Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@11:20:12 GMT

مدیران ناموفق یا لیدرهای بی‌فکر

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۹۶۲

مدیران ناموفق یا لیدرهای بی‌فکر

​هرگاه که بخواهیم ایده موفق یا تیم به نتیجه مطلوب رسیده ای را بررسی کنیم همیشه مدیر ، کاپیتان یا لیدر آن را بررسی میکنیم ، بصورت روتین میگوییم فردی که بتواند خوب مدیریت بکند ، بشنود و در بازه زمانی خاص تصمیم بگیرد ولی هیچگاه نمی‌گوییم کسی که جرأت ریسک کردن را داشت و خود را در ورطه بازی آورد و با علم اینکه میدانست شکست قسمتی از بازی خواهد بود تلاش کرد و نتیجه کرد کاری که کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین باید از مدیرانی یاد کرد که منصوب جمعی بودند ولی به سلیقه دیگران مدیریت نکردند و رضایت مدیر بالادست برایشان بمانند یک رفاقت کوچک ماند ولی اینکه چهارچوب مدیریتی خود را بدون رضایت آنها اعمال بکند اوج خطر پذیری بود که انجام دادند و نتیجه تلاشهای فکری خویش را با پاداشی همچون عزل ، توبیخ و یا کاهش حقوق بجان پذیرفتند که باید در این یادداشت آنها را اصحاب کهفی دانست که دیگر وجود ندارند.

 مدیران امروز نه تنها لیدر یا به عبارت فارسی آن پیشرو نیستند که خود ترمزی برای جریان توسعه ای بحساب می‌آیند که مبادا از چهارچوب و رضایت مدیر بالادست خارج شوم که صندلی چرخان را از دست خواهم داد ، در صورتی که آن مدیر اصلا بفکر این عزیز نبوده و برای رضایت مدیر بالایی در تلاش است و حاصل این چرخه معیوب میشود بخشنامه ها و یا دستورالعمل هایی که مقدس شمرده شده ولی یک شبه با حکم وزیری عاقل و یا حکیمی دانا متوقف و به عبارت اداری کم لم یکن تلقی گردیده و مدیر لرزان داستان ما بمانند منارجنبان چنان میلرزد که وای حال چه کنم؟ مگر میشود با این بخشنامه ها کسی را دنبال نخود سیاه نفرستاد و مدیریت کرد؟ 

داستان کرونا و نظارت فضای مجازی و بوجود آمدن سامانه های الکترونیکی خط بطلانی بود بر تفکرهای سابق و مشوقی برای رهبران و یا لیدرهای خلاق که بایستی با خلاقیت این حصار خود ساخته را شکست ولی بهانه نبود اینترنت در ادارات ترمزی کوچک است برای آنهایی که هنوز توسعه را در قالب فضای مجازی جستجو میکنند و مشوق مدیران کاغذی و بروکراسی باز که آخ جان باز برمیگردیم به دوران امضا کاغذ و قدرت خود را باز هم در امضا نکردن درخواست مردم نشان خواهیم داد و این واقعیتی است که باید سامانه های جامع الکترونیکی در این فضا گسترش یابند تا شاید این مدیران ناکارآمد از قطار توسعه پیاده شده و در کنار ریل نظاره گر لیدرهای خلاقی باشند که میخواهند الگوریتم ها را ساده تر نموده و شاید برای امضا یک نامه زمان را از یک ماه به یک دقیقه تعدیل دهند.

توسعه بوجود نیامد مگر با مطالبه گری مدیرانی خالص و خاص که خود را از جنس بومیان منطقه ببیند و با داشتن حتی نظر مخالف با مخالفین فکری خود با آنها برسر موضوعات منطقه ای هم پیمان شده و یک موضوع را مطالبه و برای به نتیجه رسیدن آن از همه جوانب به تلاش خود ادامه دهند ولی مدیر نالایق همیشه بهانه مخالفان را میگیرد که آنها سنگ جلوی پایم هستند ولی حتی با اهرم تکلم نیز برای جابجایی این سنگ تلاش نمیکنن.

پیشرفت در تمامی جوانب نیازمند لیدرهایی است که خود را ملاک حق و باطل نکنند و در جذب حداکثری خلاقیت فکری و خرد جمعی تلاش نمایند که شاید روزی برای یک امضا مردم انتظار یک ماهه نکشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیریت توسعه موفقیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام صادقی؛ رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه  گفت: در جریان پویش "به عشق علی(ع) می‌بخشم" که طی مدت 68 روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) به اجرا درآمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در 85 پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور "رضایت" حاصل شد، 3 هزار و 433 نفر از زندان آزاد شدند و 383 نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

اعلام گذشت 422 اولیای دم منجر به نجات 422 نفر از حکم قصاص در 95 روز

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، 613 مورد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه