Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@02:39:00 GMT

متقاضیان بدحساب مسکن ملی حذف می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۴۹۲

متقاضیان بدحساب مسکن ملی حذف می‌شوند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، محمود محمودزاده با اعلام اینکه عمده افتتاح‌های طرح ملی مسکن سال آینده انجام می شود، اظهار کرد: برخی واحدهای طرح ملی مسکن هفته دولت افتتاح می شود. افتتاح برخی واحدهای باقیمانده مسکن مهر (حدود 38 هزار واحد) و همچنین طرح ملی مسکن بخشی از برنامه های هفته دولت در بخش مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این که تعیین تکلیف ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در استان ها انجام شده است، تصریح کرد: افرادی که فرم «ج» آنها قرمز بوده و عدم مالکیت آنها محرز شناخته شده به چرخه اقدام ملی مسکن باز می‌گردند.

وی از تعیین تکلیف تمامی ثبت‌نام شدگان طرح ملی مسکن تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: فقط افرادی که واجد شرایط واقعی هستند در این طرح باقی می‌مانند و رد صلاحیت شده ها در صورتیکه نتوانند مدارک مستدلی ارائه کنند از این گردونه خارج خواهند شد.

 در این زمینه بخوانید:

نسخه ضدتورمی‌در مسکن ملی زمان تحویل واحدهای مسکن ملی مشخص شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: افرادی که تأیید شرایط نهایی شده و نسبت به واریز وجوه اعلام شده به بانک برای افتتاح حساب اقدام ملی، اقدام می‌کنند در پروژه می‌مانند. بدین معنا، کسانیکه در مهلت تعیین شده نسبت به افتتاح حساب و واریز وجه نیز اقدام نکنند جزو حذف شدگان طرح اقدام ملی مسکن به شمار می‌روند.

پربیننده ترین برای مسکن ملی فقط 40میلیون تومان واریز کنید زمان تحویل واحدهای مسکن ملی مشخص شد/ امکان پرداخت مرحله دوم ودیعه مسکن وجود دارد؟ هزینه ماهانه اجاره‌نشینی در ۲۲ منطقه چقدر است؟ تعیین قیمت منطقه‌ای برای سامان دادن بازار مسکن تغییر ذائقه اجاره‌نشینی در تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقدام ملی مسکن مسکن طرح ملی مسکن اقدام ملی مسکن مسکن ملی معاون وزیر راه و شهرسازی متقاضیان مسکن ملی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت طرح ملی مسکن اقدام ملی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق «مهم‌ترین وعده اقتصادی دولت» در گرو اقدام مهم از سوی بانک مرکزی است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ساخت مسکن یکی از محور‌های کلیدی رشد اقتصادی و تحریک اشتغالزایی با بیش از ۱۳۰ صنعت مرتبط با ساخت مسکن است. هر واحد سرمایه گذاری در بخش ساخت مسکن، موجب توسعه و رشد اقتصادی و ایجاد تقاضا از این ۱۳۰ صنعت مرتبط به ساخت مسکن خواهد شد. در شرایط رکودی فعلی، ساخت مسکن از یک طرف نیاز خانوار برای تامین سرپناه را مرتفع خواهد کرد و از طرف دیگر با ساخت مسکن در شرایط رکودی، اقتصاد رونق خواهد یافت و مهم‌ترین نقطه آسیب ساخت مسکن در حال حاضر بحث عدم همکاری شبکه بانکی برای ساخت مسکن است. این در حالی است که نقش بانک مرکزی در این بین با ابزار‌هایی که در دسترس دارد؛ تمرکز بر رگولاتوری شبکه بانکی است و باید در این زمینه نیز ورود کند.

در همین رابطه پیرامون نقش اصلی بانک مرکزی با نگاه تحول گرایانه و مبتنی بر توسعه اقتصاد و خروج اقتصاد از رکود و نقش مهم ساخت مسکن در این وضعیت و تحقق وعده دولت با امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در گفتگو با تابناک اقتصادی با اشاره به محوریت ساخت مسکن گفت: ساخت و ساز مسکن نقش حیاتی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد و بیش از ۱۳۰ صنعت به این بخش متصل هستند. هر سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن نه تنها باعث توسعه اقتصادی می‌شود، بلکه باعث ایجاد تقاضا در صنایع مختلف مرتبط با ساخت و ساز مسکن می‌شود. در زمان رکود، ساخت مسکن می‌تواند نیاز فوری به سرپناه را برطرف کند و در عین حال رونق اقتصادی را نیز تحریک کند. با این حال، یکی از موانع عمده ساخت مسکن می‌تواند عدم همکاری بخش بانکی باشد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به محوریت ساخت مسکن در خروج کشور از رکود و رونق‌بخشی به بیش از ۱۳۰ رشته صنعتی مرتبط با ساخت مسکن اظهار کرد: در دوران رکود، ترویج ساخت و ساز مسکن می‌تواند تأثیر مثبت چند برابری بر اقتصاد داشته باشد. بخش ساخت و ساز شغل ایجاد می‌کند، تقاضا برای مواد و محصولات صنایع مرتبط را افزایش می‌دهد و به رشد کلی اقتصادی کمک می‌کند. اطمینان از دسترسی به مسکن برای خانوار‌ها اساسی است و تسهیل ساخت خانه‌های جدید می‌تواند تأثیر مستقیمی بر بهبود استاندارد‌های زندگی و رفع کمبود مسکن داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش بانکی نقش مهمی در ارائه حمایت مالی از پروژه‌های ساخت و ساز مسکن ایفا می‌کند. با این حال، در برخی موارد، بانک‌ها ممکن است در اعطای وام برای چنین سرمایه گذاری هایی، به ویژه در زمان رکود اقتصادی، مردد باشند. این بی میلی می‌تواند مانع رشد بخش ساخت و ساز مسکن شود و مانع از بهبود کلی اقتصاد شود. در این زمینه بانک مرکزی می‌تواند برای تنظیم و تشویق شبکه بانکی برای حمایت از ساخت و ساز مسکن مداخله کند. بانک مرکزی با استفاده از اختیارات نظارتی خود می‌تواند بانک‌های خصوصی را تشویق کند تا وام‌های خود را برای پروژه‌های مسکن افزایش دهند. این امر از طریق اقدامات مختلفی از جمله پیشنهاد افزایش سرمایه به بانک‌هایی که فعالانه در تامین مالی ساخت و ساز مسکن مشارکت دارند، محقق می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت نقش بانک مرکزی در جریمه کردن بانک‌های متخلف در زمینه اعطای سهم ۲۰ درصدی تسهیلات ساخت مسکن اظهار کرد: بانک مرکزی می‌تواند بر فعالیت‌های اعتباری بانک‌ها نظارت داشته و برای کسانی که در اعطای وام ساخت مسکن همکاری نمی‌کنند، محدودیت ایجاد کند. بانک مرکزی با جریمه کردن بانک‌های متخلف و محدود کردن توانایی آن‌ها در صدور وام‌های جدید، می‌تواند فضای مساعدتری را برای بانک‌هایی که مایل به حمایت از طرح‌های ساخت مسکن هستند، ایجاد کند.

اقبالی در رابطه با سیاست اعطای مجوز افزایش سرمایه جهت افزایش اعتبارات بانک، بانک‌های همراه با تسهیلات ساخت مسکن و در جهت تقویت هدایت اعتبارات بانکی به سمت ساخت مسکن اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت و قوانین بودجه ای، بانک مرکزی می‌تواند با اعطای مجوز افزایش سرمایه به بانک‌های متخصص در این زمینه، روند اعطای وام ساخت مسکن را تسهیل کند. این ابتکار بانک‌ها را قادر می‌سازد تا وام‌های بیشتری را برای پروژه‌های ساخت و ساز مسکن اعطا کنند و در نتیجه رشد این بخش را تحریک کرده و نیاز‌های مسکن جمعیت را برطرف کنند.

بانک مرکزی با تعامل فعال با بخش بانکی و اجرای سیاست‌هایی که وام‌دهی برای ساخت مسکن را تشویق می‌کند، می‌تواند توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و رونق کلی را تسریع کند. از طریق مداخلات استراتژیک و اقدامات نظارتی، بانک مرکزی می‌تواند از اختیارات خود برای حمایت از بخش ساخت و ساز مسکن و ایجاد رشد اقتصادی پایدار استفاده کند.

وی در پایان گفت: ساخت مسکن نقش مهمی در توسعه اقتصادی، به ویژه در دوره‌های رکود ایفا می‌کند. با ورود بانک مرکزی به عدم تمکین به قانون در زمینه اعطای تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک‌های خصوصی، می‌توان علاوه بر هدایت اعتبارات و جریمه بانک‌های متخلف در زمینه اعطای حداکثری تسهیلات ساخت مسکن قدم برداریم. از طریق سیاست‌های هدفمند، اقدامات نظارتی و مشوق‌های سرمایه‌ای، بانک مرکزی می‌تواند افزایش وام‌دهی برای پروژه‌های ساخت مسکن را تسهیل کند و در نهایت به ایجاد شغل، رشد اقتصادی و بهبود استاندارد‌های زندگی برای جمعیت کمک کند.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن زاهدان تحویل متقاضیان شده است
  • متقاضیان مسکن مهر بخوانند
  • اختلال در گرفتن ارز مسافرتی در بله! / متقاضیان ارز مسافرتی تنبیه می شوند؟ / اطلاعاتی که بعضی بانک ها به متقاضیان نمی گویند!
  • اعلام مهلت مجدد ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی
  • پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • مدیرعامل بانک سپه در جلسه شورای عالی مسکن: تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • تحقق «مهم‌ترین وعده اقتصادی دولت» در گرو اقدام مهم از سوی بانک مرکزی است
  • تعیین تکلیف ۲۶۰ متقاضی نهاوندی مسکن ملی
  • ۵۹۱۹ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل احداث و تحویل داده شده است
  • برخورد با واحدهای غیرمجاز شهرستان فردوس که نسبت به اسکان گردشگران اقدام می‌کنند