Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@06:22:09 GMT

ریزش بازار بورس ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۳۵۶

ریزش بازار بورس ادامه دارد

شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) ۷۲ هزار و ۱۶۶ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۹۰۳ هزار واحد رسید.

قدس آنلاین: براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۷۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۰ هزار و ۷۹۸ واحد کاهش به ۵۰۱ هزار و ۲۰۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با هفت هزار و ۸۶ واحد افت به ۳۲۸ هزار و ۹۱۲ واحد رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول ۵۸ هزار و ۸۱۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۱ هزار و ۳۸۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۳۹۶ واحد، تامین سرمایه امید (امید) با ۳۴۷ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۱۳۱ واحد، بیمه آسیا (آسیا) با ۱۰۹ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۹۱ واحد، تولید نیروی برق آبادان (آبادا) با ۸۳ واحد و گروه صنایع کاغذ پارس ( چکاپا) با ۷۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶ هزار و ۹۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۸۰۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۸۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۱۶۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با دو هزار و ۷۲۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با دو هزار و ۳۸۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با دو هزار و ۱۷۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با دو هزار و ۱۱۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با دو هزار و ۹۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با دو هزار و ۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پارسیان و گروه دارویی برکت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۵۹۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۵۷۱ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۹۰۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۷ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه دی (ودی)، ویتانا (غویتا)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، سرمایه گذاری پویا (وپویا)، بیمه سامان (بساما)، افرانت (افرا)، توسعه برق گیلان (بگیلان)، توکاریل (توریل) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بورس افت شاخص کل بورس سرمایه گذاری دو هزار پالایش نفت بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار