Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر حقوق بشر پاکستان گفت: امت اسلامی بویژه مردم مسلمان باید علیه سرکوب و نادیده گرفته شدن حقوق بشر مسلمانان در هرجای دنیا صدای خود را بلند کنند. تاریخ انتشار: 16:18 - 25 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۹۷۸ «شیرین مزاری» وزیر حقوق بشر پاکستان در آیین بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در اسلام یک روز خاص نیست که حقوق بشر مورد تکریم قرار می‌گیرد، بلکه اسلام، حقوق بشر را بعنوان یک باور و مذهب در بر داشته و تمامی جوانب حیات بشر را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: بر اساس اسلام، حمایت از حقوق زنان، حقوق مستضعفان و حتی حقوق کودکان رعایت شده و در کتاب مقدس ما تشریح شده اند و البته ناظران حقوق بشر از جمله پیامبر و اهل بیت ایشان نیز وجود دارند که بهترین مثال آن، فداکاری امام حسین (ع) در کربلا بود. بنابراین وقتی از روز حقوق بشر اسلامی صحبت میکنیم، این امر یک مفهوم غربی است چراکه در زندگی یک فرد مسلمان، هر روز باید در بر گیرنده حقوق بشر اسلامی باشد که بخشی از روح و ذات اسلام است.   وزیر حقوق بشر پاکستان ادامه داد: متاسفانه مسلمانان، روح اسلام و بنابراین این جنبه اسلام که حقوق بشر جزء جدانشدنی از آن است را از یاد برده اند و در نتیجه ما در سراسر جهان شاهد رنج مسلمانان هستیم، از جمله شرایط بحرانیِ یمن که در آن شهروندان بیگناه در منازعاتی که ایالات و گروههای اسلامی مختلف را درگیر کرده است، در حال کشته شدن هستند، همچنین شرایط غیر انسانی اشغال غیر قانونی فلسطین توسط اسرائیلیها، جایی که اسرائیلیها در آن مرتکب جرایم جنگی می شوند و نیز در همسایگی خودِ پاکستان ما شاهد اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر توسط هندیها هستیم، این موضوع بروز مجدد فاشیسم نازیهاست.   وی بیان داشت: بنابراین، تا زمانی که امت اسلامی و دولت های متأثر در جهان اسلامی گردهم نیایند، و تصمیم نگیرند که باید به روح اسلام و حقوق بشرِ نهفته در آن بازگردند، مسلمانان همچنان در رنج و سختی خواهند ماند.   مزاری یادآور شد: امت اسلامی بویژه مردم مسلمان باید علیه سرکوب و نادیده گرفته شدن حقوق بشر مسلمانان در هرجای دنیا صدای خود را بلند کنند؛ چه در یمن، چه فلسطین، چه کشمیر و چه در روهینگیا. همچنین نباید نادیده گرفت که مسلمانان در کشورهای غربی نیز حقوقشان نادیده گرفته می شود؛ در کشوری مانند اتریش مساجد را می بندند در کشوری دیگر مسلمان نمی توانند پوشش مورد نظر خود را بپوشند، اما چرا مسلمانان با این اتفاقات (نادیده گرفته شدن حقوق بشر آنها) رو به رو می شوند؟ مسلمانان و کشورهای متأثر و قانونگذاران اسلامی در برابر ستمی که به امت اسلامی در سراسر جهان می شود مسئول هستند. بنابراین من بار دیگر شدیداً از امت اسلامی و رهبران اسلامی میخواهم تا به روح اسلام که پوششی است که حقوق بشر را در خود دارد، فکر کنند تا اینکه این حقوق را اجرایی نماییم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق بشر وزیر حقوق بشر پاکستان وزیر حقوق بشر پاکستان امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع ایمان همه مسلمانان قرآن است

نیره کادیچ مسکیچ، مدیرعامل گفت‌وگوی فرهنگی مرکزی در کرواسی در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب تاکید کرد که جامعه اسلامی در کرواسی نهاد مهمی است که مسئولیت مسلمانان در این کشور را بر عهده دارد.
 
وی گفت: «قرآن تنها چیزی است که می‌تواند همه مسلمانان را در سراسر جهان با یکدیگر متحد کند. ما می‌توانیم از نظر ملیت، جنسیت، هویت و بسیاری موارد دیگر متفاوت باشیم، اما در نهایت منبع ایمان ما قرآن است.»
 
کادیچ افزود: «همه ما باید قرآن را بخوانیم و از آن آگاه باشیم و تحت قاعده آنچه در آن نوشته شده زندگی کنیم، زیرا قرآن همه چیزهایی را که ما در زندگی خود نیاز داریم، بیان می‌کند.»
 
وی در رابطه با گسترش اسلام و قرآن در کرواسی گفت: «ما سعی می‌کنیم قرآن و اسلام را به روش‌های مختلف به غیر مسلمانان در کرواسی معرفی کنیم. ما این کار را از طریق سخنرانی‌های مختلف، میزگردها و کنفرانس‌ها انجام می‌دهیم. مثلا گاهی اوقات موضوع منحصر به فردی را انتخاب می‌کنیم و سپس از ادیان مختلف در مورد آن سخنرانی می‌کنند.»
 
وی تاکید کرد: «نکته مهم این است که ما، مسلمانان، باید خود را تقویت کنیم تا بتوانیم دین اسلام و قرآن را معرفی کنیم و گسترش دهیم. مهم است که بتوانیم با همه چالش‌هایی که به عنوان مسلمان در زندگی مدرن وجود دارد، روبرو شویم.»
 
کادیچ همچنین گفت که در کرواسی سمینارها و کنفرانس‌های زیادی برای گسترش اسلام برگزار می‌شود و یکی از موضوعات مهم جایگاه زن در اسلام است، چرا که تعصبات زیادی در مورد زنان در اسلام وجود دارد.
 
مدیرعامل گفت‌وگوی فرهنگی مرکزی در رابطه با ترجمه قرآن کریم به زبان کرواسی خاطرنشان کرد: «ترجمه قرآن کار بسیار بزرگی است، چرا که قرآن کتاب مقدسی است و ترجمه آن از زبان عربی به زبان محلی واقعا چالش‌برانگیز است.»
 
وی افزود: «برخی کلمات را نمی‌توان به معنای واقعی آن ترجمه کرد و باید در مورد آن توضیح داد و فقط متخصصان می‌توانند این کار را انجام دهند. ما متخصصان کمی در کرواسی داریم که واقعا می‌توانند این کار را انجام دهند.»

نیره کادیچ مسکیچ در پایان از حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌االمللی قرآن کریم ابراز خوشحالی کرد.
 

دیگر خبرها

  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • منبع ایمان همه مسلمانان قرآن است
  • ماه مبارک رمضان سبب بیداری امت اسلامی در برابر ظلم علیه مسلمانان خواهد شد
  • صدای یک استقلالی هم بلند شد؛ این مدل بازی در شان تیم پرافتخار ما نیست
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد
  • جایگاه حق سرگرمی از نگاه اسلام
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم