Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:18:21 GMT

لغو سه پرواز ماهان در مسیر بجنورد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۱۱۴۴

لغو سه پرواز ماهان در مسیر بجنورد

محمدابراهیم قدمگاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماهان و شرکتهای آسمان و ایران ایر در اسفند ۹۸ و بهار امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه های پروازی خود را لغو کرده بودند.

پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد بجنورد نیز به علت کمبود ناوگان و همچنین بررسی فنی دوره‌ای هواپیما تا پایان ماه جاری لغو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون در هفته پنج پرواز از این فرودگاه انجام می شود، افزود: طبق رایزنی های انجام شده هواپیمایی آسمان از ماه آینده طبق برنامه در این فرودگاه پرواز خواهد داشت و همچنین شرکت ایران ایر ۲ برنامه پروازی دیگر به مقصد این استان برقرار خواهد کرد.

قدمگاهی اظهار داشت: تعداد پروازهای این فرودگاه در ماه آینده همه هفت روز هفته را پوشش خواهد داد که با تلاش ها و رایزنی های صورت گرفته این پروازها به ۹ و در نهایت ۱۰ پرواز خواهد رسید.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد خراسان شمالی و افت ۲۳ درصدی جا به جایی مسافر این فرودگاه در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

قدمگاهی اظهار داشت: در این مدت ۱۰۲ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران انجام شده است که از نظر تعداد پرواز در مقایسه با پارسال تغییری ایجاد نشده است.

وی افزود: امسال ۵۱ پرواز ورودی و ۵۱ پرواز خروجی در فرودگاه بجنورد انجام شده که از این طریق ۲ هزار و ۶۹۴ نفر جا به جا شده اند و حال آنکه پارسال در همین مدت سه هزار و ۲۲۹ نفر جا به جا شده بودند.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: اخیرا با حذف چهار برنامه پروازی این فرودگاه، شمار پروازهای مرکز استان خراسان شمالی در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس به پنج پرواز در هفته کاهش یافته است و بر این اساس در جدول جدید پروازی فرودگاه، شرکت ایران ایر در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه و شرکت ماهان نیز در روزهای دوشنبه و جمعه پرواز خواهد داشت.

وی گفت: پیش از این در هفته ۹ برنامه پروازی توسط شرکت های ایران ایر، ماهان و آسمان در این مسیر هوایی انجام می شد.

قدمگاهی اظهار داشت: علت اصلی لغو پرواز شرکت های هواپیمایی به مقصد بجنورد،  کمبود ناوگان، نیاز به بررسی فنی دوره‌ای هواپیما، کمبود خلبان و مهمان دار، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر عنوان می شود.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد ماهان ایر پرواز خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد ماهان ایر پرواز خراسان شمالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد ماهان ایر پرواز خراسان شمالی فرودگاه بجنورد خراسان شمالی ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد

تین نیوز

پرواز گرگان-مشهد-گرگان به همت اداره کل فرودگاه های استان گلستان در روزهای یکشنبه و سه شنبه توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان گلستان؛ این اداره کل در پاسخ به درخواست زائران حرم مطهر رضوی(ع) و تسهیل تردد زائران به مشهد مقدس اقدام به برقراری پرواز در مسیر گرگان-مشهد-گرگان کرده است.

این پروازها در روزهای یکشنبه و سه شنبه توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام می شود.

گفتنی است، هم اکنون امکان خرید بلیت مسیر مذکور از طریق دفاتر فروش و یا آژانس های مسافرتی امکان پذیر است.

بدین ترتیب پرواز گرگان-مشهد-گرگان در روزهای یکشنبه و سه شنبه توسط شرکت هواپیمایی آسمان و در روزهای سه شنبه و جمعه توسط شرکت هواپیمایی پویا انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم قطع از مراغه
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم از مراغه
  • افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • تغییر زمان پرواز‌های فرودگاه سهند از ۱۳ فروردین
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • افزایش ۲ برابری پرواز‌ها از فرودگاه آیت الله آیت الهی لارستان
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • انجام ۵۲ پرواز فوق‌العاده در مسیر‌های داخلی طی ۱۲ روز گذشته