Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@05:50:55 GMT

لبنان| دخالت بیهوده آمریکایی‌ها در تحقیقات قضایی انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۴۸۷

لبنان| دخالت بیهوده آمریکایی‌ها در تحقیقات قضایی انفجار بیروت

‍‍‍‍‍‍

در سایه سابقه مداخلات بیهوده‌ای که محققان آمریکایی در جریان حوادث لبنان از سال ۲۰۰۵ داشته‌اند٬ آمریکایی‌ها در انفجار بیروت نیز دست از این دخالت‌ها برنمی‌دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار٬ هم‌زمان با انتقال یک تیم از محققان شعبه اطلاعات به قبرس برای شنیده اظهارات مالک کشتی روسوس که حامل نیترات آمونیوم به بیروت در سال 2013 بود٬ پژوهشگران آمریکایی از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا نیز شروع به مداخله در روند بررسی انفجار بندر بیروت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

برخی منابع امنیتی مدعی شدند که «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان از «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا خواسته تا یک تیم از دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده در این تحقیقات مشارکت کند. اما منابع قضایی تاکید کردند که هیچ درخواستی برای مشارکت تحقیقاتی آمریکا در این خصوص مطرح نشده است.

منابع همچنین اعلام کردند که بنا به درخواست غسان عویدات، دادستان کل دیوان محاسبات لبنان یک تیم فرانسوی متشکل از 32 نفر در حال جمع‌آوری مدارک و جستجوی مفقودین هستند.

لبنان|دیدار ظریف با میشل عون در کاخ بعبدا+عکسظریف: سوء‌استفاده‌کنندگان از انفجار بیروت به دنبال بی‌ثباتی لبنان هستند

این منابع خاطرنشان کردند که تیم‌های خارجی موجود در لبنان٬ در حال حاضر از ترکیه و روسیه و مغرب و قطر و فرانسه و آمریکا هستند که به استثنای فرانسوی‌ها٬ هیچ یک بادستگاه قضا مرتبط نبوده و تنها در هماهنگی با ارتش لبنان برای کمک به یافتن مفقودشدگان فعالیت می کنند.

در این زمینه قابل توجه است که محققان آمریکایی که در بررسی انفجارهای لبنان از سال 2005 تا زمان ترور «محمد شطح» وزیر دارایی وقت لبنان مشارکت کردند٬ هیچگونه اطلاعات مفید و بیشتر از محققان لبنانی و اطلاعات ارتش لبنان نتوانستند ارائه کنند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" لبنان بیشتر بخوانید... لبنان|دیدار ظریف با میشل عون در کاخ بعبدا+عکس ظریف: سوء‌استفاده‌کنندگان از انفجار بیروت به دنبال بی‌ثباتی لبنان هستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لبنان|دیدار ظریف با میشل عون در کاخ بعبدا+عکس ظریف: سوء‌استفاده‌کنندگان از انفجار بیروت به دنبال بی‌ثباتی لبنان هستند واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" لبنان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تأکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها ۲ واکنش ایران به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت ۳ دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد ۴ جیسون رضائیان: رفتن هوک تأیید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است ۵ سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود ۶ سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد ۷ قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد ۸ چین: مخالفت با آمریکا در شورای امنیت یعنی قلدرمآبی واشنگتن پشتیبان ندارد مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد مصاحبه| ناصر ابوشریف: امارات به یکی از ابزارهای صهیونیسم در منطقه تبدیل شده است بعیدی نژاد: فشار حداکثری بین‌المللی علیه واشنگتن رو به افزایش است واکنش عطوان به خیانت امارات: انتفاضه‌ بزرگ امت اسلام در راه است مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است گفتگوی تسنیم با متولی صادرات|۶مشکل اصلی صادرات/ طرح صادرات ریالی برای پولشویی است؛پیمان پولی قابل اجرا نیست؛قوانین یک‌شبه نداریم روحانی: کنکور برگزار می‌شود/ واکنش به توافق سازش امارات و اسرائیل مصاحبه| ناصر ابوشریف: امارات به یکی از ابزارهای صهیونیسم در منطقه تبدیل شده است گزارش تسنیم| پیگیری عجیب کارکنان رسمی وزارت نفت برای افزایش چند میلیون تومانی حقوق درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا لبنان اخبار آمریکا لبنان انفجار بیروت بین الملل میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است

مقامات آمریکایی مدعی شدند واشنگتن انتظار دارد پاسخ احتمالی اسرائیل به عملیات «وعده صادق» ایران علیه اراضی اشغالی، محدود و شامل اهدافی در خارج از ایران باشد.

به گزارش ایسنا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات این کشور و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی اسرائیل به ایران محدود باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات این کشور انتظار دارند که گستره پاسخ اسرائیل به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیرو‌های نظامی و «نیرو‌های نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

در ادامه گزارش ان‌بی‌سی آمده است: مقامات آمریکایی می‌گویند با آمادگی اسراییل برای پاسخ به حمله احتمالی ایران در روز‌های گذشته، مقامات اسراییلی درباره گزینه‌هایی که برای پاسخ احتمالی در نظر داشتند، به مقامات آمریکایی توضیحاتی ارائه کرده بودند.

این مقامات آمریکایی تاکید کردند که درباره تصمیم نهایی اسرائیل و چگونگی آن توضیحی به آن‌ها داده نشده است و ممکن است گزینه‌ها پس از حمله شامگاه شنبه ایران تغییر یافته باشند. آن‌ها همچنین گفتند که مشخص نیست پاسخ این رژیم چه زمانی خواهد بود، اما هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد.

آن‌ها همچنین مدعی شدند که سناریو‌هایی که هفته گذشته برای پاسخ احتمالی ایران به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری آن در دمشق در نظر گرفته شده بود، شامل حمله‌ای محدود از سوی ایران تا حمله‌ای گسترده‌ای بود که منجر به خسارات و تلفات در اراضی اشغالی و تخریب تاسیسات این رژیم می‌‎شد.

طیف پاسخ‌هایی که اسرائیل می‌توانست به حمله احتمالی ایران بدهد نیز از هیچ گونه پاسخ نظامی تا حملاتی به داخل ایران متنوع بود.

این مقامات آمریکایی مدعی هستند به دلیل آن که حملات ایران منجر به کشته شدن ساکنان اراضی اشغالی یا ویرانی‌های گسترده نشده، اسرائیل ممکن است به سراغ گزینه‌های معتدل‌تری، مانند انجام دادن حملاتی در خارج از ایران برود.

سه مقام آمریکایی مدعی شدند که گزینه‌ها ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ اسرائیل هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبار‌هایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که اسرائیل اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامد‌هایی منفی به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تهاجم خارجی علیه ایران صورت گرفته است؟ | واکنش رسانه آمریکایی
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • شیخ یاسین: پاسخ ایران، پوشالی بودن اسرائیل را ثابت کرد
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است