Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ توضیحات غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درباره شکایت مصطفی میرسلیم در ارتباط با پرونده «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی شهرداری تهران» بازخوردهای بسیار زیادی داشته است. آنگونه که اسماعیلی این نماینده مجلس بازداشت شده است.

میرسلیم گفته بود یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس دهم شورای اسلامی ۶۵ میلیارد تومان برای پس‌گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص دریافت کرده و پس از آن برخی بده بستان‌ها آن طرح تحقیق و تفحص را از دستور کار مجلس خارج کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان اطلاع‌رسانی اسماعیلی تا کنون، نام یک نماینده به عنوان متهم پرونده شنیده شده است؛ ابولفضل موسوی بیوک نماینده سابق یزد نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم.

اطلاعاتی که از پرونده منتشر شده نشان می‌دهد پول‌ها از طریق شرکت‌هایی با نام «پژوهاب» و «رسا تجارت مبین» در جابجا و به نماینده بازداشت شده منتقل شده است

کارگزاری رسا تجارت مبین (یاس) یکی از هشت کارگزاری‌ای بود که طبق مصوبه شورای شهر تهران قرار بود با بهره‌گیری از امکانات مالی خود (نقدی و غیرنقدی) نسبت به پاسخگویی مطالبات طلبکاران شهرداری و همچنین تملک املاک واقع در طرح‌های عمرانی شهرداری با همکاری سازمان املاک اقدام و پس از ارائه اسناد نسبت به وصول طلب خود صرفاً در قالب ملک یا تراکم اقدام کند، اما پس از مدتی این مسیر انحرافی اساسی پیدا کرد. عیسی شریفی از همان ابتدا در جلسات کارگزاری رسا تجارت مبین (یاس) به نمایندگی از طرف شهردار اسبق تهران حضور داشت و حالا یکی از اتهامات اصلی او درباره همین کارگزاری است.

در گزارش محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران به شورای شهر تهران که چندی پیش از استعفایش از این مسئولیت ارائه شد، مختصری از عملکرد کارگزاران آمده که آمار حواله‌های غیرنقد درون‌منطقه‌ای در سال ٩١ از تاریخ یکم دی به بعد اعلام شده که بر این اساس هزارو ٦٣٧ فقره در این مدت از این هفت شرکت هولوگرام به ارزش ٩٦٠‌میلیارد تومان ارائه و بررسی شده که هزارو ١٩٢ فقره آن درخواستشان به ارزش ٥٣٢ میلیارد تومان تأیید شده یا در حال انجام است و ٣٤ فقره از این‌ها حدود ٥٥ میلیارد تومان باطل شده است. از این میزان ٤١١ فقره هولوگرام هم به ارزش ٣٧٤ میلیارد تومان کمبود مستندات داشته‌اند؛ یعنی باطل نشده و منتظر تأیید اسناد هستند.

بیشتر بخوانید: افشاگری میرسلیم علیه قالیباف: رایزنی‌های پشت‌پرده جلوی تفحص از شهرداری را گرفت

عضو شورای شهر: رسا تجارت مبین از افراد ذی‌نفوذ تشکیل شده بود

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران درباره فعالیت شرکت «کارگزاری رسا تجارت مبین» به رویداد۲۴ می‌گوید: شهرداری چند سازمان و شرکت دارد که این سازمان‌ها پل ارتباطی میان طلبکاران و شهرداری بودند که با یک برنامه کامل در قالب ملک یا تراکم بتوانند طلب طلبکاران را بدهند اما مسیر «شرکت رسا تجارت مبین» که از افراد ذی نفوذ تشکیل شده بود، به انحراف رفت.

عضو شورای شهر تهران می‌گوید: زمانی که وارد شورا شدیم، گزارش کاملی از فساد شرکت رسا تجارت را ارائه کردیم که نشان می‌داد این شرکت محل رشوه و رفتار‌های غیرقانونی و یک شرکت فسادزا برای شهرداری بوده است.

او توضیح می‌دهد: «در ابتدای امر اولین شهردار ما [محمدعلی نجفی] بخشنامه‌ای برای توقف صدور هولوگرام (تراکم سیار) را صادر کرد. از این چند شرکت، تنها شرکتی که تمکین نکرد و سر باز زد، همین شرکت رسا تجارت بود و علت هم این بود که گفتند یک پرونده قضایی در دادگاه نظامی وجود دارد که در حال رسیدگی است. در این جا سوالی رخ می‌دهد که قائم مقام شهردار وقت آقای عیسی شریفی که ۱۲ سال در کسوت مدیریت و قائم مقامی شهرداری بود که دیگر کار نظامی نمی‌کرد که پرونده در دادگاه قضایی نیرو‌های مسلح داشته باشد.

امانی ادامه داد: در شهریور سال ۹۶ نیز قوه قضاییه وقت اعلام کرد که پرونده مالی است و اهم این مسائل مربوط به شرکت «کارگزاری رسا تجارت مبین» است اما اطلاعاتی از آن منتشر نشده است، بنابراین درخواست دارم شعب یکی از دادگاه‌ها به پرونده‌های شهرداری‌ها خصوصا شهرداری تهران اختصاص داده شود و اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد؛ خصوصا آنکه شهردار پیشین تهران اکنون ریاست یک قوه را به دست دارد.

میرلوحی: رسانه تجارت مبین پول را از خزانه می‌گرفت و در جای دیگر کارسازی می‌کرد

محمود میرلوحی درباره شرکت «رسا تجارت مبین» و نحوه عملکرد آن می‌گوید: «شهرداری تهران در قالب دو تفاهم ۲ و ۲۰ هزار میلیارد تومانی با سپاه و زیرمجموعه‌های آن توافقاتی داشته است؛ به این نحو که مجموعه خاتم‌الانبیاء پروژه‌ها و اقداماتی را انجام دهد، بانک ثامن فاینانس کند و رسا تجارت مبین هم کارگزار باشد. این تفاهم هم شامل پروژه‌های مختلفی بوده که خاتم‌الانبیاء مجری بوده و در ازای اجرای پروژه‌ها به جای پول با همراهی بانک ثامن و رسا تجارت به‌طور نقد و از طریق ملک توافق می‌کردند.»

عضو شورای شهر می‌گوید: «مسیر توافق به سمتی رفت که رسا تجارت در مسیر تأمین املاک و هولوگرام پول را از خزانه می‌گرفت، اما به جا‌های دیگری می‌بردند که صرف هزینه‌های شهرداری و سپاه نشده و این قسمت ماجرا دیگر مربوط به پرونده عیسی شریفی می‌شود. تا جایی که اعضا اطلاع دارند، حدود چهار هزار میلیارد تومان (به قیمت سال ۹۳ و ۹۴) از منابع نقدی شهرداری تهران از همین طریق از مسیرش خارج شده و درباره موارد غیرنقد هم هنوز اطلاع دقیقی نیست.»

اعضای شرکت رسا تجارت مبین چه کسانی بودند؟

به گزارش رویداد۲۴ در اطلاعات ثبت شرکت‌ها، در رسا تجارت مبین، نامی از عیسی شریفی نیامده است، همچنان که نام ابوالفضل موسوی بیوک نیامده است، اما اسامی آشنا در این فهرست فراوان هستند. از محمد ممبینی تا محسن سجادی‌نیا و سید اسماعیل سعادتی و علی بیاتی و محمود قطمیر و محمد قائمی اصل و ...

عمده افرادی که در شرکت «کارگزاری رسا تجارت مبین» حضور داشتند، هر کدام در یکی دو جین شرکت صنعتی بسیار بزرگ دیگر حضور دارند. شرکت رسا تجارت پس از حاشیه‌های فراوان بالاخره منحل شده است اما در آدرس همین شرکت، آدرس شرکتی دیگر به نام «گروه تخصصی تجارت الماس مبین» ثبت شده که تقریبا همان فعالیت شرکت اصلی را در قالب دیگر انجام می‌داده است. در هیات مدیره شرکت الماس مبین نیز تقریبا تمام اعضای شرکت رسا تجارت حضور داشته‌اند. هر دو این شرکت‌ها منحل شده‌اند و عیسی شریفی که گفته می‌شود چهره اصلی فعالیت‌های این شرکت‌ها بوده، فعلا در بازداشت است.

 

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تخلفات شهرداری تهران اختلاس شورای شهر تهران میلیارد تومان شهرداری تهران عضو شورای شهر عیسی شریفی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سر لیست جناح افراطی و تندرو در انتخابات دور پیش که ائتلاف داشتند قالیباف بود، او در آن انتخابات یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای در تهران آورد؛ این بارسرلیست تهران نبویان بود او در تهران کمی کمتر از ۶۰۰ هزار رای آورد یعنی در سرلیست ۶۰۰ هزار رای از دست دادند و قالیباف ۸۰۰ هزار رای از دست داده است.

به گزارش منیبان، متن مصاحبه سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب، به شرح زیر است:

بیش از ۶۰ درصد جامعه در انتخابات مشارکت نکردند و رای ندادند

در سال ۱۴۰۲ در سیاست داخلی عمده کنش‌ها در میان نیروهای سیاسی معطوف به مسئله انتخابات مجلس دوازدهم بود که در اسفندماه برگزار شد. از مردادماه به این سمت که قانون جدید انتخابات ابلاغ و تقویم کاری برگزاری انتخابات آغاز شد، عملا نیروهای سیاسی در حوزه سیاست داخلی با یک نگاه معطوف به انتخابات آرایش خود را تعیین و برنامه ریزی کردند که چگونه با مسئله انتخابات مواجه شوند. طبعا در میان جبهه نیروهای محافظه کار و جبهه نیروهای اصلاح طلب که دو جناح اصلی و بزرگ کشور هستند، رویکردهای متفاوتی درباره انتخابات بود که منجر شد، هر یک از گروه‌های سیاسی موضع خاص خود را در قبال انتخاب بگیرند و از آن جهت پیام‌های سیاسی به جامعه ایران منتقل شد.

جبهه اصلاحات که نیروهای اصلاح طلب را شامل می‌شود با توجه به سوابق برگزاری انتخابات در کشور اعلام کرد که در انتخابات مشارکتی ندارد. جبهه اصلاحات با اتکا به قانون انتخابات و رویه‌هایی که در بحث بررسی صلاحیت کاندیداها و انتخابات سالم، آزاد و معنادار اتفاق افتاد توصیه‌ای به نیروهای سیاسی برای مشارکت در انتخابات به عنوان کاندیدا نداشت و عملا از انتخابات و مشارکت در انتخابات کناره گیری کرد البته مواضع خود را اعلام و گفتند با برآورد و چشم اندازی که دارند، مشارکت چندان امیدوارکننده‌ای را نمی‌بینند و ترجیح می دهند در کنار اکثریت ملت بایستند. طبعا کسی از ناحیه احزاب اصلاح طلب در انتخابات پیش ثبت نام نکرد و در نهایت در انتخابات از بین ۱۵ هزار کاندیدایی که مورد تایید قرار گرفتند به تعداد انگشتان یک دست نیرویی که وابسته به احزاب اصلاح طلب باشد و همراه و مورد تایید آنها باشد در بین آنها نبود و طبعا از کسی حمایت نکردند و فهرستی در انتخابات ندادند.

در سمت نیروهای محافظه کار و اصولگرا هم هرچه به انتخابات نزدیک شدیم شکاف‌های جدی سرباز کرد و اختلافات مبنایی در بین نیروهای محافظه کار به بیرون درز کرد. در روز برگزاری انتخابات عملا به معرفی ۴ یا ۵ فهرست انتخاباتی در تهران و شهرهای بزرگ کشور منتهی شد. این آرایش نیروهای سیاسی و جناح‌های فعال در داخل کشور با محوریت بحث انتخابات بود. در روز انتخابات هم مشاهده کردید که پیش بینی‌های جناح اصلاح طلب تحقق پیدا کرد و بیش از ۶۰ درصد جامعه در انتخابات مشارکت نکردند و رای ندادند. بخش زیادی از جامعه رای دهنده که حدود ۸ و یا ۹ درصد واجدان شرایط، در انتخابات مشارکت موثر نداشتند یعنی رای سفید و یا رای باطله دادند. نرخ مشارکت در انتخابات به حدود ۳۳ درصد منتهی شد و کمترین مشارکت در طول تاریخ برگزاری انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی رقم زد.

جناح تندرو افراطی پایداری و جناح قالیباف با ریزش رای بسیار قابل توجه مواجه شدند| رای مطهری عجیب و غریب بود

ارزیابی شما از اینکه جبهه پایداری توانست کرسی‌های حوزه تهران را بدست بیاورد چیست؟ چرا نوبخت و محمدرضا باهنر رای نیاوردند؟

در انتخابات به طور کامل همه جناح‌ها، پایگاه رایشان به صورت نسبی سر سازگاری با تعداد هواداران آنها و رای دهندگان نداشت حتی جناح تندرو افراطی پایداری و جناح قالیباف با ریزش رای بسیار قابل توجه مواجه شدند. سر لیست جناح افراطی و تندرو در انتخابات در دور پیش که ائتلاف داشتند قالیباف بود، او در آن انتخابات یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای در تهران آورد. این بار سرلیست تهران نبویان بود او در تهران کمی کمتر از ۶۰۰ هزار رای آورد یعنی در سرلیست ۶۰۰ هزار رای از دست دادند و قالیباف ۸۰۰ هزار رای از دست داده است. ۷۰ درصد آرا قالیباف ریزش و بیش از نیمی از آرای سرلیست ریزش کرد این یعنی نصف پایگاه آنها هم رای ندادند. طبعا آثار این عدم مشارکت در پایگاه رای جناح راست باعث می‌شود باهنر در کرمان رای نیاورد و امثال نوبخت هم در رشت رای نیاورد این اتفاقاتی است که افتاد. رای مطهری عجیب و غریب بود و ۱۰۰ هزار تا بود.

اصلاح طلبان معتقدند مجلس از جایگاه خود عدول کرد

ارزیابی شما از ترکیب مجلس آینده چیست؟

یکی از نقاط مورد اعتراض و مورد انتقاد نیروهای اصلاح طلب که در انتخابات مشارکت نکردند این است که مجلس از جایگاه خود عدول کرد، مجلسی که در قانون اساسی تعریف شده با این مجلسی که کار می‌کند تفاوت بسیار زیادی دارد. تحلیل این بود که مجلس موثر نیست و نتیجه انتخابات مردم هرچه باشد، این مجلس از تاثیرگذاری بسیار فاصله گرفته است. همچنین از جهت کارایی، تصمیم سازی و تصمیم گیری، این مجلس هیچ اثر و نقشی نخواهد داشت. کانون‌هایی خارج از مجلس تصمیم سازی و تصمیم گیری می‌کنند و مجلس صورت قانونی به آنها می‌دهد و آنها را تبدیل به ماده و انشاء می‌کند تا قانون داشته باشند و روح تصمیم گیری و روح نظارت بر حسن اجرای امور که از وظایف اصلی مجلس بوده ستانده شده است. کارکرد این مجلس، آغاز و دامن زدن به منازعات بین نیروهای سیاسی در داخل و خارج و مجلس است. من در توییتی نوشتم به جای اینکه این مجلس پایلوت و نمونه جامعه باشد و عصاره فضایل ملت باشد پیلوت جامعه است و مشعل دعواها و منازعات جامعه خواهد بود.

اگر شورای نگهبان دوباره با رئیسی بیعت کند نه تنها اصلاح طلبان بلکه نیروهای سیاسی جناح محافظه کار هم همراهی نمی‌کنند

انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم ارزیابی شما از وضعیت و فعالیت اصلاح طلبان چیست؟
اصلاح طلبان تقریبا یک حرف ثابت ایجابی درباره انتخابات دارند، آنها زمانی مشارکت فعال می‌کنند که انتخابات معنادار و آزاد باشد و قواعد انتخابات آزاد در آن برقرار باشد. اگر شورای نگهبان به شکلی که در گذشته و در سالهای ۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ و انتخاباتی با نتیجه تعیین شده برگزار و با رئیسی بیعت کند نه تنها اصلاح طلبان بلکه نیروهای سیاسی جناح محافظه کار هم در انتخابات بعدی با این شیوه برگزاری انتخابات همراهی نمی‌کنند چون مردم با این نوع انتخابات همراهی نمی‌کنند.

۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888370

دیگر خبرها

  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • خدمات ویژه مترو در شب‌های قدر | مترو تا ۲ بامداد فعالیت می‌کند
  • تغییر در ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو تهران در شب‌های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • صحبت‌های جالب نامزد‌های انتخابات مجلس که از آخر اول شدند!
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده