Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی شکوری راد»  پیروزی دیپلماتیک ایران که مانع از رای آوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شد را بسیار با اهمیت شمرد و از تلاش‌های وزارت خارجه در این باره تقدیر کرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت، گفت: در شرایطی که بسیاری جهان را هنوز در دوره یکجانبه‌گرایی فرض می‌کنند، اما این قدرت جهانی تنها رای مثبت جمهوری دومنیکن را در پروژه‌ای پشت سر خود دید که برای آن تبلیغات و هزینه فراوانی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واقعیت حاکی از توفیق دیپلماسی فعال دولت و به خصوص برجامی است که با همه ناکامی‌ها و تخریب‌هایی که از داخل و خارج دیده، این گونه دستاوردهای مهم را برای ایران در پی داشته است.

وی انزوای دیپلماتیک آمریکا در تقابل با ایران را اتفاقی کم سابقه دانست و اظهار داشت: تجربه نشان داده که سیاست در کنار مقاومت بیش از شعار در کنار ماجراجویی می‌تواند مقابل زورگویی قدرت‌ها موثر واقع شود.

شکوری راد تاکید کرد: باید با بها دادن بیش از پیش به ابزار دیپلماسی و کنترل هیجانات تندروهای داخلی در مخالفت با آن، اجازه داد که این مسیر تا رفع همه فشارها از کشور ادامه یابد و همه ابزارهای دیگر نیز در خدمت دیپلماسی و در هماهنگی کامل با وزارت خارجه به کار گرفته شوند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: بزرگ‌ترین پشتوانه و قدرت برای مقابله با زورگویی و تهدید خارجی، انسجام در داخل بر پایه دموکراسی و تحقق کامل حق حاکمیت ملی و سپس دیپلماسی فعال در منطقه و جهان است. هر نیرویی که به تحقق این دو عنصر اساسی کمک کند در خدمت منافع ملی است و هر نیرویی که در جهت کاهش این قدرت‌ها عمل کند، خواهی نخواهی به نفع دشمنان و رقبای ایران عمل کرده است. کندی و تندی شعارها هم تاثیری در صحت این واقعیت ندارد.

به گزارش ایرنا قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران عصر جمعه با  ۱۱ رای ممتنع، ۲ رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و ۲ رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.

برچسب‌ها برجام سازمان ملل متحد حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا جمهوری دومینیکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان ملل متحد حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا جمهوری دومینیکن برجام سازمان ملل متحد حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا جمهوری دومینیکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است