Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کاغذلو روز شنبه  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت امام حسین (ع) وظیفه‌ای است که به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود چرا که به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.
وی اظهار کرد: امروز که شرایط کشور و به ویژه مناطقی که در وضعیت قرمز ابتلاء به کرونا قرار دارند ایجاب می‌کند که مسائل بهداشتی بیش از گذشته رعایت شده و مردم نسبت به اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا، اهتمام بیشتری داشته باشند، لازم است تا در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) نیز، پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: جلسات هماهنگی متعددی بین دستگاه‌های متولی برگزار کننده مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار شده و مقدمات لازم برای برپایی باشکوه این مراسم با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی فراهم گردید.
کاغذلو تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان، حیاط مدارس و اماکن ورزشی شهرستان به منظور برپایی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در اختیار هیأت‌های عزاداری قرار می‌گیرد تا دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به خوبی در این اماکن اجرایی شود.
وی افزود: هیأت‌های عزاداری دارای مجوز از اداره تبلیغات اسلامی که از نظر محل برگزاری عزاداری محرم با مشکلات مواجه بوده و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن وجود ندارد، با ارائه درخواست مبنی بر استفاده از نزدیک‌ترین مدرسه و یا سالن ورزشی، می‌توانند در این اماکن مراسم عزاداری برپا کنند.
فرماندار ورامین گفت: هیأت های عزاداری می‌توانند به صورت تکی و یا مشترک، از یک مجموعه آموزشی، مدرسه و یا سالن ورزشی استفاده کنند.
در حال حاضر ۳۳۰ هیأت مذهبی در ورامین فعالیت می کنند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا حسین کاغذلو ورامین هیأت عزاداری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ورامین هیأت عزاداری ویروس کرونا ورامین هیأت عزاداری مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد

زهرا ابراهیمی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در بازدید از مراحل ترمیم و بازسازی این بنای تاریخی زاهدان ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده گفت: این استان به لحاظ تنوع تولیدات صنایع دستی از جایگاه مهمی در سطح ملی و بین المللی برخوردار است که ایجاد بازارچه های صنایع دستی علاوه بر رونق محصولات تولیدی هنرمندان و افزایش اشتغالزایی، یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه پایدار صنعت گردشکری در این منطقه است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که امروز صنایع دستی کارکردهای جدید و متنوعی پیدا کرده است و نماد فرهنگی و تاریخی یک جغرافیا یا استان است و برخی از تولیدات صنایع دستی ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای دارند با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری استان علاوه بر آموزش و پرداخت تسهیلات بانکی، ایجاد فضای مناسب برای عرضه آثار بانوان سخت کوش و فعالان این حوزه استان در دستور کار دفتر بانوان و خانواده استانداری قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: نمایش هنرهای دستی برآمده از تاریخ هزاران ساله به دست زنان هنرمند و خلاق این استان گواه ظرفیت بکر و کمتردیده شده این خطه است که معرفی ابعاد مختلف این گنجینه‌، مسیری کوتاه برای رونق اشتغال‌آفرینی به خصوص میان زنان خواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد: از فعال‌سازی این بازارچه حمایت خواهیم کرد چرا که این اقدام تاثیر بسیار اثرگذاری و آثار مثبتی خواهد داشت که سال‌های متمادی ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طراحی این بازارچه در بنای تاریخی ملک زاهدان تمامی ابعاد و جوانب فرهنگی آن را در نظر گرفته شده است گفت: امیدواریم با راه اندازی این بازارچه در چند ماه آینده شاهد محلی مناسب برای تجمع، عرضه و معرفی و گردهمایی های صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود