Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:32:37 GMT

عزاداری ایام محرم با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۴۲۱

عزاداری ایام محرم با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نحوه عزاداری در ایام ماه محرم اظهار کرد: بر همه لازم و وظیفه است که در ضمن رعایت تمامی آئین‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی عزاداری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام را با عظمت برگزار کنیم چرا که ایام محرم ایام بسیار مهمی در حفظ و نشر دین اسلام است.

وی ادامه داد: مسئولین هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری باید با دقت تمامی موازین بهداشتی را در هیئت‌ها رعایت کنند و مواظب باشند که موازین بهداشتی توسط مردم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر اینکه فلسفه مهم عزاداری اباعبدالله، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان است، افزود: امام صادق علیه‌السلام در مورد گریستن در عزای سیدالشهداء فرموده‌اند که امام حسین علیه‌السلام برای کسانی که در عزای ایشان اشک می‌ریزند از خداوند طلب بخشش و مغفرت خواسته و از حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام می‌خواهد که ایشان نیز برای عزادار ایشان از خداوند طلب استغفار کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه فلسفه مهم عزاداری اباعبدالله، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان است، اضافه کرد: وظیفه شرعی همه مردم در شرایطی که دشمنان می‌خواهند مقاومت و استقامت ملت ایران را بشکنند با برگزاری هر با شکوه‌تر و همراه با معرفت عزاداری امام حسین علیه‌السلام دشمنان را خائب و خاصر نمایند چرا که با برگزاری عزاداری برای امام حسین مکتب حسین بن علی در بین مردم زنده بماند یقیناً دشمن نمی‌تواند بر مردم ایران پیروز شود.

وی با اشاره به ویروس کرونا و محدودیت‌های اجتماعی عنوان کرد: به خاطر محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده است برای نشان دادن جلوه عزاداری در شهرها، روستاها و محلات بهتر است با پرچم‌های عزا دیوارهای خود را بپوشانیم تا همه بدانند که این شهر یا روستا محل زندگی عاشقان حضرت اباعبدالله علیه‌السلام است.

امام جمعه ارومیه گفت: در مجالسی که بر اساس اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا در بیرون از مساجد و در فضای باز برگزار خواهد شد برنامه‌ها را طوری هماهنگ کنند که موجب آزار و اذیت همسایه‌ها نشوند و حتماً برنامه سخنرانی قبل از عزاداری انجام شود چرا که با وجود اهمیت سینه زنی و عزاداری مهم‌ترین مسئله بیان فلسفه قیام امام حسین و معارف دین است.

وی با تاکید بر اینکه باید ادب و معرفت در مجالس عزاداری امام حسین رعایت شود و عزاداران بگونه‌ای رفتار کنند که اگر ائمه اطهار در آن مجالس حضور داشتند از عزاداران امام حسین راضی باشند، افزود: مادحین نسبت به انتخاب نوحه‌های دارای سند توجه بیشتری داشته و مضامین و مفاهیم نوحه‌های خود را از مفاهیم انقلابی انتخاب کنند تا نوحه‌های آنها در شأن حضرت اباعبدالله باشد.

وی در خصوص روند توزیع نذورات مردم در ماه محرم گفت: مردم در مسئله پخش نذورات به آئین نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داشته باشند و نذورات خود را به صورت جیره خشک و نقدی به فقرا پرداخته شود لذا در این مسئله بگونه‌ای عمل کنند که اصل مسئله نذورات همانند سال‌های گذشته ادامه داشته باشد و فقط نحوه آن به صورت جیره خشک یا پرداخت پول نقد به فقرا باشد.

کد خبر 4999113

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه ماه محرم و صفر ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم گرگان شهرکرد قزوین کمک مومنانه کرمانشاه علیه السلام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فرامرز مرجانی فرماندار فومن در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: با جذب ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ متر از کانال‌های آبرسانی روستا‌های کیابان و گل افزان مرمت و بازسازی می‌شود.

امام جمعه فومن هم در این جلسه با تاکید برتکریم ارباب رجوع در ادارات و نهاد‌های دولتی گفت: بنا بر فرمایش امام راحل، مردم صاحبان اصلی این انقلاب و ولی نعمت ما هستند پس مسئولان ضمن رعایت احترام مردم، باید برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی رعایت قوانین اسلامی به ویژه حجاب را بسیار با اهمیت دانست و افزود: دین مبین اسلام برای زنان ارزش بالایی قائل است و همه باید طبق قانون و موازین شرعی در جامعه رفتار و عمل کنیم.

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس