Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:33:05 GMT

نخستین دوره آموزش برخط زبان فارسی در استانبول برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۱۰۷

نخستین دوره آموزش برخط زبان فارسی در استانبول برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در استانبول، نخستین دوره تابستانی آموزش برخط زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در مرکز آموزش زبان فارسی استانبول به پایان رسید.

زبان‌آموزان در این دوره‌ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری کلاس‌های حضوری در ترکیه به صورت برخط انجام شد، طی ۳ جلسه ۲ ساعته در طول هفته و از طریق پلتفرم ادوب کانکت و زوم زبان فارسی را فراگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه حضور در کلاس‌های برخط از طریق ارسال یک ویدئو به فارسی‌آموزان آموزش داده شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار آنها قرار گرفت.

همچنین، سطح بندی کلاس‌های آموزش زبان فارسی در این نمایندگی فرهنگی، طبق سطح بندی‌های اعلام شده توسط بنیاد سعدی است و تمامی فراگیران در امتحانات گفتاری، شنیداری و کتبی (بر اساس استاندارهای موجود) شرکت می‌کنند. این دوره آموزشی در سه سطح پایه، میانی و پیشرفته برگزار شد.

بنابر اعلام این خبر، در دوره‌های جدید مرکز آموزش زبان فارسی استانبول، کلاس‌های مثنوی خوانی و خواندن متون نیز، برای علاقه‌مندان زبان فارسی در ترکیه به صورت آنلاین در نظر گرفته شده است.

کد خبر 4999083 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد سعدی آموزش زبان فارسی زبان فارسی ترجمه تازه های نشر رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح تابستانه کتاب ویروس کرونا ادبیات جهان نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی کتاب خانه کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روز خبرنگار انقلاب مشروطه ادبیات کودک و نوجوان زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کمیته سازماندهی سومین مسابقه بین المللی آسیای ادبی ۲۰۲۴ کشور قزاقستان بخیت رستم اف، حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد.

در متن ابلاغ نظرخواه علیسرایی آمده است:

با آگاهی از مهارت‌های حرفه‌ای، شایستگی، صداقت و درستی شما، این افتخار را داریم که به عنوان عضو و رئیس هیئت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در مسابقه بین‌المللی ادبی «آسیای ادبی - ۲۰۲۴» که به مناسبت (۱۱۵۵ سالگرد فارابی اختصاص دارد و دوستی مردم ۲۰۲۵) منصوب می‌شوید.

گفتنی است، با پیشنهاد نظرخواه علیسرایی در دومین مسابقه بین‌المللی آسیای ادبی ۲۰۲۳ بخش زبان فارسی به آن مسابقه افزوده شد و این بار نیز به پیشنهاد این شاعر و داستان نویس گیلک و جهت ارج نهادن به زبان و هویت فرهنگ گیلکان و شناساندن فرهنگ گیلان به سایر جوامع بین المللی، بخش زبان گیلکی نیز به این مسابقه بین‌المللی آسیای ادبی ۲۰۲۴ اضافه شد.

کد خبر 6080903

دیگر خبرها

  • سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • رییس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • در راستای حفظ قند پارسی / شکر بودن شرط دارد
  • ادمین اکانت‌های فارسی زبان صهیونیست‌ها چه کسی است؟