Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بعد از یک دهه بلاتکلیفی اهالی روستای جنگلده بالا که نمی‌توانستند آجر روی آجر بگذارند حالا اقدامات کوچ آنان به سایت جدید فراهم شده و قرار است در خانه‌های نونوار شده ساکن شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مینودشت، بیشتر از یک دهه است که اهالی برخی روستاها از جمله جنگلده بالا که در کاسه سد نرماب قرار گرفته‌اند حتی اجازه ندارند آجر روی آجر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌های خدمات‌رسان 10 سالی است که به اهالی روستا خدمات بیشتر نمی‌دهند.

کودکانِ آن زمان بزرگ شده‌اند و ازدواج کرده‌اند اما نمی‌توانند در حیاط پدری خانه بسازند حتی نمی‌توانند آغلی جدید برای حیوانات داشته باشند چون باید همه چیز را بگذارند و بروند.

سرپرست آب منطقه‌ای گلستان: آبگیری سد نرماب از اواخر امسال؛ 450 میلیاردتومان برای تملک اراضی سد نیاز داریمگزارش| چشمان 550 هزار گلستانی به دستان توانمند قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء / سیرآبی مرزنشینان با تکمیل سد "نرماب"استاندار گلستان: 400 میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب اختصاص یافت

10 سالی است که بلاتکلیف‌ هستند نه پای رفتن دارند و نه شرایط برای ماندن فراهم است. حالا اما پس از یک دهه آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن پای کار کوچ این مردم آمده‌اند تا شاید سختی‌ها و رنج این مردم پایان یابد. مردمی که باید تمام خاطراتشان را به آب بسپارند، حتی عزیزان از دست رفته‌شان را.

سیدمحسن حسینی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان درباره روند طولانی جابه جایی این روستا می‌گوید: تخصیص پیدا نکردن به موقع اعتبارات سبب طولانی شدن روند جابه جایی روستاهای کاسه سد نرماب شد.

روستاهای جنگلده‌بالا، جنگلده‌ پایین، باقرآباد، محمدزمان‌خان و پس پشته روستاهایی هستند که باید با قید اولویت از مکان فعلی جابه جا شوند. روستای جنگلده پایین چند سالی هست که کوچ کرده‌اند اما هنوز مشکلاتی در سایت جدید دارند مثلا با گذشت چند سال هنوز مسجد برای اهالی این روستا ساخته نشده که قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به مردم این روستا قول داد تا مسجد محل آنان را به زودی انجام دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بیان داشت: اواخر سال گذشته اعتبار نقدی به پروژه اختصاص یافت که آن را برای تملک اراضی و جابه جایی روستای جنگلده بالا در نظر گرفتیم.

بنیاد مسکن استان هم به مردم روستای جنگلده بالا قول داده تا در مدت یک سال و قبل از آبگیری نرماب، خانه‌های جدید را برایشان بسازد. جاده‌ای که اهالی روستای جنگلده بالا از آن استفاده می‌کنند در کاسه سد قرار گرفته و همین موضوع روند اجرایی پروژه را با کندی مواجه کرده است.

سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با آب منطقه‌ای برای جابه‌جایی روستاهای کاسه سد نرماب و چایلی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای اجرای کارهای مشترک با سایر دستگاه‌ها از جمله آب منطقه‌ای به امضا رسیده و قرار شده تا جابه جایی روستاها در کاسه سد چایلی و نرماب در فازهای مختلف انجام شود.

وی گفت: در فاز نخست این تفاهم نامه روستای جنگلده بالا که دارای اولویت بیشتری است جابه جا می‌شود. 14.5 هکتار زمین برای این کار در نظر گرفته شده و قرار است 200 واحد مسکونی برای اهالی این روستا بسازیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه جابه جایی روستاهای در معرض خطر و روستاهایی که در مسیر پروژه های توسعه‌ای مانند سد نرماب، آماده‌سازی سایت، مطالعات زمین شناسی، تسطیح و قطعه‌بندی و ساخت بناهای مسکونی برعهده بنیادمسکن قرار دارد، افزود: کار در سایت جدید شروع شده و آماده سازی در حال انجام است. امیدواریم هفته آینده ساخت واحدهای مسکونی را شروع کنیم. از زمان پی کنی تا یکسال خانه‌های جدید را می‌سازیم.

وی با اشاره به اختصاص 80 میلیارد تومان برای جابه جایی روستای جنگلده بالا بیان داشت: در این فاز 200 واحد مسکونی، مدرسه، مسجد و ساختمان دهیاری و فضای سبز روستای جنگلده بالا ساخته خواهدشد تا در مراحل بعدی کارها و پروژه‌های دیگر اجرایی شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در فاز بعدی به سراغ جابه جایی روستاهای کاسه سد چایلی خواهیم رفت.6 روستا در کاسه سد چایلی قرار دارد  و 10 سال است که دولت نمی‌تواند هیچ خدماتی به آنان بدهد. برای این روستاها 400 هکتار برای ساخت سه سایت در نظر گرفتیم و حقوق عرفی مرتعداران منطقه را پرداخت کردیم اما آماده سازی مستلزم تأمین اعتبار از سوی آب منطقه‌ای است.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT7 بیشتر بخوانید... آبگیری نرماب در اردیبهشت ۱۴۰۰؛ آب شرب ۵۰۰ هزار نفر در گلستان تأمین می‌شود استاندار گلستان: تکمیل سدنرماب ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه زهکشی‌های ‌گلستان را انجام می‌دهد / تکمیل ‌سد نرماب ‌در اسرع وقت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آبگیری نرماب در اردیبهشت ۱۴۰۰؛ آب شرب ۵۰۰ هزار نفر در گلستان تأمین می‌شود استاندار گلستان: تکمیل سدنرماب ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه زهکشی‌های ‌گلستان را انجام می‌دهد / تکمیل ‌سد نرماب ‌در اسرع وقت مهمترین اخبار استانها امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم توصیه عضو مجلس خبرگان رهبری به رسانه‌ها / انتشار اخبار با چاشنی شیطنت ‌‌دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند + فیلم گزارش|شیر تو شیر قیمت لبنیات در زنجان / تولید‌کننده و مصرف‌کننده در سیاه‌چاله تورم گرفتار شده‌اند ‌‌۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آب‌شیرین‌کن سیراف جم اختصاص یافت + فیلم مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است اخبار توافق عادی سازی| امارات ابزار طرح‌های صهیونیسم در منطقه/ انتفاضه‌ بزرگ امت اسلام در راه است گفتگوی تسنیم با متولی صادرات|۶مشکل اصلی صادرات/ طرح صادرات ریالی برای پولشویی است؛ پیمان پولی قابل اجرا نیست؛ قوانین یک‌شبه نداریم واکنش انصارالله به ادعاها درباره نفتکش «صافر»/ آمریکایی‌ها در قتل عام ملت یمن شریکند روحانی: کنکور برگزار می‌شود/ واکنش به توافق سازش امارات و اسرائیل درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جابه جایی روستاهای روستای جنگلده بالا میلیارد تومان اهالی روستا آب منطقه ای بنیاد مسکن کاسه سد تکمیل سد یک دهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدتهاست این روستا به قطب تولید موزیک سازی استان همدان تبدیل شده است و روزانه ۱۰ هزار متر مربع موزیک تولید می‌شود.

بیش از ۱۱۰ واحد موازئیک سازی در روستای ورقستان در حال فعالیت هستند و بیش از ۵۰۰ نفر در این روستا در این حرفه مشغول بکار هستند.

دیگر خبرها

  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • خطر جاری شدن سیل روستای کوشک بالا را تهدید می کند
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • درآمد ۸۰ میلیارد ریالی حصیر بافان روستای ملی حصیر فشتکه
  • کلافگی اهالی روستای تلوری سفلی از عدم دفع آب‌های سطحی + تصاویر
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر
  • ماجرای شکستگی لوله و هدر رفت آب این بار در روستای مله کبود + فیلم
  • بمب عمل نکرده جنگ تحمیلی در «گیلانغرب» حادثه آفرید