Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@10:01:23 GMT

پروازهای عبوری از فضای کشور رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۱۲۰

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بر اساس جداول و نمودارهای پروازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در تیر ماه 1399 میزان نشست و برخاست هواپیما 28 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.همچنین در تیر ماه 1399 اعزام و پذیرش مسافر 45 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

در ماه مورد مطالعه، ارسال و پذیرش بار و پست 51 درصد نسبت به تیرماه 98 کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در تیر ماه 1399 میزان پروازهای عبوری 71 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

* ارسال و پذیرش ۱۲۵ میلیون کیلوگرم بار و پست در فرودگاه های کشور

بنابراین گزارش در چهار ماهه سال ۹۹ میزان نشست و برخاست هواپیما در 48 فرودگاه مجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ۱۱۱ هزار و 772 فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۳۰ نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۱۰ میلیون و 242 و ۷۵۳ کیلوگرم بوده است.

 

همچنین در ۶ فرودگاه اختصاصی، میزان نشست و برخاست هواپیما در ۴ ماهه امسال 13 هزار و 261 فروند، اعزام و پذیرش مسافر یک میلیون و 559 هزار و 176 نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۵ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۸۹۴ کیلوگرم بوده است.

 

بنابراین گزارش جمعاً در ۵۴ فرودگاه کشور میزان نشست و برخاست هواپیما در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۱۲۵ هزار و ۳۳ فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۱۴ میلیون و 709 هزار و ۸۰۶ نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۲۵ میلیون و 364 هزار و ۶۴۷ کیلوگرم بوده است، که همانگونه که عنوان شد در این سه مورد به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۴ ماهه ابتدایی سال ۹۸) میزان ۴۲ درصد کاهش در نشست و برخاست هواپیماها، ۵۵ درصد کاهش در اعزام و پذیرش بار و مسافر و ۵۹ درصد کاهش در ارسال و پذیرش بار و پست داشته‌ایم اما نکته قابل توجه افزایش پروازهای عبوری از فضای کشور در تیرماه ۹۹ نسبت به خرداد ماه امسال بوده است.

 

 

*  پروازهای عبوری از فضای کشور افزایش یافت

بر اساس نمودار و جداول آمار پروازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در تیرماه امسال ۷۲۹۵ پرواز عبوری از فضای کشور داشته‌ایم که نسبت به خرداد ۹۹ که رقم ۵۳۷۲ پرواز عبوری بود، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و این نشان از افزایش اعتماد به فضای امن کشور ایران دارد.

 

* کاهش تأخیرات پروازی شرکت های هواپیمایی در تیرماه

بنابراین گزارش بر اساس نمودار و جداول تأخیرات پروازی تیرماه 99، تعداد پروازهای خروجی تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر در ماه جاری 2128 پرواز و میزان تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر 175 هزار و 59  دقیقه بوده است، این رقم در خردادماه امسال 207 هزار و 528 دقیقه بود که در تیرماه مدت تأخیرات کاهش داشته است.در بین 17 شرکت هواپیمایی در تیر امسال شرکت ایران ایر با 32 هزار و 387 دقیقه تأخیر، بیشترین تاخیرات پروازی را به خود اختصاص داد که البته نسبت به خردادماه امسال کاهش داشته است.

 

همچنین در ماه مورد مطالعه شرکت هواپیمایی قشم ایر با 25 هزار و 993 دقیقه پیش از هما بیشترین تأخیرات پروازی را داشته است که البته باید نسبت تأخیرات پروازی به نسبت میزان پروازها سنجیده شود؛ در تیرماه امسال مجموع پروازهای خروجی 17 شرکت هواپیمایی داخلی 12 هزار و 614 پرواز بود، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با 2 هزار و 575 پرواز بیشترین آمار پرواز را بین 17 شرکت هواپیمایی در تیر 99 داشته است.

 

همچنین در تیرماه امسال سهم پرواز تاخیردار 30 دقیقه و بیشترِ شرکت های هواپیمایی ایرتور و آسمان هر کدام حدود 20 هزار دقیقه و سهم پرواز تاخیردار 30 دقیقه و بیشترِ شرکت هواپیمایی کاسپین نیز 14 هزار و 596 دقیقه بوده است.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پروازهای عبوری از فضای کشور اقتصاد جام نیوز فرودگاه هواپیما ارسال و پذیرش بار و پست عبوری از فضای کشور پروازهای عبوری شرکت هواپیمایی تأخیرات پروازی دقیقه و بیشتر اعزام و پذیرش درصد نسبت ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد

تین نیوز

مدیرکل روابط عمومی هما گفت: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پروازهای داخلی این شرکت به ناوگان هما افزوده شده که حسب برنامه های پیش بینی شده قبلی این شرکت بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی هما اظهار کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پروازهای داخلی این شرکت به ناوگان هما افزوده شده که حسب برنامه های پیش بینی شده قبلی این شرکت بوده است.

قربانعلی اذعان کرد: با ورود این هواپیما به ناوگان هما ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی های شرکت به ویژه در پروازهای داخلی افزوده می شود.

این هواپیما به منظور بهره گیری برای انجام پروازهای فوق العاده در مسیرهای داخلی خواهد بود و با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پروازهای فوق العاده در مسیرهای تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در راستای افزایش توان خدمت رسانی در شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره ای را به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

متقاضیان سفر با پروازهای "هما" می توانند برای خرید بلیت ضمن مراجعه به دفاتر فروش" هما" با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۱۸۸۸ دفتر فروش تلفنی هما نسبت به خرید بلیت این پروازها اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • دستورات جدید رئیسی درباره عفاف و حجاب