Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:30:15 GMT

بازنشستگان ریشه و شناسنامه خانواده هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۸۹۰

بازنشستگان ریشه و شناسنامه خانواده هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: شایسته است که مهرورزی به عنوان فرهنگ غالب در تمامی ساختار جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصریح کرد: سرمایه و نیروی انسانی دو عامل مهم و تأثیرگذار و قدرت آفرین در نظام اجتماعی است که به‌کارگیری ترکیب مؤثر و کارآمدی از آن دو منبع، موجبات موفقیت را فراهم می‌آورد و پایه این فرایند سرآغازش از کانون تعلیمی و تربیتی نهاد خانواده شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متعالی‌ترین فرهنگ دینی در نظام اجتماعی

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به نکات تفسیری آیه ۳۵ سوره مبارکه اسرا، افزود: درستکاری، وفای به عهد، امانت‌داری، دقت در تعاملات و معاملات، شکران داشته‌های الهی، مدیریت زمان، آرامش فکری و افزایش آگاهی از ارزشمندترین و متعالی‌ترین فرهنگ دینی و اجتماعی در جوامع و به ویژه در نهاد خانواده است؛ و لذا برای موفقیت بیشتر در این راستا باید روی افراد از کودکی و نوجوانی به شیوه روشمند تربیتی و اصولی بنیادین کار کرد تا خوبی‌ها در آنان نهادینه شود که در این صورت رفتاری‌های صحیح طبق خلق‌وخوی ایشان صورت می‌گیرد.

صفایی بوشهری با بیان این مطلب که نهاد خانواده بهترین نهاد اجتماعی برای سرمایه‌گذاری علمی و تربیت منابع انسانی کارآمد و شایسته است، تصریح کرد: خانواده اصل و اساس جامعه است و موفقیت جامعه مترتب بر رشد معنوی، علمی و بصیرتی خانواده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: ارتباط خوب و اخلاقی اعضای خانواده ضامن حفظ خانواده است و به همین جهت پدر خانواده مسئول مستقیم تمامی ضعف‌ها و قوت‌های خانواده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با عنوان اینکه لابی‌های صهیونیسم با استفاده از ابزار رسانه در پی ابتذال و سقوط معنوی خانواده‌ها است، اظهار کرد: خانواده طراز اسلام، خانواده ایمانی، تقوایی و اخلاقی است که در مسیر تمدن اسلامی گام بر می‌دارد.

وی در ادامه گفت: خانواده موفق، خانواده‌ای است که در عرصه بیداری، رشد علمی، مراعات امور اخلاقی و تلاش و کوششی کارآمد در عرصه اقتصادی دارد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه بازنشستگان ریشه و شناسنامه خانواده هستند، عنوان کرد: بازنشستگان درخت‌های پرثمر و سرافراز جوامع هستند که همه در سایه آنان زندگی می‌کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: توجه به بازنشستگان یعنی توجه به ریشه و اساس جامعه است. هم‌اینک بازنشستگان نیازمند توجه جدی و کارآمد اقتصادی می‌باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: بازنشستگان در شرایطی که زندگی آنان گسترده‌تر شده است، باید حوزه اقتصاد آنان نیز گسترده شود درحالی‌که با بازنشستگی، اقتصاد بازنشستگان تقلیل می‌یابد.

کد خبر 4998970

منبع: مهر

کلیدواژه: صفایی بوشهری صهیونیسم امام جمعه بوشهر ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر شیراز محرم 99 آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کمک مومنانه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر