Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@16:14:54 GMT

۱۰ هزار فرصت شغلی در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۱۲۷۰

۱۰ هزار فرصت شغلی در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، جلال گلچین اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای اشتغال ۱۰ هزار نفردر کشت و صنعت مغان انجام‌شده است و این اهداف در طی چند سال تحقق می‌یابد.

وی افزود: طی امسال اشتغال بسیار خوبی در کشت و صنعت مغان انجام‌شده است و هدف ما از این کار استفاده از ظرفیت جوانان منطقه است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به اینکه حدود ۲ سال از واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی می‌گذرد، بیان کرد: در این زمان اقدامات قابل‌توجهی انجام‌شده است و در تجهیز و بازسازی مراکز کشت و صنعت مغان تحولات عظیمی را شاهد بودیم.

گلچین تصریح کرد: درحالی‌که درگذشته سالن‌های بسیاری در کشت و صنعت رهاشده و بلااستفاده بود هم‌اکنون بازسازی‌شده و به خط تولید برگشته‌اند.

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کوره آب‌میوه‌گیری خبر داد و تصریح کرد: کارخانه آب‌میوه‌گیری از ظرفیت‌های بسیاری خوبی است که می‌تواند برای دشت مغان مؤثر باشد.

انجام ۱۰۰ هکتار درخت و نهال‌کاری در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: همچنین دستگاه‌های کارخانه روغن‌کشی از ایتالیا واردشده و در حال حاضر کارخانه روغن‌کشی و کنسرو زیتون عملیاتش انجام‌شده که بسیار حائز اهمیت است.

گلچین بابیان اینکه سال گذشته ۳۰ هکتار نهال‌کاری در کشت و صنعت انجام شد و هزاران اصله نهال درخت‌کاری شد، افزود: برنامه‌ریزی‌شده در سال جاری ۱۰۰ هکتار از اراضی در کشت و صنعت نهال کاری انجام شود که هدف استفاده از درختان بهره‌ور به‌ویژه گیلاس است و توسعه این امر جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی است.

وی از خرید چهار دستگاه کمباین برداشت گوجه مدرن در کشت و صنعت خبر داد و افزود: این دستگاه‌ها از ایتالیا خریداری شده که تعدادی از این دستگاه‌ها مشغول برداشت گوجه است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه که  دستگاه‌های خریداری شده بسیار مدرنیزه است گفت: در نظر داریم با خرید این دستگاه‌ها بتوانیم گوجه کشاورزان منطقه را خریداری کنیم و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

گلچین تصریح کرد: هدف ما این است که بتوانیم مشکلات فروش محصولات کشاورزان منطقه را برطرف کنیم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر فاز اول کارخانه رب در کشت و صنعت با ۲۵ میلیارد تومان هزینه راه‌اندازی شده است.

تکمیل فازهای کارخانه رب تمام گوجه تولیدی در دشت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده گوجه تولیدشده در دشت خریداری‌ می شود گفت:قول می‌دهیم در چند سال آینده تمام گوجه منطقه را خریداری کنیم تا در این زمینه گوجه‌کاران هیچ مشکلی نداشته باشند.

گلچین بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم پنبه، سیر و بادام تولیدشده در منطقه را خریداری کنیم و هدف ما این است در ۴ سال آینده مشکلی بنام فروش محصولات کشاورزی در منطقه وجود نداشته باشد.

وی بابیان اینکه علی‌رغم اینکه کشور مشکلات اقتصادی دارد ولی کشت و صنعت توانست ۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد، تصریح کرد: حقوق کارمندان و کارگران در سریع‌ترین زمان و به‌صورت منظم پرداخت می‌شود و در این زمینه هیچ‌گونه مشکل وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، مشاغل جانبی در کشت و صنعت خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در چند سال آینده تحول عظیمی در حوزه اشتغال منطقه به وجود بیاید.

برداشت ۸۰ تن چغندر پاییزه در هر هکتار کشت و صنعت مغان

گلچین از برداشت ۸۰ تن چغندر پاییزه در هر هکتار از زمین های کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: رکورد بی‌نظیری در تولید چغندرقند پاییزه کشت و صنعت به وجود آمد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ۳۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت انجام‌شده است گفت: توسعه سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌ریزی های اساسی است و در تلاش هستیم بتوانیم صنایع تبدیلی و محصولات تولیدی مدرن و متنوع را توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: آرزویمان جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی در دشت مغان است و در این زمینه کشت و صنعت مغان برنامه‌ریزی منسجمی را مبنای کار قرار داده است.

گلچین تصریح کرد: این امر می‌تواند علاوه بر کاهش خام فروشی نقش مهمی نیز در کاهش تصادفات داشته باشد چراکه این محصولات در خود دشت مغان تولید و تبدیل می‌شود و نیاز به حمل با کامیون نیست.

48

کد خبر 1421931

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان کشت و صنعت مغان انجام شده برنامه ریزی دشت مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان استان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: 4 هزار و 12 طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پیمانکاری ویژه نیازمندان اجرا شده که برای 4 هزار و 235 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا 4 هزار و 761 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 892 طرح در روستا و 2 هزار و 120 طرح در شهر اجرا شده است.

عرب با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت‌ حمایت یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد است افزود: یک هزار و 496 طرح توسط زنان و 2 هزار و 516 طرح توسط آقایان در سطح استان اجرا شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال