Web Analytics Made Easy - Statcounter

یازدهمین همایش ملی «سیره علوی با رویکرد سلامت»، در قالب وبینار و در محورهایی همچون سلامت اقتصادی و اجتماعی، به میزبانی استان لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، یازدهمین همایش ملی «سیره علوی با رویکرد سلامت» فردا (یکشنبه، 26 مردادماه) در استان لرستان برگزار می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این همایش به صورت «وبینار» و در فضای مجازی بدون محدودیت حضور و آنلاین به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با همکاری بنیاد بین المللی غدیر برگزار می شود.

 

علاقمندان می توانند با مراجعه به نشانی  Webconf.lums.ac.ir/sirehalavi11در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح وارد مراسم افتتاحیه شده و از برنامه های همایش بهره مند شوند.

 

لازم به ذکر است حضور در این همایش برای عموم آزاد است و به همه افراد شرکت کننده در همایش، گواهی شرکت اعطاء می شود.

 

این گزارش می افزاید: بنابر گفته حجت الاسلام دکتر حبیب حاتمی کنکبود، دبیر علمی یازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سلامت مجموع 160 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این میان، 91 مقاله پذیرش نهایی و 69 مقاله عدم پذیرش نهایی شدند. از 91 مقاله دریافتی، 29 مقاله به صورت سخنرانی و 62 مقاله به صورت پوستر توسط داوران تایید شده است.

 

داوری مقالات کاملا علمی و بر اساس ساختارها و قوانین مربوط به همایش توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه های مختلف انجام شد. مقالات پذیرفته شده دارای سطح علمی بالایی هستند حتی با وجود اینکه همایش امسال تک زبانه و ملی بود باز استقبال زیادی صورت گرفت.

 

هیچ گونه مبلغی برای پذیرش مقالات دریافت نشده و طبق روال سال های قبل همایش امسال نیز رایگان صورت گرفته است.

 

 

 

بنابر این گزارش، محورهای این همایش عبارتند از:

«سلامت جسمی در سیره علوی» شامل: اهمیت سلامت جسمی از نگاه امام علی (ع)، تغذیه و سلامت در کلام امام علی (ع)، بهداشت جسمی در سیره علوی، تأثیر سلامت جسم بر روح و روان از منظر امیرالمؤمنین (ع)، تغذیه در گروه های آسیب پذیر در سیره علوی.

 

«سلامت روح و روان در سیره علوی: با زیرمحورهایی همچون حیات طیبه از منظر امام علی (ع)، راهکارهای رشد شخصیت در نهج البلاغه، بهداشت روانی و روانشناسی سلامت در سیره علوی، تأثیر متقابل سبک زندگی، سلامت روحی و روانی در احادیث علوی، آسیب­شناسی سلامت روح و روان از نگاه امام علی (ع) و بررسی نظرات روانشناسی و جامعه شناسی در باب سلامت با تأکید بر سیره علوی.

 

«سلامت اعتقادی، اخلاقی و تربیتی در سیره علوی» با زیرمحورهایی همچون راهکارهای تحقق سلامت معنوی از منظر امام علی (ع)، تأثیر و تأثر اخلاق، رفتار و اعتقاد در بیان امیرالمومنین(ع)، رفتار مطلوب سیاسی در سیره علوی، فرهنگ نقد و گفتگو در سیره علوی، تعامل حاکمیت با مردم و نخبگان در حکومت امام علی (ع) و راهکارهای عملی تأمین سلامت اداری، اجتماعی و سیاسی در سیره علوی.

 

«سلامت اقتصادی و اجتماعی در سیره علوی» شامل: نشاط و شادابی و رابطه آن با سلامت اجتماعی و اقتصادی در کلام امام علی (ع)، رفتار اجتماعی و اقتصادی شهروندی و سلامت جامعه در احادیث امام علی (ع)، نقش تاب­آوری اجتماعی و مقاومت اقتصادی بر سلامت جامعه در سیره علوی، نقش کارگزاران اجتماعی و اقتصادی بر سلامت جامعه در حکومت علوی، سرمایه اجتماعی و سلامت جامعه در نهج البلاغه و رابطه ساختار اجتماعی و اقتصادی با سلامت جامعه از نگاه امام علی (ع).

 

گفتنی است، این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق همین پایگاه منتشر می شود.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش ملی سیره علوی غدیر سلامت یازدهمین همایش ملی اجتماعی و اقتصادی سلامت جامعه برگزار می شود سیره علوی امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال اثر به همایش ملی پایداری و کارآمدی خانواده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ دبیر اجرایی همایش ملی «پایداری و کارآمدی خانواده» مهلت ارسال اصل اثر به این همایش را تا ۳۰ تیر امسال دانست و گفت: همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده در ۶ محور و با هدف بررسی پایداری و کارآمدی خانواده از منظر علوم گوناگون برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام محمد جواد شفیعیان افزود: پژوهشگران می‌توانند اصل آثار خود در ۲ بخش مقالات و طرح‌های پژوهشی را پس از داوری اولیه و تا ۳۰ خرداد امسال از طریق پایگاه اینترنتی دبیرخانه همایش به نشانی همایش پایداری و کارآمدی خانواده ارسال کنند.
وی گفت: «حکمرانی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «فضیلت‌های اخلاقی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «فقه و حقوق خانواده، پایداری و کارآمدی خانواده»، «باور‌ها و رفتار‌های دینی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی، پایداری و کارآمدی خانواده» و «مشاوره و برنامه‌های غنی‌سازی ازدواج، پایداری و کارآمدی خانواده» از محور‌های این همایش است.
حجت الاسلام شفیعیان افزود: نخستین همایش ملی «پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی» به همت پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی همایش پایداری و کارآمدی خانواده با بیان اینکه این رویداد با مشارکت ۱۵ نهاد علمی و با دارا بودن درجه موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) برگزار می‌شود، گفت: مجموعه مقاله‌های رسیده به دبیرخانه همایش در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حجاب حافظ حریم افراد
  • یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران برگزار می‌شود
  • اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است
  • «همایش بزرگمهر حکیم» با حضور اساتید برجسته برگزار شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به همایش ملی پایداری و کارآمدی خانواده
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی برگزار می‌شود
  • همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار می‌شود
  • همایش هم اندیشی طوایف بهمئی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی
  • سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛آخرین مهلت ارسال مقالات
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی