Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@09:24:04 GMT

معترضان کره‌ جنوبی خواستار برکناری رئیس‌جمهور شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۴۲۶

معترضان کره‌ جنوبی خواستار برکناری رئیس‌جمهور شدند

در اعتراضات هزاران نفری در پایتخت کره جنوبی که جرقه آن با تشدید محدودیت‌های کرونایی به دلیل اوج‌گیری دوباره این بیماری زده شد، معترضان خواستار کناره‌گیری «مون جائه این» رئیس‌جمهور این کشور شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛با وجود هشدارها درباره خیزش کرونا در کره جنوبی و درخواست‌های رسمی از مردم برای ماندن در خانه، هزاران معترض امروز شنبه در خیابان‌های سئول، پایتخت کره جنوبی علیه دولت دست به اعتراض زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مقامات شهرداری سئول به دنبال آن بودند که تظاهرات برنامه‌ریزی شده از سوی گروه‌های محافظه‌کار و مسیحی را در تعطیلات هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی این کشور از استعمار ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم ممنوع کنند. اما یک دادگاه بعد از اعتراض مردم به ممنوعیت این تجمعات، اجازه برخی از آن‌ها را با استناد به آزادی‌های مدنی صادر کرد.   بسیاری از معترضان که در هوای بارانی سئول چتر به همراه داشتند و بارانی پوشیده و ماسک زده بودند، اطراف کاخ ریاست‌جمهوری سئول راهپیمایی کردند. آن‌ها خواستار کناره‌گیری «مون جائه این» از قدرت به دلیل «ناکامی در سیاست، زانو زدن در مقابل کره شمالی و فساد انتخاباتی» شدند.   به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، برخی از محافظه‌کاران این کشور اصرار دارند که در انتخابات پارلمانی ماه آوریل که حزب مون در آن با قاطعیت پیروز شد، تقلب شده، ادعایی که تعدادی از کارشناسان آن‌ها را تئوری توطئه دروغین می‌خوانند.   بنابر گزارش‌ها، در این اعترضات بین معترضان و نیروهای پلیس درگیری جزئی پیش آمد اما گزارشی درباره درگیری شدید یا مجروح شدن کسی منتشر نشده است.   این اعترضات بعد از آن انجام شده که دولت اعلام کرد به دلیل خیزش دوباره کرونا، محدودیت‌های اجتماعی شدیدتری در بخش‌های بیشتری از پایتخت اعمال خواهد شد. امروز شنبه کره جنوبی ۱۶۶ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد که در ۵ ماه گذشته بالاترین میزان بوده است.   بنابر آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، از ابتدای همه‌گیری کرونا ۱۵ هزار و ۳۹ نفر در کره جنوبی به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این میان ۳۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه کلمبیا و ییل به سایر دانشگاه‌ها آمریکا گسترش یافته است.

این تازه‌ترین بحرانی است که مقام‌های آمریکا و دانشگاه‌های آمریکا در ادامه جنگ غزه با آن مواجه‌اند.

معترضان آمریکا را به حمایت از جنگ متهم می‌کنند.

نیرو‌های پلیس آمریکا با لباس و تجهیزات ضدشورش به پردیس اصلی دانشگاه «ییل» در کانتیکات و محل برگزاری تظاهرات دانشجویی ضداسرائیل هجوم بردند.

«سی‌ان‌ان» نیز گزارش داده است که پلیس حتی به خبرنگاران روزنامه دانشگاه هشدار دستگیری در صورت ترک نکردن محل را داده است.

توجیه حضور گسترده پلیس ضدشورش در دانشگاه، رخداد اوایل این هفته است که در آن یک روزنامه‌نگار یهودی حاضر در صحنه مدعی شد یکی از معترضان با پرچم فلسطین به چشم او کوبیده است.

همچنین، بنابر گزارش «بی‌بی‌سی» پلیس به چادر‌ها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد.

روز دوشنبه، دانشگاه کلمبیا نیز کلاس‌های حضوری را لغو کرد.

در برکلی و ام‌آی‌تی هم وضعیت مشابهی برقرار است. اعتراض سایر دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را هم فرا گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • برکناری سرلشکر آهارون هالیوا رئیس اطلاعات ارتش اشغالگر
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد