Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@21:36:13 GMT

طرح‌های پیشران پتروشیمی مکمل توسعه این صنعت است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۳۰۲

طرح‌های پیشران پتروشیمی مکمل توسعه این صنعت است

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی را مکمل ادامه توسعه این صنعت دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بخش عمده‌ای از نیاز صنایع پایین‌دستی در کشور برآورده می‌شود.

‌به گزارش ایمنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حسن عباس‌زاده درباره طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی اظهار کرد: این طرح‌ها مکمل ادامه توسعه کل صنعت هستند و اهداف طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی به‌طور کامل تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده تأمین نیاز صنایع داخلی (پایین‌دستی) است که با بهره‌برداری از طرح‌های پیشران بخش عمده‌ای از نیازهای کشور برآورده می‌شود.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: توسعه زنجیره ارزش، کاهش خام‌فروشی، ارزش افزوده بیشتر با جدیت پیگیری می‌شود و امید است با کمک دولت و مجلس و همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی بتوانیم اهداف پیش‌بینی‌شده را محقق کنیم.

عباس‌زاده درباره نحوه همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی در طرح‌های جهش سوم و پیشران صنعت گفت: هلدینگ‌های پتروشیمی نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای در طرح‌های توسعه‌ای صنعت ایفا می‌کنند، این شرکت‌ها بخشی از درآمد خود را در طرح‌های توسعه‌ای در مسیر تحقق زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری و بعضی از آنها نیز طرح‌های جدید تعریف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در طرح‌های پیشران، هلدینگ نفت و گاز پارسیان یک طرح MTP تعریف کرده، هلدینگ پتروفرهنگ قرار است طرحی مشابه را اجرا کند و هلدینگ خلیج فارس نیز به دنبال ساخت یک طرح PDH است؛ البته طرح‌هایی که اشاره شد افزون بر طرح‌های از پیش برنامه‌ریزی شده از سوی این هلدینگ‌هاست.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی یکی از برنامه‌های کلان صنعت پتروشیمی است و همسو با این اهداف در جهش دوم و سوم صنعت اقدام‌هایی مؤثر در حال اجراست، تصریح کرد: تولید محصولات جدید و راهبردی با هدف تأمین نیاز داخل و نیز صادرات هدف‌گذاری شده است و در آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران رشدی قابل توجه را ثبت می‌کند.

کد خبر 438949

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پتروشیمی صنعت پتروشیمی صنایع پتروشیمی صنایع داخلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح های پیشران صنعت پتروشیمی پیشران صنعت برنامه ریزی توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است

مجید گلشنی منفرد شامگاه دیشب در جریان بازدید مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد نساجی و پوشاک استان زنجان گفت: تلاش ما توسعه کل حلقه های ارزش تولید در استان است و جهت گیری جذب سرمایه گذاری ها نیز با این رویکرد انجام می شود.

وی ادامه داد: بیشتر طرح های عمده صنعتی در این زمینه تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازدیدهای امروز در جهت تسهیل گری در راستای به ثمر رسیدن طرح های توسعه واحدهای بزرگ نساجی و پوشاک است و امیدواریم در آینده نزدیک با گشایش های صورت گرفته، شاهد گسترش فعالیت صنعت نساجی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ واحد در زمینه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است، افزود: حدود هشت هزار نفر در واحدهای نساجی استان مشغول کار هستند.

«محسن گرجی» مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و «علی جدی» نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به استان زنجان از واحدهای «گروه صنعتی پر»، شرکت نیک ریس و شرکت سرجین بافت بازدید کردند.

«گروه صنعتی پر» در شهرستان ابهر به عنوان نخستین واحد تولید پارچه جین در کشور در حال فعالیت است و هم اکنون سه هزار نفر در آن مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود با تکمیل طرح های توسعه ای این واحد این تعداد به چهار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است