جذب دانشجو برخوردار باشند و بتوانند دانشجو را جذب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حذف آزمون دکتری آزمون کارشناسی ارشد و دکتری شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور 99 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سنجش و پذیرش حذف کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌بر اساس گزارش سازمان سنجش آموزش کشور؛ ثبت‌نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ و پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳)  آغاز شد.

سازمان سنجش با اعلام اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org برای شرکت در این آزمون نام نویسی کنند، مهلت نامنویسی متقاضیان را  یکشنبه (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) اعلام کرد.

آزمون نوبت دوم نیز برای داوطلبان روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر  ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همچنین داوطلبان متقاضی رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی نیز می‌توانند به نامنویسی در تاریخ اعلام شده  اقدام کنند ولی لزومی ندارد که در جلسه آزمون حضور پیدا کنند.

یادآور می شود؛ نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳  هم  روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 نام‌نویسی در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از یکشنبه (۵ آذر ۱۴۰۲) آغاز شده بود که  با تمدید مهلت چهار روزه ، ۱۵ آذر پایان یافت.

با اعلام مهلت دوروزه سازمان سنجش آموزش کشور  برای نام‌نویسی جاماندگان در  روزهای  ۲۷ و ۲۸ آذر ، در نهایت یک میلیون و ۵۷ هزار نفر برای شرکت در  نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نام‌نویسی کردند.

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • خسروپناه: ویژگی محتوایی و جاودانگی قرآن پاسخگویی به پرسش‌های زمانه
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود