Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@00:10:30 GMT

مقابله با پدیده شوم قاچاق در دستور کار مرزبانی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۱۷۷۵

مقابله با پدیده شوم قاچاق در دستور کار مرزبانی

سردار "جلال ستاره" در نشست با فرماندهان و معاونان مرزبانی استان بوشهر با تأکید بر ارتقاء توان عملیاتی مرزبانان، اظهار داشت: ما به عنوان سربازان ولایت، باید با توکل به خداوند متعال و روحیه ایثارگری و ایمان در جهت حراست از مرزها تلاش کنیم و امنیت پایدار را برای مردم و مرزنشینان به ارمغان بیاوریم.

وی با تأکید بر اجرای مستمر آموزش‌های رزمی برای تحقق امنیت پایدار در مرزهای آبی کشور، افزود: مرزبانان با تغییرات مداوم تاکتیک‌ها، مهارت و آموزش‌های تخصصی، باید در راستای ارتقاء آمادگی عملیاتی تلاش کنند و  تاکتیک‌ها را برای اثر بخشی به توان رزمی ارتقاء دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا بر امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: در اسلام، از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان ضامن اجرای قوانین و دستورهای شرع مقدس یاده شده است کارکنان مرزبانی و مرزبانان نیز باید خود عامل امر به معروف و نهی از منکر باشند و همواره در این جهت  کوشا باشند.

سردار ستاره بر ضرورت ارتقاء توان عملیاتی تأکید و بیان‌داشت: صیانت و پیشگیری، اشراف اطلاعاتی، اقدامات هدفمند عملیاتی و هوشمندسازی از ملزومات توان رزمی و عملیاتی است که بایستی در جهت اثربخشی به مأموریت‌های محوله مدنظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود تأمین معیشت مرزبانان را از اولویت‌ها دانست و گفت: باید در راستای ارتقاء معیشت مرزبانان که در شرایط سخت جغرافیایی و گرما و سرما از مرزهای کشور پاسداری و حراست می‌کنند، تلاش شود و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا تعامل و همکاری سازنده مرزبانی استان بوشهر با سایر نهادهای برون‌سازمانی را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: مقابله با پدیده شوم قاچاق و قاچاقچیان مواد مخدر باید با اقدامات منظم و هدفمند اطلاعاتی و عملیاتی به صورت جدی پیگیری و دنبال شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق مرزبانی ناجا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ منصوررضا عزیزی گفت: باهدف مبارزه با پدیده شوم قاچاق فرآورده‌های نفتی، با تلاش بی وقفه مرزبانان جان بر کف برابر اخبار رسیده در خصوص تردد قایق‌های حامل سوخت قاچاق، بلافاصله گروه گشتی ناوگروه شناوری به محدوده شناسایی شده اعزام و اقدام به گشت زنی کردند.

وی افزود: مرزبانان حین گشت زنی سه لنج شناور صیادی که در حال خروج غیرقانونی از آبراه اروند و مرز آبی و در حال حرکت به سمت کشور عراق بودند را مشاهده و با رعایت اقدامات تامینی و عملیاتی ضربتی شناور‌ها را توقیف کردند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: در بررسی مرزبانان از شناور‌ها مقدار ۳۲ هزار و ۳۲۳ لیتر گازوئیل قاچاق از ۳ شناور کشف و ضبط شد.

جانشین مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۷ نفر و معرفی آنها به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی، اضافه کرد: با هوشیاری دریابانان از خروج سرمایه ملی جلوگیری بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر
  • امروز هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد
  • توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند
  • کشف و ضبط ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در کمتر از یک ماه در خراسان رضوی
  • کشف ۳۲ هزار و ۳۲۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در مرز آبی
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در نوروز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • جلوگیری از قاچاق سوخت یکی از اولویت‌های مرزبانی است