Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@18:10:30 GMT

ریزش ۷۲ هزار واحدی شاخص در اولین روز هفته

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۱۶۰

ریزش ۷۲ هزار واحدی شاخص در اولین روز هفته

به گزارش میزان، شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات ۲۵ مرداد ۹۹ با اُفت بیش از ۷۲ هزار و ۲۳۷ واحدی به پله یک میلیون و ۹۰۳ هزار واحدی رسید. 

در معاملات امروز تعداد ۹۷۱ هزار سهم اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال در بیش از ۷ میلیون و ۶۷۸ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۸۹۷۶ واحد، شاخص بازار اول ۵۸۸۱۲ واحد، شاخص آزاد شناور ۹۸۵۴۶ واحد، شاخص بازار دوم ۱۲۱۷۳۹ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۱۰۸۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) ۱۰۸۸۳ واحد اُفت را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که سهام‌های وغدیر، فملی، خگستر، شبندر، فولاد، وبصادر و وبانک بیشترین تاثیر را در شاخص بورس و اوراق بهادار داشته اند.

معاملات بازار فرابورس

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با اُفت بیش از ۵۷۱ واحدی به پله ۱۹ هزار و ۹۰۹ واحدی رسید.

در بازار فرابورس نیز تعداد ۴۲۱ هزار و ۵۶۸ سهم به ارزش ۴۷ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال در بیش از دو میلیون و ۱۴۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اعلام کاهش دامنه نوسان به یک درصد برای سهام و دو درصد برای صندوق‌ها قبل از شروع بازار، بازار تحت تاثیر خبر‌های سیاسی - نظامی با صف فروش حداکثری شروع کرد اما محدود کردن دامنه نوسان باعث شد ریزش قیمتی احساس نشد.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار بازگشایی بالایی را تجربه کرد، اما در پی تنش زدایی به سمت پایین حرکت کرد و صندوق‌های طلا با ریزش و حتی صف فروش همراه شدند. به نظر می‌رسد ارزندگی بورس در کنار اظهارات مناسب مقامات دو کشور با بهبود فضای سیاسی-نظامی تابلوی سهام به روند عادی و متعادل برگرداند و با رشد مناسب دلار نیمایی بازار به روند صعودی تغییر جهت دهد.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از کمترین ارزش معاملات چند سال اخیر ثبت شد.

وفایی می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت امروز ۴۸ و تعداد نماد‌های منفی ۷۳۴ نماد بود همچنین خالص سفارشات با خروج ۷۶۹ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۱۱۹۳ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ورق بورس برگشت
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد/ نوسان زودگذر است
  • بورس کاهشی شد
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند