Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@04:08:16 GMT

بررسی علل سقط مکرر در "پایان ناباروری"

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۱۷۱۴

بررسی علل سقط مکرر در 'پایان ناباروری'

مجله‌ی علمی "پایان ناباروری" امروز شنبه ۲۵ مرداد به موضوع سقط مکرر و علل آن اختصاص یافته است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شاید در سال‌های اخیر درباره ناباروری و مشکلات زوج‌های نابارور بیشتر شنیده باشیم، اما سقط مکرر جنین موضوعی است که چندان به آن پرداخته نشده است. منظور از سقط مکرر، بیش از ۲ یا ۳ بار سقط خودبه‌خودی جنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
یعنی بارداری آغاز می‌شود، اما ادامه نمی‌یابد و معمولاً در سه ماهه نخست بارداری، جنین از بین می‌رود. شاید بتوان گفت که دشواری و تلخی تجربه سقط مکرر، به‌ویژه برای خانم‌ها، حتی بیش از ناباروری است. زیرا همسران با شروع بارداری شور و امید بسیاری را تجربه می‌کنند و با از دست رفتن مکرر جنین، هربار به نوعی سوگوار می‌شوند و بیش از پیش درگیر احساسات منفی‌ای مانند اندوه، ناتوانی و مقصر انگاشتن خود می‌شوند.
به همین منطور برنامه "پایان ناباروری" این هفته به موضوع سقط مکرر و علل آن می‌پردازد.
مینا هاشمی مجری برنامه میزبان دکتر آتوسا کریمی جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا و دکتر سعید آراسته جراح و متخصص ارولوژی فلوشیپ پیوند کلیه، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا می‌شود.
در ادامه برنامه گزارشی از یک خانواده که بعد از درمان سقط مکرر صاحب فرزند شده اند پخش می‌شود.
«مادرانه» با اجرا و صدای الهه رضایی مجری خاطره انگیزدهه‌ی شصت و «ارتباط با مخاطب» با اجرای محمد طالبی از دیگر بخش‌های این برنامه است.
«پایان ناباروری» به تهیه‌کنندگی مرجان بیات و اجرای مینا هاشمی محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که با مشارکت پژوهشگاه علوم و فناوری‌های نوین زیستی ابن‌سینا تولید و شنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه چهار پخش می‌شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه پایان ناباروری صدا و سیما شبکه چهارم سیما پایان ناباروری سقط مکرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای بررسی جداول تفصیلی، گفت: در این جلسه جداول تفصیلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت و چند مورد از مغایرت‌های لایحه با قانون مصوب مجلس در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌هایی در کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: ۱۲ کمیته در کمیسیون تلفیق برای بررسی نیازهای بودجه دستگاه‌های دولتی تشکیل شد. این کمیته‌ها با محوریت هیأت رئیسه تلفیق، نماینده سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون‌های تخصصی به بررسی جداول، اشکالات و اصلاحات موجود در آن می‌پردازند. بعد از آن گزارش کمیته‌ها به کمیسیون ارائه شده تا کمیسیون گزارش نهایی برای بررسی به صحن مجلس را تهیه کند.

حاجی‌بابایی درباره زمان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مجلس، گفت: تلاش کمیسیون تلفیق بر این است که تا پایان هفته آینده گزارش مصوبات خود در بخش دوم لایحه بودجه را ارائه کند تا در دستور صحن قرار گیرد.

کد خبر 6081072 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • امیرعبداللهیان: شورای امنیت به درخواست‌های مکرر ما برای جلوگیری از حملات اسرائیل هیچ اقدامی انجام نداد
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند