Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دکتر محمدرضا شانه ساز در نشستی ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره دارو و درمان کرونا، ضمن تاکید بر اینکه همچنان دارو و درمان مستقیمی برای این بیماری در دنیا شناخته نشده، گفت: اما داروهایی که می توانند در درمان این بیماری موثر باشند در کشور ما نیز عرضه شده؛ انواع داروهای ضد ویروسی و ضد التهاب موثر در این بیماری در کشور ما نیز تولید شده و در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مواد اولیه بسیاری از این اقلام یا در کشور تولید می شود و یا شرکتهای دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند که می توانند آنها را تولید کنند. پرونده های این موارد در سازمان غذا و دارو دریافت شده و جهت ارایه  مجوز در حال بررسی است.

رییس سازمان غذا و دارو درباره داروی رمدسیویر گفت: به محض اینکه این دارو وارد فهرست رسمی دارویی کشور شد و اجازه یافتیم وارد بازار کنیم، از فاز واردات در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت. تاکید آن است که این دارو فقط در بیمارستان و توسط کادر پزشکی مخصوصی که تعریف شده، تجویز می شود.

وی تاکید کرد: به تجویزهای خارج از بیمارستان و همچنین عرضه خارج بیمارستانی رمدسیویر به هیچ وجه اعتماد نکنید. در هفته های گذشته انواع وارداتی این و در این هفته (هفته جاری) تولید داخل را به وفور در اختیار بیمارستان هایی که مبتلایان کرونا را پذیرش می کنند و البته با قیمت های متعادل و رسمی، قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: داروی ۲۴ ساعته برای پیشگیری از کرونا

هشدار نسبت به تهیه داروهای مرتبط با کرونا در خارج از بیمارستان

شانه ساز با اشاره به ارقام بسیار بالای عرضه رمدسیویر از مبادی غیررسمی، گفت: در نمونه های گرفته شده از رمدسیویرهایی که از مبادی غیررسمی عرضه می شوند، در اغلب موارد اصلا داروی رمدسیویر نبوده که بخواهد قیمت گزاف داشته باشد. متاسفیم علیرغم تذکر فراوان سازمان غذا و دارو همچنان اما سایتها و افراد سودجو مشغول سودجویی از خانواده و اطرافیان بیماران هستند.

عرضه بیمارستانی رمدسیویر ایرانی از هفته جاری

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: رمدسیویر در کشور تولید می شود و از این هفته به وفور در اختیار دانشگاه ها و بیمارستانهای پذیرش کننده بیماران کرونا قرار خواهد گرفت.

وی درباره داروی اکتمرا که در درمانهای کرونا مورد استفاده قرار می گیرد نیز گفت: خوشبختانه این دارو نیز به فو ر در کشور تولید و عرضه می شود و خواهشم آن است با توجه به مصرف بیمارستانی این دارو، افراد در زمینه تهیه آن حتما به مبادی رسمی اعتماد کنند و از تهیه آن در خارج از بیمارستان خودداری کنند. داروهایی که در خارج از بیمارستان تهیه می شود با توجه به نظارت ما، هیچ تاییدیه ای از سازمان غذا و دارو ندارند و توصیه به مصرف آنها نیست. عرضه این داروها در خارج از بیمارستان خلاف است و اگر موردی دیده شود، حتما با آن برخورد می شود.

توزیع ماسک صنعتی در داروخانه ها؛ بزودی

رییس سازمان غذا و دارو همچنین درباره عرضه ماسک به داروخانه ها نیز گفت: هنوز از ماسک های رسمی و صنعتی در داروخانه ها توزیع نشده است. اما طبق توافق با وزارت صمت، از اواخر این هفته یا ابتدای هفته آینده قرار است روزانه حدود دو میلیون ماسک صنعتی با قیمت مصوب در اختیار داروخانه ها قرار گیرد و مصرف کنندگان به سهولت از طریق داروخانه ها به آن دسترسی داشته باشند.یک میلیون و هشتصد تا دو میلیون ماسک نیز در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

بهترین راه پیشگیری از کرونا

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه بهترین راه مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دستها، مجددا به تبلیغات سوء دارو و درمان کرونا در فضایی خارج از بیمارستان ها هشدار داد و گفت: به داروهایی که در فضاهایی در خارج از بیمارستان معرفی و عرضه می شوند، اعتماد نکنید. ما همه کشور را تحت رصد داریم. داروهایی که وارداتی هستند و خارج از فضای بیمارستان با قیمتهای گزاف تحویل داده می شوند، داروهای رسمی نیستند و می توانند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا رییس سازمان غذا و دارو خارج از بیمارستان داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.

گروه دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید کاظم موسوی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از این شرکت خارجی اظهار کرد: عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. در چنین شرایطی مردم می‌توانند به دلیل خسارتی که از این محل شامل حالشان شده از عرضه کننده آن شکایت کنند.


نایب رئیس کمیسیون مجلس اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کالا‌هایی باید در بازار عرضه شود که از تایید استاندارد‌های داخلی و بین المللی برخوردار باشد. اخیرا در فضای رسانه‌ای کشور شنیده شده که تلفن همراه تقلبی با عنوان نوکیا در بازار فروخته می‌شود که از اصالت کافی برخوردار نیست. خرید این موبایل صرفاً باعث هدررفت پول مردم می‌شود؛ لذا، فروش این نوع تلفن‌های همراه را دور از انصاف و حرام می‌دانم.


وی تاکید کرد: نهاد‌های نظارتی کشور مانند سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود کنند. وزارت صمت هم به عنوان متولی بازار باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. مگر مردم ایران افراد متقلبی هستند که اکنون بخواهند از گوشی تقلبی استفاده کنند.


موسوی در پایان تصریح کرد: مردم در بازار پول یک کالای اصل را پرداخت می‌کنند، اما در نهایت یک محصول تقلبی را دریافت می‌کنند. بروز مسائل مشابه با این موضوع صرفا باعث بی اعتمادی مردم به بازار و مخدوش شدن ذهنیت آن‌ها نسبت به فضای اقتصادی کشور می‌شود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: موبایل ، بازار موبایل ، نوکیا ایرانی ، وزارت صمت ، سازمان تعزیرات حکومتی ، سازمان بازرسی کل کشور ، کالای تقلبی ، استاندارد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9U

دیگر خبرها

  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور