Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر منطقه 2 عملیات انتقال گاز اقدام یک شرکت دانش‌بنیان برای مقابله با تحریم و جلوگیری از خروج ارز از کشور را تشریح کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مجتبی گلستانه در بازدید از فرآیند تعمیرات 25 هزار ساعته دو دستگاه توربین DU80 در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، گفت: تلاش عینی و عملی شما به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، مصداق عینی تحقق جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تعمیرات این نوع توربین‌ها به دلیل پیچیدگی بسیار بالا و فناوری متفاوت با توربین‌های دیگر (دارای سه شافت با سه سرعت گردش متفاوت) پیش از این در خارج از کشور انجام می‌شد، افزود: در سال‌های اخیر یک شرکت بزرگ ایرانی نیز اقدام به تعمیر این نوع توربین در زمینه تجهیزات دوار می‌کرد که خوشبختانه امسال و برای نخستین بار دو شرکت ایرانی دیگر نیز عزم خود را برای تعمیرات این توربین‌ها جزم کردند که یکی از این دو شرکت، دانش‌بنیان است.
مدیر منطقه 2 عمیلات انتقال گاز تصریح کرد: ضمن آرزوی موفقیت برای همه متخصصان و شرکت‌های توانمند ایرانی، با این اقدام ضمن شکست تحریم و جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه رقابت عادلانه در بین شرکت‌های ایرانی فراهم شده است.
گلستانه همچنین اظهار کرد: نکته قابل توجه در این فرآیند تعمیراتی این است که شرکت‌های ایرانی افزون بر تعمیرات، نسبت به ساخت قطعات اساسی مورد نیاز جهت تعویض نیز اقدام کرده‌اند که برخی از این قطعات مانند پره‌های توربین، کمپرسور هوا و بخش‌های داغ مانند لاینرها و وین‌ها دارای فناوری بسیار پیچیده هستند، در عین حال یکی از مواردی که سبب معرفی، اتصال و در نهایت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های جهانی و فرامرزی می‌شود، تقویت و حمایت از آنها است که باید اهتمام بیشتری به این موضوع داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان یک شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ایدون اظهار کرد: در سال گذشته با جایگزینی سی ان جی در خودرو‌های دوگانه سوز استان، بیش از ۴۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده و به طور میانگین روزانه ۱۳۲ هزار متر مکعب سوخت پاک در استان مصرف شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تصریح کرد: برای تأمین سوخت جایگزین بیش از ۱۵۰۰ دستگاه نفتکش اضافی باید در جاده تردد می‌کرد، که با توزیع سی ان جی در ۲۴ جایگاه، شامل: ۹ جایگاه تک منظوره سی ان جی و ۱۵ جایگاه دو منظوره از این موضوع جلوگیری شده است.

 

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • بازگشت واحد۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید