Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسین میرزایی رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی در نشست خبری این جشنواره که امروز (چهارشنبه) در محل پژوهشکده مطالعات علوم انسانی برگزار شد گفت: در این دوره از جشنواره در بخش‌های داخلی، خارجی و جانبی از ۳۴ اثر تقدیر خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر میرزایی در خصوص بخش‌های این جشنواره گفت: آثار ارسالی به یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی در ۴ قالب کتاب، رساله دکتری، رساله کارشناسی ارشد و کارهای تحقیقاتی بوده است که در بخش داخلی ۵۷۰۴ اثر به دبیرخانه واصل شد که از این تعداد ۴۲۳۱ اثر توسط افراد حقیقی یعنی از طریق منتشر کننده اثر در سامانه ثبت شد و ۳۰ درصد دیگر اثار؛ حدود ۱۸۰۵ اثر به شکل حقوقی یعنی توسط دانشگاه یا ناشر یا مرکز پژوهشی و یا انجمن علمی اثر را در سامانه ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ۴۸ درصد آثار یعنی حدود ۲۸۸۵ اثر در قالب کتاب دریافت شد و ۵۳۳ اثر گزارش پایانی پژوهش بودند و ۱۱۹۶ رساله دکتری که حدوداً ۲۰ درصد کل آثار را شامل می‌شود و ۱۴۲۲ پایان نامه کارشناسی ارشد؛ حدوداً ۲۳ درصد آثار در سامانه ثبت شد که در این میان از لحاظ جنسیتی ۷۰ درصد آثار متعلق به آقایان و ۳۰ درصد آثار متعلق به بانوان بود.
دکتر میرزایی به رده سنی ارسال کنندگان آثار اشاره کرد و افزود: از نظر رده سنی حدود ۲۰۵۵ اثر مربوط به افراد زیر ۳۵ سال که رده سنی جوان محسوب می‌شود تعلق داشت و ۳۹۸۱ اثر مربوط به رده سنی بزرگسالان بود و در کل دو سوم آثار مربوط به بزرگسالان و یک سوم آثار مربوط به رده سنی جوانان بود.
رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی در ادامه گفت: در ۱۵ گروه علمی که داشتیم در بخش داخلی ۱۹ اثر در شورای علمی و شورای سیاست گذاری وزارت علوم شایسته تقدیر و برگزیده تشخیص داده شد که از این بین یک اثر دارای دو نویسنده است و لذا در مجموع از ۲۰ نفر تقدیر خواهد شد و دربین این ۱۹ اثر ۱۱ اثر در بخش بزرگسالان و ۸ اثر در بخش جوانان می‌باشد.
دکتر میرزایی گفت: از نکات حایز اهمیت در این دوره از جشنواره بین المللی فارابی این بود که ۴۸ درصد آثار در قالب کتاب به این جشنواره واصل شد که تنها ۴ کتاب به عنوان کتاب‌های برگزیده انتخاب شد و این نشان می‌دهد که تعداد تالیفات مفتخر ما اندک هستند و در بخش تحقیقات هم متاسفانه تحقیق ویژه و برگزیده نداشتیم و عمده آثار موفق در بخش داوری رساله‌های دکتری بودند و ۱۵ رساله برتر دکتری داشتیم.
رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و علوم انسانی افزود: در بخش بین الملل از بین ۳۳۲ اثار واصله ۷ اثر از صاحب نظران و محققان خارجی شایسته تقدیر شناخته شد و کشورهای شرکت کننده در این دوره از جشنواره شامل ژاپن، اندونزی، گرجستان، لبنان، کانادا، امریکا و انگلستان بودند که در بین این ۷ نفر دو نفر خانم و ۵ نفر آقا بودند و در بخش ویژه جشنواره هم از دو پیشکسوت حوزه علوم انسانی تقدیر خواهد شد که یکی از این دو نفر خانم هستند و از شخصیت‌های فوت شده در عرصه علوم انسانی و اسلامی نیز از دو شخصیت تقدیر می‌شود و همچنین از یک مترجم برتر در حوزه علمی و یک انجمن علمی برتر و یک مجله و نشریه علمی هم تقدیر خواهد شد.
دکتر میرزایی در پایان گفت: در مجموع در بخش داخلی و خارجی و بخش جانبی جشنواره از ۳۴ اثر و ۳۵ نفر تقدیر خواهیم کرد چون یکی از آثار دارای دو نویسنده است و بیشترین آثار واصله با ۶۷۹ اثر مربوط به گروه علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی است و اختتامیه جشنواره بین المللی فارابی ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.
در ادامه این نشست دکتر عبدالامیر نبوی دبیر علمی یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی نیز گفت: امور علمی جشنواره به پایان رسیده و من اینجا از تمامی اعضای گروه‌های علمی و داوران تشکر می‌کنم و در این دوره تلاش کردیم از ظرفیت‌های دانشگاه‌های برتر خارج از تهران و همچنین دانشگاه ازاد اسلامی و دانشگاه پیام نور بیشترین استفاده را انجام دهیم که در گروه‌های علمی پانزده گانه ۹۵ عضو داشتیم و از کمک و مشارکت علمی ۵۷۴ نفر استفاده شد و چه در بخش داخلی چه بین الملل تعداد آثار زیاد بود و جمع تعداد داوری‌ها ۶۹۰ مورد بود و تلاش دبیرخانه فارابی رعایت کیفیت علمی اثار بود و لذا آثار مورد داوری‌های متعددی قرار گرفت و از همکاری انجمن‌های علوم انسانی و میان رشته‌ای هم استفاده شد و در هر کمیته داوری دست کم یک عضو هیات علمی خانم حضور داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تقدیر جشنواره فارابی یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی تقدیر خواهد شد دکتر میرزایی بخش داخلی علوم انسانی درصد آثار رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: با توجه به دهه حماسه که از ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۳ خردادماه ادامه پیدا می‌کند.

حسین عباس‌زاده افزود:تاکنون شاهد برگزاری ۳ دوره جایزه ملی داستان حماسی بوده‌ایم که به صورت ملی برگزار شده است و از سال گذشته چهارمین دوره داستان حماسی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و در خرداد ماه اختتامیه چهارمین دوره را برگزار می‌کنیم.

وی گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره با محوریت داستان‌های حماسه تاریخی، حماسه بومی و حماسی دینی در دو قالب داستان کوتاه و رمان است که شرکت‌کنندگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی افزود: پس از انتشار فراخوان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی نشست‌هایی تخصصی در سراسر کشور و در استان‌های مختلف تحت عنوان معرفی کلی داستان حماسی، نحوه نگارش و آشنایی شرکت‌کنندگان با این نوع داستان برگزار شد که تقریبا در تمامی استان‌های کشور جلسات تخصصی توسط اساتید با سابقه برگزار شده است.

عباس‌زاده گفت: همچنین کارگاه‌هایی تخصصی در ۱۰ شهرستان خراسان رضوی از جمله شهرستان‌های تربت‌جام، سبزوار، نیشابور، خواف، چناران، تایباد و... برگزار شده است.

وی افزود: در مجموع نزدیک به ۹۹۶ نفر از سراسر کشور و خراسان رضوی در کارگاه‌های آموزشی چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی شرکت کرده‌اند که در فراخوان اولیه آخرین مهلت ارسال آثار تا اواخر دی ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شده بود، اما با توجه به درخواست شرکت‌کنندگان ارسال آثار تا ۱۵ اسفندماه تمدید شد.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خصوص تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: تاکنون ۸۸۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ۱۸۵ اثر در قالب رمان و ۷۰۴ اثر نیز در قالب داستان کوتاه بوده است.

عباس‌زاده گفت: داوری آثار نیز در دو مرحله صورت می‌گیرد که در مرحله اول داوری اواسط اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و مرحله دوم نیز قبل از اختتامیه برگزار می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود