Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی بعدازظهر شنبه در جلسه احیای مردمی اردوگاه و یادمان شهدای هفت‌تپه، از هفت تپه به عنوان عقبه لشکر ویژه ۲۵ کربلا یاد کرد که در سال ۶۴ در اختیار این لشکر قرار گرفت و اظهار داشت: هفت تپه در آن مقطع برای ساماندهی، سازماندهی و پشتیبانی لشکر با کمک مردم مازندران، سپاه، فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا، پیشکسوتان و رزمندگان سنگرها و پشتیبانی مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ملکی افزود: هفت‌تپه در زمان جنگ چندین بار مورد بمباران شدید رژیم بعثی عراق قرار گرفت و ۷۲ شهید از مازندران، ۳۳ شهید از گلستان، ۱۲ شهید کهگیلویه و بویراحمد و۴۰ شهید از سمنان تقدیم شدند.

این مسئول ادامه داد: این عقبه باعث شد که به فکر احیای هفت‌تپه بیفتیم و با تشکیل ستاد مردمی در استانداری کار ساخت حسینیه و یادمان شهدای گمنام را آغاز کردیم.

وی از پیشرفت قابل توجه ساخت یادمان شهدا، سنگرها و سوله‌های اقامتی کاروان راهیان نور خواهران و برادران خبر داد و گفت: برای تسریع در روند ساخت و ساز این یادمان نیازمند پیگیری‌های بیشتر در سطح استان و ملی هستیم.

وی همچنین از نصب گنبد یادمان شهدای گمنام هفت تپه در این هفته خبر داد و گفت: این گنبد اهدایی خانواده شهید «کریم کریم‌زاده جویباری» است که توسط مهندسی سپاه کربلا نصب خواهد شد.

احیای یادمان هفت تپه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهیدان «محمد بلباسی»، «رحیم کابلی»، «سیدجلال حبیب الله‌پور»، «حسن رجایی‌فر» و «علیرضا بریری» احیاگران هفت تپه بودند و توفیق شهادت در دفاع حرم را پیدا کردند، افزود: با ساخت یادمان شهدای گمنام این منطقه احیا می‌شود و آماده بازدید کاروان‌های راهیان نور خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این جلسه را تسریع در احیای هفت تپه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های استانی، مسئولین و مردم همیشه در صحنه این امر مهم در حوزه دفاع مقدس تحقق پیدا کند.
این مسئول با بیان اینکه ادارات استان در این زمینه خوب پای کار نیامدند، بر تسریع در احیای هفت تپه تأکید کرد.

سردار ملکی همچنین با اشاره به جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور نوبخت در استانداری برگزار شد، از اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی معاون رئیس جمهوری به ساخت مرکز فرهنگی و موزه مرکز فرهنگی خبر داد.

غلامعباس جانی‌پور دبیر ستاد مردمی احیای هفت تپه استان ضمن قدردانی از روابط عمومی سپاه کربلا در راستای اطلاع رسانی مؤثر برنامه‌های این ستاد گفت: ایجاد کانال‌های با نام هفت تپه در فضای مجازی باعث شناخت بیشتر مردم شده است و نگاه مسئولین را به این سمت توجه داد.

عقیله ملازاده سورکی مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر نیز در سخنانی با اشاره به شیوع موج دوم کرونا گفت: لشکر حضرت زینب (س) خواهران بسیجی استان را در راستای جمع آوری کمک‌های مردمی برای ساخت هفت تپه پای کار آورد و امیدواریم همچنان گذشته بتوانیم به صورت جدی ورود پیدا کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

حجت الاسلام احمد حمیدنژاد معاون اجتماعی سپاه کربلای مازندران نیز بر ضرورت شناساندن هفت تپه به نسل جوان تأکید کرد و گفت: در این راستا باید کارها به صورت ویژه پیگیری شود تا شاهد اتفاق مؤثر در حوزه دفاع مقدس باشیم.

وی همچنین از ساخت مجتمع فرهنگی تربیتی در جویبار خبر داد و با تأکید بر اینکه نام هفت تپه را باید در استان احیا کنیم، گفت: در این راستا ورودی این مجتمع را به نام «هفت تپه» نامگذاری کردیم.

کد خبر 4999086

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه دفاع مقدس ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کمک مومنانه بیرجند احیای هفت تپه یادمان شهدای هفت تپه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رونده در یادواره شهدای جبهه مقاومت در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس، اظهار کرد: بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های سردار زاهدی در عملیات و کارهای نظامی این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه  گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
وی افزود: این سردار شهید با رفتار و اخلاق ویژه خود توانسته بود در قلب فرماندهان و حتی در دوره فرماندهی قدس در لبنان توجه سید حسن نصرالله را به خود جلب کند.
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های این سردار در عملیات و کارهای نظامی، این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
سردار رونده گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفت و خدمات بسیار را از خود به یادگار گذاشت؛ اما نگرانی داشت که توفیق شهادت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در چندین بار به دنبال شهادت این سردار بود و با تجهیزات الکترونیکی که در دسترس داشت اقدام کرد که نتوانستند او را به شهادت برسانند؛ اما هنگامی که خدا اراده کند شهادت نصیب خواهد شد.
سخنران یادواره شهدای جبهه مقاومت در بخش دیگر سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات آبروی مقاومت بود که با همت و تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی‌های خود فلسطینی ها رقم خورد و کسی باور نمی‌کرد که این ضربه جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
این مشاور نظامی ادامه داد: هدف ایران از عملیات وعده صادق جنگ تمام‌عیار نبود بلکه خواست تا به‌طرف مقابل خود را نشان بدهد که قدرت توازن را دارد و اگر بخواهد بزند، زده خواهد شد و این عملیات خیلی از خودی‌ها در منطقه و بین‌الملل به قدرت موشکی ایران اذعان داشتند؛ ولی آن را در کمیت محدود کرده و در تنبیه فکر شلیک این قدر موشک از خاک ایران را نداشتند.
سردار رونده به دستاوردهای جمهوری اسلامی و توانایی مناسب جمهوری اسلامی و مقاومت در این عملیات اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات دنیا با گوشه‌ای از توانایی انقلاب اسلامی آشنا شد و ما از مرز بازدارندگی گذشته و به مرحله توازن رسیده‌ایم، و این قاعده عقلانیت در دهه‌ها میان ایران و آمریکا جواب داده و عامل درگیری مستقیم نبوده است.
وی اظهار کرد: بسیجیان پیشانی مقاومت هستند و از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی در طول این عملیات استفاده شده است و توانمندی‌های این عزیزان همیشه باعث پویایی و سرزندگی نیروهای مسلح بوده و هست.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ