Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@02:40:34 GMT

دلداری شهید به همسرش پس از شهادت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۷۰۶

دلداری شهید به همسرش پس از شهادت

شهید «مهدی علیدوست» در آخرین تماس تلفنی خود با همسرش به او گفت: «توکلت به خدا باشد. غصه نخور. اگر قسمت شد و شهید شدم، آن دنیا با شما هستم و قول می‌دهم که شما را در آن دنیا شفاعت کنم!»

به گزارش مشرق، «مهدی علیدوست» پسری نمونه و خوش‌اخلاق متولد ۲۵ مرداد ۱۳۶۵. فرزندی که والدینش در مدت حیات وی هیچگاه از او تندی و بداخلاقی ندیدند و ساده‌زیستی، مهربانی و خوش‌اخلاقی از بارزترین خصوصیات فرزندشان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همیشه برای رضای خدا کار می‌کرد و تمام تلاشش این بود که همه از او راضی باشند.

مهدی از همان دوران نوجوانی به بسیج و مسجد علاقه داشت و پای ثابت محافل مذهبی بود. وقتی ۱۸ ساله که شد، از علاقه‌اش به سپاه گفت. می‌خواست وارد این نهاد نظامی و مقدس شود و لباس رزم بر تن کند تا به اسلام، کشور و مردمش خدمت کند. او عاشق خدمت‌رسانی به مردم بود.

وی از همان ابتدا به گردان صابرین پیوست؛ چراکه این شیرمردان همیشه در شرایط رزم و جهاد قرار دارند و او خوب می‌دانست که در آنجا به هر آنچه در نظر دارد، خواهد رسید.

مهربانی و خوبی‌های او به حدی بود که همسرش همواره به وی می‌گفت، «تو یک فرشته در روی زمین هستی!» زندگی عاشقانه‌شان چهار سال بیشتر طول نکشید و حرف دفاع از حرم که آمد همسرش همراهی‌اش کرد؛ چراکه می‌دانست او همواره راه درست را انتخاب می‌کند و در آخرین تماس تلفنی خود با همسرش به او گفت، «توکلت به خدا باشد. غصه نخور. اگر قسمت شد و شهید شدم، آن دنیا با شما هستم و قول می‌دهم که شما را در آن دنیا شفاعت کنم!»

هیچکس نمی‌دانست که قهرمان داستان ما جانباز است چراکه همواره در برابر تمام مجاهدت‌هایش می‌گفت، «من هیچ حق و حقوقی نمی‌خواهم، چون برای رضای خدا جهاد کرده‌ام و جانباز شده‌ام.»

او حتی می‌دانست که روزی شهید می‌شود، چراکه قبلاً جایگاهش را در بهشت دیده و شب قبل از عملیات نیز به همرزمش گفته بود، «من جایگاه خود را در بهشت دیده‌ام و آمادگی کامل دارم.»

او آن قدر عاشق حضرت علی‌اصغر (ع) امام حسین (ع) بود که نام تنها پسرش را علی‌اصغر گذاشت و در نهایت چهارمین روز از محرم سال ۱۳۹۴ تنها یادگارش را به آن حضرت سپرد.

شهید مدافع حرم «مهدی علیدوست» پس از سال‌ها مجاهدت در بیست و پنجمین روز از پاییز سال ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید و در روز شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

به مناسبت ۲۵ مرداد، سالروز ولادت شهید مدافع حرم مهدی علیدوست، خبرنگار ما به جمع آوری چند برش از زندگی این شهید بزرگوار پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین شهید مدافع حرم شهید مهدی علیدوست سوریه شهید مهدی علیدوست آن دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: سلمان کلیوند عباسی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان اهواز منطقه یک پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: این جانباز سرفراز در یکم مهرماه ۱۳۲۶ متولد شد و در ۱۹ مهر ماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه جانبازی نائل آمد که در تاریخ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گرانقدر فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین برگزار و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده می‌شود. 

 

 

دیگر خبرها

  • روایتی از پدر و پسر شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • دلداری هری کین به ساکا، پس از برتری بایرن مونیخ مقابل آرسنال / فیلم
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!