Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌ریزان پیکار شلانسکیه در استان سیلسیان لهستان، برای خنک‌سازی محیط و افرادی که مجبور به بیرون رفتن از خانه در ساعات اوج گرمای تابستان هستند، پرده‌هایی آبی در سراسر منطقه نصب کرده‌اند. این سازه‌ها از میله‌هایی دروازه مانند تشکیل شده است که آب را در فضای اطراف پخش می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که شهرهای اروپایی در تابستان امسال گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند، طراحان و مقامات شهری در نقاط مختلف قاره در تلاشند ایده‌هایی خلاقانه برای حل بحران به وجود آمده ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، گروهی از طراحان خوش ذوق اهل پیکار شلانسکیه ایده جالبی را طراحی و به مرحله اجرا درآورده‌اند تا به خنک‌سازی فضاهای عمومی کمک کنند. این افراد سازه‌هایی به نام "پرده‌های آبی" به وجود آورده‌اند که با تولید آب باعث خنک شدن محیط و افرادی می‌شود که پیرامون این سازه‌ها در حرکت هستند.

مقامات رسمی پیکار شلانسکیه خبر داده‌اند که دمای هوای منطقه در پایین‌ترین وضعیت خود به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که این امر می‌تواند سلامت مردم را با تهدید جدی، به خصوص در بحران کرونا، مواجه کند. این در حالی است، که بخش اعظم جمعیت منطقه مجبورند به صورت حضوری در محل کارشان به فعالیت بپردازند و از سوی دیگر نگه داشتن کودکان به صورت کامل در خانه کاری بسیار مشکل است. بنابراین، در چنین شرایطی مقامات ارشد و برنامه‌ریزان باید وارد عمل شوند و در جهت کاهش دما و حفظ سلامت شهروندان خود اقدامات کارآمدی انجام دهند.

پرده‌های آبی یکی از جالب‌ترین اقدامات انجام شده برای خنک‌سازی محیط و افراد است که برنامه‌ریزان پیکار شلانسکیه در لهستان انجام داده‌اند. این سازه‌ها مانند دروزاه‌هایی ساخته شده از میله‌های فلزی است که از قسمت بالایی خود، آب را به بیرون اسپری می‌کند. دروازه‌های فوق از ارتفاع کافی برخوردار است و در نتیجه بلندقدترین فرد نیز می‌تواند از زیر آن رد شود. مردم با عبور از پرده‌های آبی در معرض آب سرد اسپری شده قرار می‌گیرند که همین امر به خنک شدن آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 438970

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لهستان گرمایش زمین جزایر گرمایی شهری جزایر گرمایی شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش خلاقانه لوله کش آمریکایی برای تعمیر راحت دوش شکسته حمام (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه ریموت کنترل تلویزیون را با ورق قرص تعمیر کنیم (فیلم) نحوه تعمیر لامپ های LED (فیلم) نحوه تعمیر لامپ LED قدیمی با کمک یک مداد (فیلم)

دیگر خبرها

  • سه روش خلاقانه و جدید برای باز کردن قفل بی کلید (فیلم)
  • یک روش هوشمندانه برای وصل کردن ۵ لوله PVC آب به یکدیگر (فیلم)
  • فیلم روش خلاقانه یک پسربچه برای دزدی در خیابان در روز روشن
  • مثل 38 میلیون نفر دلِ تماشای پنالتی را نداشتی لوا!‏
  • دست رد لواندوفسکی به اتلتیکو مادرید و لیگ عربستان؛ مهاجم لهستانی در بارسلونا می‌ماند
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • روش خلاقانه لوله کش آمریکایی برای تعمیر راحت دوش شکسته حمام (فیلم)
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی