Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@06:12:48 GMT

۴۶ درصد ناوگان هوایی مسافری کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۱۵۳

۴۶ درصد ناوگان هوایی مسافری کشور فعال است

ایران اکونومیست- عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: از ۳۰۰ هواپیما موجود تنها ۱۴۰ فروند (۴۶.۶) فعال است.

رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به مشکلات حمل و نقل هوایی کشور، اظهار کرد: صنعت هوایی کشور جزء صنایعی است که بیشتر تحریم ها علیه آن وضع شده است، همین مسائل و اقدامات موجب شده که ما نتوانیم هواپیماهای جدید را خریداری کرده و به نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی اقدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی 2 دهه اخیر هر هواپیمایی که وارد کشور شده به جزء برخی موارد اخیر، هواپیماهای دست دوم و کارکرده بوده که این مسئله تحت تأثیر تحریم های گسترده دشمنان علیه کشورمان بوده است.

وی با بیان اینکه قطعا نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بسیار ضروری است، افزود: البته شرکت های هواپیمایی به دلیل تحریم و مشکلات دیگر نتوانسته اند اقدام به خرید هواپیما کنند و این مسئله موجب افزایش عمر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شده است.

فیروزی افزود: اگر بتوانیم در راستای تقویت شرکت های هواپیمایی اقدام کرده و دولت در این حوزه به عنوان یک عرصه بسیار مهم سرمایه گذاری کند، قطعا صنعت هوانوردی کشور مسیر رشد به خود خواهد گرفت.

وی گفت: بر اساس آمارها ایرلاین ها حدود 300 هواپیما تحت تملک دارند، اما از این میزان تنها حدود 140 هواپیما در خط پروازی مشغول به فعالیت هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: شیوع بیماری کرونا آسیب بسیاری به صنعت هوایی کشور وارد کرده که باید در راستای حمایت از ایرلاین ها و فعالان این حوزه گام های بلندی برداشته شود.
منبع: تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ناوگان حمل و نقل هوایی حمل و نقل هوایی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی

حسن سالاری گفت: نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

وی اظهار کرد: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را دارد، گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: در مجموع کتابخانه‌های سیار تایباد، ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را پوشش می‌دهد.

شهرستان تایباد هشت کتابخانه نهادی، مشارکتی، سیار و روستایی با هشت هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • ◄ فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد
  • رییس سازمان هواپیمایی : خرید جت‌ های خصوصی برای عموم آزاد است
  • توزیع بیش از ۴ میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی