Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@11:10:52 GMT

جزئیات برگزاری آزمون تولیمو اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۲۱۶

جزئیات برگزاری آزمون تولیمو اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات برگزاری آزمون زبان انگلیسی تولیمو اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دوره‌های 150، 151 و 152 آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو، به روش الکترونیکی، مطابق جدول ذیل منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.

متقاضیان شرکت در این آزمون، می‌توانند در زمان مقرر که از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان برای شرکت در جلسه آزمون می‌بایست ساعت: 7:30 صبح روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند، مراجعه نمایند. همه متقاضیان می‌بایست حتماً قبل از شروع فرآیند آزمون (ساعت 8:00 صبح) در محل حوزه امتحانی مربوطه، حضور داشته باشند، عدم حضور به موقع تا فرآیند آزمون و تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه، منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.

جدول زمانبندی برگزاری آزمون تولیمو منحصراً در شهر تهران

دوره

تاریخ

روز

دانشگاه خاتم

پردیس دانشگاه شهید بهشتی

مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی

سازمان سنجش آموزش کشور

150

 15 مهر 99

سه شنبه

*

*

*

*

151

29 مهرماه 99

سه شنبه

*

*

*

*

152

20 آبان‌ماه 99

سه شنبه

-----

*

*

*

آدرس مراکز محل برگزاری آزمون در شهر تهران

ردیف

نام مرکز برگزاری

آدرس

1

سازمان سنجش آموزش کشور

تهران، خیابان کریم‌خان زند، بین خیابان‌های استاد نجات اللهی و سپهبد قرنی، پلاک 204، طبقه همکف، سالن iBT

2

مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تهران، خیابان آزادی، بین خیابان‌های اسکندری شمالی و دکتر قریب، روبروی پارک اوستا، پلاک 131

3

پردیس شماره 2 دانشگاه شهید بهشتی

تهران، شهرک اکباتان، فاز 3، جنب بیمارستان صارم

4

دانشگاه خاتم

تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، پلاک 30

 

متقاضیان لازم است منحصراً به مرکزی که در زمان ثبت‌نام آن را انتخاب کرده‌اند، مراجعه کنند. در سایر مراکز از آنها آزمون به‌عمل نخواهد آمد.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون

فرآیند برگزاری آزمون در ساعت 8:00 صبح روز آزمون آغاز خواهد شد، و متقاضیان می‌بایست قبل از شروع فرآیند در ساعت 7:30 صبح در محل حوزه حضور داشته باشند. از آنجائی‌که آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق رایانه برگزار می‌گردد، برای متقاضیان کارت ورود به جلسه پیش‌بینی نشده است و نیازی به ارائه کارت شرکت در جلسه آزمون در این روش نمی‌باشد. امّا متقاضیان می‌بایست با یک یا دو کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکس‌دار، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت (برای آقایان)، به حوزه امتحانی ذیربط مراجعه نمایند.

آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo)، شامل دو مرحله تستی و تشریحی است، که متقاضیان باید توسط رایانه (کامپیوتر)، پاسخ سؤالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سؤال تشریحی را، تایپ و ثبت نمایند.

بخش‌ها، تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها

بخشهای تستی شامل 105 سؤال است، و متقاضیان باید جمعاً در مدت 80 دقیقه به آن سؤالات پاسخ بدهند.

تعداد سؤالات ساختار و بیان نوشتاری (Structure and Written Expression) 35 سؤال (15 سؤال تکمیل جمله و 20 سؤال شناسایی خطا)، مدت پاسخگویی 22 دقیقه است.

تعداد سؤالات بخش درک مطلب شفاهی – شنیداری (Listening Comprehension) 35 سؤال (قسمت A (20 گفتگوی کوتاه): 20 سؤال، قسمت B (2 گفتگوی طولانی): 8 سؤال، قسمت C (3 سخنرانی): 7 سؤال)، مدت پاسخگویی 18 دقیقه است.

سؤالات بخش شنیداری (درک مطلب شفاهی) به صورت مستقل برای هر متقاضی از طریق هدست پخش خواهد شد، و متقاضیان باید با توجه به متن سؤال که از هدست پخش می‌شود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه‌ای که در رابطه با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند، متن سؤالات شنیداری فقط یک‌بار پخش می‌شود و قابل تکرار نیست، لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.

تعداد سؤالات بخش خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension) 35 سؤال، مدت پاسخگویی 40 دقیقه است.

بخش تشریحی نوشتاری (Writing) شامل یک سؤال می‌باشد، که متقاضیان باید در مدت 30 دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سؤال مربوط پاسخ دهند. متقاضیان در این قسمت می‌بایست از مهارت تایپ جملات، با کیبورد برخوردار باشند.

همراه داشتن ماسک و دستکش لاتکس برای همه متقاضیان، الزامی است، مرکز آزمون موظف است، از ورود متقاضیان به سالن آزمون، بدون همراه داشتن لوازم فوق، خودداری نماید.

متقاضیان باید گذرنامه، کارت ملی هوشمند، اصل شناسنامه عکسدار، گواهینامه و یا کارت پایان خدمت(برای آقایان) و یک نسخه از برگه ثبت‌نام به همراه داشته باشند.

متقاضیان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس و ...)، کیف یا ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه، هندسفری، ساعت یا دستبند، انگشتر هوشمند، پیجر و ... اکیداً خودداری نمایند. ممکن است محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نشده باشد، لذا حوزه‌های امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند.

صحبت کردن با سایر متقاضیان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم‌التحریر، نت (یادداشت)، ... در جلسه امتحان به عنوان تقلب و تخلف محسوب می‌شود، و با متقاضی متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

همراه داشتن هرگونه وسایل غیرمجاز شامل دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می‌شود.

در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون، لازم است متقاضیان، حداکثر تا یک روز بعد از آزمون، از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی: www.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه و درخواست خود را ثبت نمایند. بدیهی است درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق، قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

ضمناً متقاضیان گرامی به منظور پاسخگویی به سؤالات خود می‌توانند، به بخش پاسخگویی اینترنتی درگاه سازمان سنجش آموزش کشور (آدرس فوق)، مراجعه نموده و از مراجعه حضوری به سازمان، خودداری کنند.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: زبان انگلیسی سازمان سنجش آزمون تولیمو سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون تعداد سؤالات داشته باشند خواهد شد درک مطلب ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.
به‌گفته‌ی مسلم باقری، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد آنها ۱۱۵۲۵۱۸ نفر است؛ ۷۴۰۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸۳۹۴ نفر را بانوان و ۲۵۶۳۹ آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳۰۸۵ نفر در رشته‌ی هنر شرکت دارند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها هم گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار می‌شود.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون هم گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه‌ی رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند.
باقری گفت: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.
نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکوری
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • اطلاع‌نگاشت زمان و تعداد سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • اینفوگرافی/ زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳