Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@12:13:53 GMT

۴۰ نقطه پرخطر در قزوین شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۱۱۸۵

۴۰ نقطه پرخطر در قزوین شناسایی شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۴۰ کانون پرخطر ناشی از انباشت مواد شیمایی در سطح قزوین مورد شناسایی قرار گرفته که باید در اسرع وقت به خارج از شهر منتقل شوند.

به گزارش برنا از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی  اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن استان و سطح پراکندگی واحدهای تولیدی، طی سال گذشته با اقدامات صورت گرفته موفق به شناسایی ۴۰۲ واحد صنعتی پرخطری که با مواد شیمیایی خطرناک سروکار داشتند، شدیم و در همین راستا نیز شناسایی نقاط پرخطر شهر قزوین در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، وجود کارگاه و انبارهای ذخیره مواد شیمیایی را تهدیدی برای شهروندان دانست و اظهار داشت: با بروز کوچکترین حادثه بدون شک ما با خطرات جدی روبرو خواهیم شد که به همین خاطر، انتقال مراکز شناسایی شده پرخطر شهر قزوین به خارج از شهر در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مهدیخانی اضافه کرد: در حوزه معین بودن قزوین برای منطقه ۲۲ تهران در حوزه حوادث غیرمترقبه، باید گفت که ما نیازمند تجهیز امکانات خود برای کمک رسانی احتمالی هستیم و برای این منظور از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده تا لیستی از امکانات و تجهیزات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

به گفته این مسئول، این در حالی است که قزوین از شهرداری منطقه ۲۲ تهران نیز خواسته تا دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود در مواقع اضطراری و یا بروز حوادث غیرمترقبه به ما اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین به تهیه سند کاهش خطر حوادث این استان اشاره و تصریح کرد: براساس بند پ ماده ۴ قانون، این سند در سطح ملی و استانی باید تهیه شود تا ضمن شناسایی نقاط پرخطر، راهکارهای آن نیز مورد بررسی قرار گیرد.

مهدیخانی یادآور شد: البته در گذشته بخش‌های مختلفی از مشکلات مناطق استان مورد شناسایی قرار گرفته اما در نظر داریم تا امسال با تهیه و ارسال این سند به تهران، در واقع شناسنامه نقاط بحران خیز خود را  به طور کامل تهیه و تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه پس از تهیه و ارسال این سند به تهران، در جلسه شورایعالی بحران کشور تصویب و سپس به استان ارسال می‌گردد، گفت: مراحل تهیه سند دوم نیز که مربوط به برنامه آمادگی و پاسخ به بحران است نیز در آینده صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد شیمیایی صنعتی پرخطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، کارشناس هواشناسی استان گفت: بازفت با ۱۸درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان است.
مبینی افزود: دمای فعلی شهرکر د ۵درجه سانتی گراد است.

دیگر خبرها

  • دستگیری گردانندگان دو صفحه ضد امنیتی در قزوین
  • گل محمد صلاح به آتالانتا از روی نقطه پنالتی (آتالانتا 0-1 لیورپول)
  • گل کنعانی زادگان به صنعت نفت از روی نقطه پنالتی (صنعت نفت 0-3 پرسپولیس)
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • گل الخاندرو رومرو به الهلال از روی نقطه پنالتی (العین 4-1 الهلال)
  • گل سوم سفیان رحیمی به الهلال از روی نقطه پنالتی (العین 3-0 الهلال)
  • گل دوم سفیان رحیمی به الهلال از روی نقطه پنالتی (العین 2-0 الهلال)
  • بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال وبختیاری
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران