Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف نیا گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد بستری با علائم کووید ۱۹ در استان گلستان بیش از ۴۰ سال سن داشتند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» عصر امروز (شنبه 25 مرداد) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی با اشاره به وضعیت بستری بیماران کووید 19 در طول هشت هفته گذشته در استان اظهار کرد: در شهرستان کلاله روند افزایشی شیوع ویروس کرونا را شاهد بودیم و از اویل مرداد شیب کاهشی بستری را در این شهرستان مشاهده کردیم و در حال حاضر روند شیوع کرونا در این شهرستان ثابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در شهرستان مینودشت میزان شیوع کرونا در هشت هفته گذشته افزایشی بود و از هفته نخست مرداد شیوع ویروس کرونا در این شهرستان کاهش یافته است.

 

عارف نیا به میزان کاهش بار بستری در شهرستان گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: میزان بار بستری بیماران گنبدکاووس به بار بیماران بستری کرونا در استان تاثیرگذار بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیر نزولی پیوسته بستری بیماران با علائم کرونا در شهرستان علی آباد کتول و کردکوی شاهد نیستیم، خاطرنشان کرد: در سه هفته اخیر میزان بار بستری بیماران در 5 آذر گرگان و صیادشیرازی مقدار کمی کاهش یافته است  و شیب نزولی کرونا در این شهرستان شیب زیادی ندارد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه بار بستری بیماران در آق قلا نیز در طول هفته های گذشته کاهش زیادی داشته است، افزود: در بندرترکمن نیز بار بستری بیماران کرونا کاهش یافته است و مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشتند.

 

عارف نیا بیان کرد: در شهرستان بندرگز نیز در هفته گذشته کاهش بار بستری را شاهد بودیم ولی در هفته گذشته مقداری از بار بستری بیماران در مراکز درمانی این شهرستان افزایش یافته است.

 

وی بیان کرد: میزان بار بستری بیماران در گنبدکاووس از 256 مورد در هفته گذشته به 116 مورد بستری روزانه رسیده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: بیش از 80 درصد افراد بستری با علائم کووید 19 سنی بیش از  40 سال در استان داشتند و بیشترین بستری بیماران در استان برای گروه های سنی بیش از 60 سال است و این رده سنی همچنین بیشترین میزان مرگ و میر را نیز به خود اختصاص داده است.

 

عارف نیا یادآور شد: میزان بار بستری ما در پیک دوم کرونا در استان از  939 بستری روزانه به صورت میانگین در طول یک هفته به عدد 517 رسیده است که بیش از 50 درصد کاهش نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه انتظار داریم در هفته آینده بار بستری بیماران با علائم کرونا در استان به 350 برسد، افزود: اکثر افراد فوت شده بیماری زمینه ای و فشار خون و مشکلات بیماری های قلبی داشتند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمار مبتلایان به کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیماری کرونا ویروس کرونا کرونا بار بستری بیماران میزان بار بستری هفته گذشته عارف نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدی‌پور که در بازی استقلال مقابل مس رفسنجان دچار مصدومیت شدید و پارگی رباط صلیبی شده بود، چند روزی به یخ درمانی پرداخت تا تورم زانویش کاهش پیدا کند.

او بعد از مشورت با پزشکان قرار است صبح روز سه‌شنبه با توجه به کاهش تورم در زانو، رباط صلیبی خود را یه تیغ جراحی بسپارد و وارد دوران نقاهت شود.

مهدی‌پور امروز عصر در بیمارستان بستری شده و قرار است صبح فردا زانوی خود را جراحی کند. او باید چند ماهی را دور از میادین سپری کند و به نظر می‌رسد از اواسط نیم فصل اول لیگ آینده بتواند به میادین فوتبال برگردد.

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد